MITÄ NÄKYY ULTRASSA RV 5+
Kävin tänään gynellä tarkistuttaan tilanteen,kun on ollut mahakipua joka aaltoilee selkään asti.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sisäkautta teki myös ultran,mutta siellä ei näkynyt mitään :( lääkäri sanoi että ihan pikkusen näkyy nestettä???
raskaushormoonia veressä on 1200
paljonkos rv 5 yleensä on raskaushormoonia???
auttakaa mua ja kertokaa mikä tilanne oikein on??'
vastatkaa..pliis!!<3<3
Kommentit (7)
Itse kävin eka kerran verenvuodon takia ultrassa rv 4+6, ei näkynyt muuta kuin vuodon syy, eli hematooma. Rv 5+6 kävin uudestaan, silloin näkyi sikiöpussi, mutta ei alkiota. Rv 6+6 kävin vielä kontrollissa ja sitten näkyi alkio ja syke.
Ihan normaalilta kuulostaa tuo raskaushormoni. Mulla tais olla samaa luokkaa tuossa rv 5+6.
Tytteli-83
http://www.tekay.fi/ Sinne kun syötät omat tiedot, kertoo se viikko viikolta mitä ultrassa näkyy ja monta muutakin tärkeää asiaa.
Arvo kuulosti ihan ok:lta, mutta yksi yksittäinen mittaus ei kerro mitään, pitää seurata kehitystä.
Toivottavasti kaikki on hyvin!
Siis viikolla 5 näkyy usein vaan tilkka nestettä, eli munapussi. Kuullostaa täysin normaalilta! Ja raskaushormonipitoisuus pitäisi ottaa uudestaan ylihuomenna jos on tänään otettu.. Normaalissa raskaudessa noilla viikoilla nimittäin raskaushormonipitoisuus veressä tuplaantuu kahdessa päivässä. Eli jos se on ylihuomenna karkeasti tuplaantunu niin viittaisi normaaliin raskauteen ja viikon päästä voisi jo näkyä ultrassa enemmänkin =) .
Älä huoli vielä!
rv 6-7 tienoilla kannattaa mennä jos esim sydämen sykkeen haluaa havaita
mä olin just sairaalassa pitkään ja mut ultrattiin viikko sitten. sillon viikkoja 5+1-5+2 ja kohdussa näkyi ruskuaispussi.
jos viikot pitävät paikkana pitäs näkyä jo jotain raskauteen liittyvää..! En tiedä sit..
Hän sanoi että sillä ultralla millä hän teki ni rv4 pitäis näky ruskuaispussi,rv 5 sikiötä ja rv 6 syke.
Menkkojen mukaan olisin viikolla 6+5, mutta ovulaatiotesti näytti kahta viivaa siten, että olisin nyt viikolla 5+4-6. Kävin ultrassa tarkistuttamassa, mutta viikkoja olikin vain arviolta 5. Näkyi munapussi halkaisijaltaan 6,4mm. Vastaako se viikkoa 5?