Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle ja ilman moralisointia. Onko täällä ketään kuka olisi ryypännyt odotusaikana?

Vierailija
19.02.2008 |

Tietoisesti, tai sitten niin että ei tiennyt olevansa raskaana ja raskaus suht pitkällä jo. En tarkoita nyt niitä jotka ovat ennen plussaa ottaneet lasin tai kaks kun eivät tienneet odotuksesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jo viikolla 13 kun sain tietää. Sen jälkeen ei tippaakaan alkoholia.

Vierailija
2/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tietoinen raskaudestani ja kaverini häissä tuli otettua muutama boolilasi, päähän nousi joten kaipa sitä voi ryyppäämiseksi sanoa.

Tarkemmin sanottuna kolme lasia otin. Moraöisoikaa niin paljon kuin haluatte, en koe syyllisyyttä asiasta. Lapsi on täysin terve ja toista kertaa en ottanut mitään.

Haukkukaa nyt sitten niin paljon kuin tahdotte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse tajua! mitä teet. Onkohan siitä haittaa? No voi hel...

Ei sitä riskiä kannata ottaa. Asia ollu varmasti jo ongelma ennen raskaaksituloa.

Vierailija
4/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rukoile ettei lapselle ole koitunu mitään vahinkoa. Uskomatonta!

Vierailija
5/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tiennyt niin en tiennyt. en juonut tajua pois, mutta parina viikonloppuna kuitenkin reippaammin. kun sain tietää raskaudesta, siirryin nollalinjalle.

tulos? lapsi, jolla oppimisvaikeuksia ja epilepsia. voi olla sattumaakin (suvussa on lukihäiriötä jne ihmisillä joiden vanhemmat ei ole eläessään käyttänyt alkoholia), mutta minä soimaan itseäni. niin kuin taatusti tätä ketjua seuraavat mammat. on kiva heitellä kiviä nimimerkin suojissa, itseensä tyytyväisenä, kun juuri tätä virhettä ei ole itse tehnyt.

Vierailija
6/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerran olen nähnyt raskaana olevan naisen, joka oli ympäripäissään.

Vierailija
7/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tästä neuvolassakin eikä mitään moralisointeja tullut. Asia kirjattiin neuvolakorttiin. Muutama kaveri on ehkä vähän paheksunut, mutta eivät kehdanneet sanoa suoraan. Luultavasti tulen tekemään nyt uudessa raskaudessa samoin. Mutta et liene tarkoittanut tätä.

Vierailija
8/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
9/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olisko ollut a plus vai mikä lie ohjelma.

Siellä Erja Halmesmäki sanoi että ei tarvi olla kuin yksi känni koko raskauden aikana niin jo se voi aiheuttaa syntymättömälle lapselle aivovaurion.

Miettikääpä sitä!!

Vierailija
10/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
11/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat sääret ja peppu, kaikki ylimääräinen kertyy mahaan, joka ei leviä, kuten monilla omenavartaloisilla, vaan työntyy enemmänkin eteenpäin. On ollut tämänmallinen aina, lapsesta saakka on tunnettu, ja jo teini-iässä tuli kaikenlaista kommenttia.

Eli ulkonäöstä ei voi päätellä, mutta totta on sekin, ongelmakäyttäjistä moni ottaa myös raskaana.

Vierailija:

Olen todella hassun mallinen ja minulla on suuri maha vaikka olen hoikka :( Minua on tultu haukkumaan kesken mukavan illanvieton moraalittomaksi, kun juon ollessani RASKAANA...

Vierailija
12/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 12, nyt lapsi on 5-vuotias ja aika normaali. Hyvin osaa laskea ja lukeakin melkein, mutta aika hankala luonne on. Tuo nyt voi tietysti olla ihan perinnöllistäkin.

Vierailija
13/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

geeneissä, koska molemmat vanhemmat todella vilkkaita ;)

Koulukaverini sai tietää odottavansa rv:lla 19 ja oli siihen asti ryypännyt lähes joka viikonloppu ja polttanut tupakkaa ja täysin terve lapsi!

Vierailija
14/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäistä kertaa ollut humalassa kuopuksen ollessa 4-vuotias. Sitä ennen en ollut edes viinaan koskenut.

Vierailija
15/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koulutehtävää mietin ja haluaisin jotain kokemuksia/ mielipiteitä...

Kokemuksia, minkälaisia? Äidin vai lapsen kannalta? Ja mielipiteitä? Mitä mieltä tästä ajattelet ihmisillä olevan...?

Vierailija
16/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein tarkkaan mietin, niin voi olla että kerran pari jommassa kummassa raskaudessa join kaksikin lasillista. En neuvo ketään näin tekemään enkä kaipaa valistusta, kiitos :)

Joka tapauksessa lapsemme ovat sekä älyllisesti että fyysisesti hyvin kehittyneitä, selvästi keskimääräisiä ikäisiään edellä etenkin älyllisellä puolella (vanhempi esim. oppi 4-vuotiaana lukemaan).

Vierailija
17/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En neuvo ketään näin tekemään enkä kaipaa valistusta, kiitos :)

Mitkä kamalat tuskat?

Mieti oman napasi sijasta välillä niitä tuskia mitä olisit voinut lapsellesi aiheuttaa. Niitä tutkimuksia, leikkauksia, lääkkeitä. Niitä kaikkia kehityksen häiriöitä ja eteenkin sitä, miten se lapseesi ja koko teidän perheeseenne vaikuttaa. Kuinka lapsessasi poikkeavaa ei ole vain hänen käytös, vaan kaikki se miten se vaikuttaa hänen itsetuntoonsa, omakuvaansa, käsitykseensä sinusta. Kuinka sinä itse joka ikinen ilta vuosia kuuntelet lapsesi huutoa kun hän ei pysty rauhoittumaan nukkumaan tai kuinka sinä saat pestä hänen kakkojaan vielä 5 vuotiaanakin.

Sinulla on käynyt tuuri. Ja huom, eteenkin lapsillasi! Mutta suosittelen miettimään silti. Omasta huonosta olosta huolimatta. Sillä jos tuuri olisi ollut toisenlainen, se olo olisi satoja, miljoonia kertoja huonompi. " Syntymähumalassa" ohjelma oli vain jäävuoren huippu mitä elämä fas/fae lapsen kanssa on. Ja mitä elämä lapselle on. Voihan meille kenelle vain sattua mitä vain, mutta onhan se nyt tyhmää ottaa tietoisia riskejä näin isoilla asioilla!

Vierailija
18/18 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä väitän, että nainen joka ryyppää vaikka tietääkin olevansa raskaana on hoidon tarpeessa.