Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytöt aloittaa syksyllä pk:ssa. Vinkkejä vaatteiden nimikoimiseen.

23.05.2008 |

Eli vaatteet joissa pesulaput ovat helppoja, mutta mites esim. sukat, lapaset jne. Onko niistä silitettävistä nimilapuista mihinkään? Antakaas vinkkejä aloittelijalle :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuoden merkkauskokemuksella sanoisin:

* tavallisella permanent-tussilla (ei tartte olla mikään kangastussi, piirtoheitintussit kestää kauemmin selvästi) pesuohjelappuun

* helmilangalla sukkiin, lapasiin yms. joku lapselle sovittu merkki, esim rasti, kukka, ympyrä tms. Helmilanka kannattaa olla aina samaa väriä.

* valkoisiin/vaaleisiin sukkiin voi kirjoittaa resorin sisäpuolelle suoraan kankaaseen nimen permanent-tussilla

* kenkiin permanent-tussilla myös, mutta jos kengät on kokonaan tummansiniset tai mustat, niin hopeatussi paras

Ommeltavista merkeistä tai silitettävistä ei ole mitään positiivista sanottavaa ainakaan näin laiskalle ja sellaiselle, jonka lapsella on paljon vaatteita.

Vierailija
2/10 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli apteekista ostettavaa laastariteippiä on meillä käytetty sukkiin ja lapasiin yms, mistä lappu puuttuu. ja on meillä kestänyt hyvin pesukoneen ja kuivausrummun käytön.

Rulla maksaa alle euron, ja siitä siis leikkaan sopivan kokoisia (niin että nimi mahtuu) paloja sukkien varsien sisäpuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo laastariteippi pysyy. Mut meillä ei uskalleta käyttää kun minä olen jo kolmannessa polvessa allerginen hartsille, jota noissa laastariteipeissä yleensä on. Kuvaavaa on, että synnytyksessäkin sain pahimmat oireet siitä, kun teippailivat muhun vääränlaista teippiä. En uskalla siis omia poikia millään altistaa tuolle hartsille, vaikka toki tuo teippi tulisi pääsääntöisesti poispäin ihosta, mutta ne reunatkin pelottaa mua. Onneksi nyt tässä iässä vihdoin tapasin ihmisen, joka osasi neuvoa mulle sopivat laastarit.

Vierailija
4/10 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen jo miltei 18 v, joten "vähään" aikaan ei oo hänen vaatteitaan tarvinnut nimikoida ;)

Mutta silloin pikkutyttönä kun päiväkodissa oli (+alaluokilla koulussa) sain pelkästään positiivista palautetta noista nauhoista.

Meillä EI oo silitetty YHTÄKÄÄN nauhaa, eli KAIKKI olen harsinut kiinni.

Enkä oo kokenut sitä liian työlääksi, vaikka KAIKILLA kolmella lapsukaisellamme tuhottomasti vaatteita ;)

Tällä hetkellä 2 päiväkoti-ikäistä, ja heille myös tilattu noita Euroteamin nauhoja.

Ovat siistejä, helppoja, kestävät pesusta pesuun (jopa valkoisissa vaatteissa kestävät klorite-käsittelytkin), ja ehdottoman selkeitä lukea.

Päiväkodilta tullut positiivista palautetta, aina yhtä selkeät kun ovat (vaikka eipä käsialassanikaan valittamista oo ollut, mutta olen tykästynyt noihin nauhoihin).

Syy miksi en silitä, on se, että niitä on älyttömän vaikea, jollei mahdotonta saada irti, ja vaihdan nauhaa sitä mukaa kun keskimmäiseltä jää vaate pieneksi (pikkuveljen niminauha tilalle).

Mahassani kasvaa neljäs mussukka, ja kyllä....sitten joskus kun meneekään päiväkotiin, hänellekkin tilataan omat niminauhat :)

En voi kuin suositella! :)

Vierailija
5/10 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tekstiilitussilla sukkien ja lapasten sisäreunaan lapsen nimen tai nimikirjaimet. (h&m:n sukisssa on monissa sitä varten oma kohtakin)

Villasukkien varsiin olen kirjonut lapsen nimen.

Kyllä ne silitettävät laput tuon haavateipin voittavat. Meillä ei haavateippi ole pesuissa kestänyt ja on pahimmillaan irronnut ja liimautunut lapsen ihoon, ja irrottaminen on tuskaa.

Ommeltavia lappuja en voi ajatellakaan. Lapselta täytyy muutenkin leikata pesulappuja vaatteista irti kun hiertävät ja ommeltavien lappujen reunat ovat terävät.

Vierailija
6/10 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä kuulakärkikynämäinen tekstiilikynä, jolla on hyvä kirjoittaa nimi pesuohjelappuun tai sukan sisävarteen. Pysyy suht ok, eikä ainakaan sottaa.

Itselleni patalaiskana ja huonona ompelijana ommeltavat merkit olisivat aivan liikaa ;) Nytkin koen hankalaksi merkata villavaatteet ompelemalla niihin pätkän valkoista nauhaa, johon olen samaisella kynällä kirjoittanut nimen, mutten ole helpompaakaan keinoa keksinyt.

Esim. kenkiin, lainavaatteisiin tai muuten hankaliin kohteisiin olen käyttänyt tuota laastariteippiä minäkin.

Vierailija
7/10 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää on ruskeata se kyllä kestää pesujen välit. Mä olen jopa merkannut sillä kengätkin, villasukat yms.

Vierailija
8/10 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopuksella (4 v) pojalla on ISOT ja kohollaan olevat leikkaushaavan arvet niin rinnassa (kaulasta miltei napaan, ja niskassa hiusrajasta miltei keskelle selkää, ja etenkin niskassa aika kohollaan oleva tuo arpi), EIKÄ nuo Euroteamin nauhat ainakaan ole hanganneet hänen ihoansa.

Monien vaatteiden koko/pesulaput olen joutunut harsimaan niskasta irti, kun niissä tuppaa olemaan terävät reunat/muuten kopperoisia ne laput.

Nauhoissa lienee siis eroja.

Vierailija
9/10 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimikoin vain ne vaatteet, joissa on joku lappu, johon sen nimen saa (tai kengissä esim. varteen sisäpuolelle tai pohjaan). Olen käyttänyt ihan tavallista permanent- (kalvo- tms.) tussia.

En tiedä, onko tämä nyt päiväkodin henkilökunnan työtä kovasti vaikeuttava asia, mutta en ole nimikoinut sukkia tms. ollenkaan. Pääsääntöisesti meillä on käytetty sellaisia käsineitä, hattuja jne. joissa on laput (ja nimi); joitain villahanskoja, -sukkia ja sormikkaita on ollut muutamat, ja niissä ei ole nimeä ollut. Olen ajatellut, että jos niitä muutama katoaa, niin ei se maailmaa kaada. Ja yllättäen niitä ei edes ole kadonnut.

Olen kyllä muuten tarkka siitä, että laitan lapsen tavarat aina omalle hyllylle. Myös päiväunilla jokaisella lapsella on oma kori, jonne he vaatteensa riisuvat. Päiväkodissa myös on systeemi, että "tunnistamattomat" vaatteet laitetaan esille, jotta vanhemmat osaavat ne siitä poimia.

Vierailija
10/10 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi jos teillä bvaatteet kulkee isosiskolta pienemmälle ja sukunimi on harvinaisempi niin pelkällä sukunimellä on helppoa nimikoida niin on kaikiklle oikea nimi.... tietty jos virtanen ni kannattaa varmistaa että ei ole muita saman nimisiä.

kanttinauhan kappaleet jotka ommelltu toisesta reunasta kiinni niinkuin joissain vaatteissa ne name laput.