Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minun nimi, sinun nimi, lasten nimet

Vierailija
19.02.2008 |

Tilanne tämä: Olen eronnut ja erotilanteessa otin takaisin tyttönimeni, lapsille jäi isänsä nimi. Mieheni on eronnut ja hänen lapsillaan on hänen nimensä. Meillä Yhteinen lapsi jolla myös on isänsä nimi.

Nyt mies kosi ja vaatii että minä ottaisin hänen nimensä koska muullakin perheellä on tämä nimi, juu kaikilla muilla paitsi minun lapsillani.

Itse tunnen että kun menen toista kertaa naimisiin niin minun pitäisi pitää tyttönimeni, tuntuu että jos otan mieheni nimen niin kaikki muut kuuluvat perheeseen paitsi omat lapseni.

Olenko ihan outo?

Mies sanoo että häitä ei tule ellen ota hänen nimeään... :/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta järjenjättiläiseltä.

Vierailija
2/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teidän molempien näkökannat, joskin olen sitä mieltä että miehesi ottaa turhan jyrkän kannan jos koko avioliiton solmiminen perutaan jos nimivalinta ei miellytä. Avioliiton sisältöhän on kahden ihmisen lupautuminen rakastamiseen ja uskollisuuteen, nimi on siinä mielessä sivuseikka. Mutta se nyt on vain minun mieleipiteeni...

Koko perheellähän ei teidän tilanteessanne voi tulla samaa nimeä koska ex-miehesi nimi pysyy lapsillasi ja niin on kaiketi hyvä? Miksi sinusta sitten tuntuu siltä, että toisella kierroksella pitäisi pitää tyttönimi? Jos pitäisit tyttönimesi niin perheessännehän olisi silloin kolme eri sukunimeä:lastesi isän nimi, sinun tyttönimesi sekä miehesi ja yhteisen lapsesi nimi. Eikö kaksi nimeä riittäisi yhteen postiluukkuun?

Luulen, että pelkäät lastesi tuntevan itsensä ulkopuoliseksi jonkun muun syyn vuoksi kuin tuon nimiasian vuoksi. lapsien mielestähän on varmasti ihan luonnollista, että heillä on oman isänsä nimi, ja sisaruksella oman isänsä nimi. Enemmän hämmennystä tulee mielestäni siitä, että sinulla on vielä eri nimi kuin muilla.

Ja miehille on monesti tosi arka paikka tuo nimiasia. En oikein itse ymmärrä sitä, mutta niin se tuntuu olevan. Ei miehesi silti tarvitsisi nimiasiaa pitää kiristyskeinona...

Olenko ihan outo?

Mies sanoo että häitä ei tule ellen ota hänen nimeään... :/

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mies ei moista vaatimusta esittänyt.

Vierailija
4/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järkeen käy, jos et halua vaihtaa jälleen kerran nimeä. Mielestäni kuitenkaan pelkästään lasten takia ei tarvitse tyttönimeäsi pitää - teillähän on jo nyt eri nimet.

Tuo ehtojen asettaminen avuioliitolle taas on ihan eri juttu - ei kovin kypsää käytöstä...

Vierailija
5/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lapsiani kohtaan olisi reilumpaa jos en ottaisi nykyisen mieheni nimeä vaan että mullakin olisi reilusti eri nimi.

Vierailija
6/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minusta lapsiani kohtaan olisi reilumpaa jos en ottaisi nykyisen mieheni nimeä vaan että mullakin olisi reilusti eri nimi.

En näkisi tuota lasten kannalta mitenkään epäreiluksi. Tuleekohan se ulkopuolisuuden tunne jostakin muusta syystä ja kuvittelet tuon nimiasian nyt paljon suuremmaksi kuin mitä se oikeasti on? Eikö yhdistelmänimi pehmittäisi tuota ongelmaa?

Vierailija
7/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei siitä ole kärsinyt.

Neljän seuraavan kanssa oli jonkun aikaa sama nimi kunnes tuli avioero.

Menin sen jälkeen uusiin naimisiin ja vaihdoin sukunimeä joka on myös nykyisen avioliiton lapsella.

Miehellä lapsi edellisestä liitosta jolla eri sukunimi kuin isällään, äiti vaihtoi eron jälkeen sen.

Viime kesänä oltiin näiden mun viiden ja miehen lapsen kanssa laivalla (yhteinen oli hoidossa) ja itseäkin oikein huvitti risteillä kuuden lapsen kanssa niin ettei yhdelläkään ollut sama nimi kuin mulla tai miehellä.

Kyllä se yhteenkuuluvuus on ihan täysin eri juttu kuin nimi ja eihän sulla nytkään ole sama nimi yhdenkään lapsesi kanssa...

Vierailija
8/8 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ajatuksen. Siis jos isä on sitä mieltä, että perheessä _kaikilla_ pitäisi olla sama nimi, niin tosiaan ap:n aiemmat lapset tuolla logiikalla jäisivät perheen ulkopuolelle. Tosi törkeää myös pistää nimivaatimuksia tuolla tavalla, asiasta kun varmaan olisi voinut fiksumminkin keskustella.

Yhdistelmänimi voisi olla sopiva kompromissi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi