Uusi kestovaippailija ilmottautuu =) Ja kysyy..
Tyttö on jo 10kk, mutta nyt koin herätyksen kestovaippojen osalta! On ollut aikeissa jo pitkään aloitella, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan..
Kysymys koskee kestojen itseompelua. Mulla on kaapit täynnä vanhoja pyyhkeitä ja lakanoita ja harsoja, joista ajattelin ommella imuja itse. Onkos kellään mitään toimivia vinkkejä mitä kannattaa/ei missään nimessä kannata tehdä? Olisin kiitollinen kaikista ompelu/materiaalivinkeistä =)
Niin, ja tyttö painaa hieman alle 10kg, on pitkä ja hoikkainen.
Kommentit (2)
on oikein hyviä imuiksi! EI vain kannata ommella niistä monikerroksisia imuja, koska kuivuvat sitten hitaasti. Parempi on vaikka ihan yksinkertaisista tai max 2-kertaisista froteista saumuroida tai siksakata neliöitä (esim. 35 cm kanttiinsa). Ne kun taittaa kolmeen pötköksi niin tulee sopiva sellainen reilu 10 cm leveä imu ja pesun jälkeen tuollainen kuivuu nopeammin.
Minä kans olen aloitellut kestovaippailua. Olen kokeillut eri yhdistelmiä ja olen päätynyt käyttämään täyttövaippoja ja imuja. Ostin kestovaippakaupasta Pul-kankaita ja tein siitä ja vanhoista fleecevaatteista täyttävaippoja mihin laitan imuksi froteeta tai harsoja. Täyttövaipat kuivuu tosi nopeesti kun imuosa on erillinen.
Joten lyhyesti: suosittelen sijoittamaan PUL-kankaisiin ja teet niistä kuori- tai taskuvaippoja. Vanhat froteet ja harsot sit imuiksi. Ohjeita vaippojen tekoon löytyy kestovaippainfo.fi.
Hauskaa kestoilua :)