Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###ELOKUISTEN VKO 8###

18.02.2008 |

Hyvää huomenta eloisat!

Meillä ei ollut niin hyvä huomen...

Pakko vähän tilittää ja kysyä onko muilla samanlaista tai muuten tietoo tällasesta?!

Mua ei meinaan huvita noi sänky puuhat ollenkaan... Esikoisen jälkeen oli samaa, eikä halut mielestäni ehtineet edes oikein palautua ennen Saanaa. Saanakin on melkein niin kun tekemällä tehty..

Olin taas vaan eilen illalla TOSI TYLY, kun mies yritti lähentymistä ja nyt se on tietysti loukkaantunut ja mököttää.. Ei ollenkaan kiva!!!

Millonhan halut vois taas palautua vai eikö ne palaudu enää koskaan???

Mua tilanne ei haittaa muuten, kun miehen puolesta!!!

Ja onhan tietysti se kun haluttais se kolmas lapsi ja jos halut on tätä luokkaa niin HUOH!

Mieskin sanoi jo eilen, että lopetat niiden prkleen pillereiden syönnin jos sitten helpottais.

Viikko vielä pillereitä jäljellä, jonka jälkeen niiden syöminen on tarkoitus lopettaa jok. tap. Tällä menolla seuraava vauva kyllä syntyy vasta kymmenen vuoden päästä!!

Että tällästä pulmaa meillä näin maanantain iloksi ;)!!

Saanasta on nyt tullut vallan ihana ja hurmaava vauva! Nyt voi vasta sanoa, että tosissaan nautin tästä vauva ajasta!

Päikkäreiden nukkuminen on meillä vähän hukassa. Miehen loma ja reissut on varmaan osaltaan sekottanut ja myös tuo KOKO AIKAINEN liikkuminen häiritsee unta! Yöt kyllä onneksi(!!!) menee hyvin! Nukkuu klo 20-6.30. Saattaa juoda viiden maissa maitoa ja nukkuu sitten vielä vieressä. Päikkäreitä nukutaan siis miten sattuu ja vaunun kahvassa saa roikkua jatkuvasti... Josko se siitä taas rupeis tasottuun kun mies menee keskiviikkona töihin?!

No nyt ukko palas kahvilta.. Tarvii lähteä kaupassa käymään...

Palaillaan!!

T:Mona ja Saana 6,5kk

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuhulluudesta: mä nukun tosi levottomasti täydenkuun aikaan.olen vajaan vuoden nukkunut niin.en ensin edes huomannut asiaa,kunnes minulle joku niin sanoi,enkä mitenkään seuraile kuuta.mutta jälkikäteen usein huomaan,että olipas täydenkuunaika.nyt oon pari yötä nukkunut ihan päin mäntyä,ja niin on vauvakin.

se nukkui viikonloppuna mummulassa kuin tukki,mutta nyt kun ollaan kotona viuhtoo kokoajan

en oo ihann varma oisko alas tulossa kolme hampia..ihan kuin pinnalla olis jotain vaaleeta tynkää tulossa...

toivotaan että toi yökiukku olis nyt sitä.kun raivoomaan herää,saan oikeen huutaa hss hss kovaan ääneen ja rummuttaa masua,niin nukahtaa.

=D joo ja uneni viime yöltä oli aika hävytön.olin siihen suomen unelmien poikamieheen niin rakastunut ja se minuun,ja pussattiin ihan kympillä ja tehtiin kaikenmoista...ja se oli tosi rakastunut myös muhun... =D oli oikeen villiä,ja se uni tuntu tosi aidolta,että oikeen hengästytti aamulla.hih.en ookkaan tollasta huumaa kokenut moneen vuoteen!!!

me pöllytellään aina olohuoneen sohvalla/lattialla.on siinä se olematon vaara että esikoinen 5v yllättäis.mut ei oo kyllä ikinä heränny alkuyöstä.

reipas oon ollut tänään,vaikka univelka painaa..en jaksa valittaa,kyllä sitä joskus saa nukkua,onhan tätä ollut jo puolivuotta,tai jo raskausaikana nukuin huonosti,joten tämä voi olla jo voitonpuolella tämä valvominen, jee!

oltiin esikon ja vauvan kanssa aamulla puolisentuntia ulkona.tehtiin esikon kanssa pullaa (leivon jopa kerran vuodessa =) ) ja nyt aattelin taas että voitas käydä pihalla.mä en jaksa olla sisällä.

eipä kummempia

neitiniiskunen ja pikkumies kohta 6kk löysi edellispäivänä konttausasennon

Vierailija
22/30 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysikuu on valvottanut minuakin tasan siitä asti kun esikoinen syntyi!

Ennen en uskonut moisiin hömpötyksiin ja nauroin aina äidillenikin, joka sanoi valvovansa täyden kuun aikaan. No esikon syntymän jälkeen aina kun on täysi kuu, joko valvon aamuyöstä 2-4 tuntia tai nukun muuten vaan tosi levottomasti ja herään jatkuvasti!

Outoja tämmöset jutut...

Oiskohan Saanassakin kuuhullun vikaa, kun on kahtena yönä herännyt kolmelta kukkumaan?!

On nyt muutenkin ollut pahalla päällä eilisen ja tän päivää ja tää päivä on mennyt NIIN PÄIN PERSUSTA kun olla ja saattaa! Liekä eilisen rokotuksen peruja?

Tänään on kyllä ollut mullakin IHAN KAMALA päivä!!! Tappelen yhden firman kanssa appivanhempien asioista ja mukana on jo kuluttajaneuvojat yms. Olen ihan poikki kun asiasta tarvii vääntää monta kertaa päivässä ja lähettää postia suuntaan jos toiseen ja roikkua puhelimessa...HUOH!

Pitikin lupautua auttamaan, kun anoppi niin nätisti pyysi... Toivottavasti kiista saatais pian ratkaistua!!

Sitä pitänyt monta kertaa sanoa, että toivottavasti Vitanovan tädillä kaikki kääntyy hyvin päin!!

Antibiootit ja nestemäiset panadolit yms kannattaa tosiaan ruutata pienellä ruutalla takaposkeen, etteivät saa kielellä työnnettyä niin paljon pois. Neuvottiin meille sillon sairaalassa kun vesirokosta siellä käytiin.

Kuinka muut vauvat nukkuu päikkäreitä?

Meilläpä ei paljoa nukuta, tai pienissä pätkissä. Tosi rasittavaa!!

Esikoinen oli niin hyvä nukkuja, että oi niitä aikoja!!

Nukkuis tääkin edes pari tuntia yhtä kyytiä niin sais hetken huilata!

Saana nukkui suureksi yllätykseksi yhtenä aamuna puoli kuuteen ilman ääntäkään koko yönä!!! Olin ihan ihmeissäni kun katoin kelloo!!

Voi kun taas joskus sais nukkua vaikka kahdeksaan.... Olis se niin jännää!!!

No nyt on ruvetta laittaan esikoista jumppaan! Hauskaa torstain jatkoa!

T:Mona ja mukelot

PS: Ihana toi J@van vitamiini juttu!! Ei varmaan siellä niin kovin naurata, mutta just tätä tää on!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori!

Ja kiitos Nanille minipilleri jutusta.. Voi siis olla totta, että ne pahuksen napit on muakin turvottanu!!!

Olo on oikeesti paksumpi (meillä ei siis ole vaakaa...) kun synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa oli ja musta tuntuu, et oon VÄHENTÄNYT syömistä sitten sen ajan!!

Josko kilot nyt tippuis taas (ainakin hetkeksi ;)) kun pillerit lopetan!!

Nyt pois...

Vierailija
24/30 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauva vasta nyt 6kk ikään tultaessa tajunnut että päikkäreitä voi nukkua enemmän kun puolentunnin pätkissä.

hiivatti vaan kun tahtoisin vaunulenkille mennä,mutta kun vaunut liikkuu tulee tuo puoltuntia eikä nuku uudelleen ja loppupäivä menee kitisten kunnes taas iltaunet on paremmat.

täytyy kyllä myöntää että silläkin uhmalla että loppupäivä menee kitisten,teen noita vaunulenkkejä,eli lenkkeilen noin tunnin,ja vauva nukkuu sen puoltuntia.toisen puolen saan jotenkuten mentyä ilman kitinää...

eli ekat unet n.30min liikkuvissa,ja jos on vaunut paikallaan saattaa olla jopa 1,5tuntia.

tokat unet sitten ekoista riippuen 1,5t-2,5t.ja kerran yleensä saa nykyään veivata,kun jokuaika sitten sai raivolla veivata monet kerrat.

päikkärisaldo on 3tuntia per päivä,ja yöunet n.10tuntia.

yöt on enempi vähempi hihhulointia.onneks nykyään ite nukahdan samantein,tai jopa vauva huutaa ja mä nukun =) hih.kun alussa mulla oli niitä kamalia nukahtamisvaikeuksia,että olin jo ihan pulassa.nykyään nukun kun tatti.syö kaksi kertaa yössä 03-05 välillä ja 08 maissa.

Vierailija
25/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan, vaikka tämähän voi olla kovinkin hetkellinen parannus, mutta kuitenkin. Siis pikkuherra-aamuvirkkumme (se, joka heräsi 6 kk n. klo 5) heräili tässä muutamana aamuna jo klo 4 sekä valvoi muutamana yönä 2-3 tuntia keskellä yötä, jolloin päätimme, että nyt on pakko kokeilla jotain uutta kikkaa näihin nukkumisiin. Isin ollessa työmatkalla ja esikoisen mummilla yötä sain otettua vauvan toissayönä viereeni sillä seurauksella, että nukuimme 6.30 asti - ja sama toistui tänä aamuna! (Ruokailuja on edelleen kaksi yön aikana.) Olo on aivan toinen sekä vanhemmilla että varmaan vauvallakin! Viime yönä isi meni esikoisen sänkyyn (kun sänky koskemattomana siinä vieressämme on) ja minä nukuin lasten kanssa parisängyssä. Ja kuinka ollakaan, sen sijaan, että vauveli olisi aloittanut klo 5 aamuhihhuloinnit, hän jatkoi unia vieressäni!

Poikamme on siis nukkunut omassa pinniksessä vieressäni, koska vastasyntyneenä nukkui selvästi paremmin omassa sängyssä kuin minun vieressäni. Nyt tilanne on kuitenkin näköjään toinen ja äidin viekussa uni maittaa. Minustakin on aivan ihanaa saada nukkua viimeisen vauvani vieressä. Ja siis mies sitten vaan lapsen sänkyyn... Esikoisemme kun ei halua siellä nukkua, eikä haluta pakottaakaan.

Mieheni siis nukkuu aina vain kauempana minusta, joten yöllä meillä ei tosiaankaan harrasteta mitään, vaan nukutaan kaikki minuutit, mitä saadaan. Taidamme muutenkin vetää pohjat: makuuhuone/olohuoneaktiviteettia on ollut tasan kerran puolen vuoden sisällä! Kuten joku muukin mainitsi, minullakaan halut eivät palanneet entiselleen synnytysten välissä, vaikka väliä uuteen raskauteen oli melkein kaksi vuotta. Tässä väsymystilassa emme mieheni kanssa ole tilanteesta kuluneen puolen vuoden aikana kärsineet, mutta kaipa asioille pitäisi jotain tehdä, jos tästä joskus piristytään.

Meillä tämä vauva on ollut niin kerta kaikkisen huono nukkuja yöllä ja vähän väliä sairaana, etteivät sänkyhommat ole käyneet edes mielessä. Kaikki energfia on mennyt arjesta selviytymiseen. Nytkin vauvalla on flunssa oltuaan pari viikkoa terveenä vatsataudin jälkeen. Huoh.

Päiväunista kyseltiin. Meidän poika nukkuu keskipäivällä 2-3 tuntia ulkona hyvin ja illalla yleensä lyhyet unet. Saapa nyt nähdä, vaikuttaako tämä uusi yörytmi päiväuniin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kerrankin pirteä Hannele9

26/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa sitä suksia jalkaansa laittaa =)

Pönttö-örvelölle: meillä vauva nukkuu samassa huoneessa meidän kans omassa sängyssään. Ovi pannaan lukkoon, (joskus on voinu unohtua...) isompia poikia varten, mutta kyllä sitä ollaan pöllyytelty matkoilla samassa huoneessaki...aika sikeäunisia ovat..

Jee isukki tulee tänään kotiin (tai oli se viime yön kotona mutta aamusella lähti vielä päiväksi pois, tulee vasta illalla ysin aikaan) ja hiihtolomaa vietetään koko porukalla ihan kotosalla josta tehdään päiväpistoja esim kartingajoa yms. Kylläpä tekeeki terää, varsinki tän viikon jälkeen...huoh!

Västis: Valitettavasti mulle ei passaa tää eikä huominen päivä.. :( täytyy palata loman jälkeen astialle. Miten myynti on käyny? Kauanko pöytä sulla siellä on?

Mää sain vihdoinki valmiiksi mun ite tehyt pul-kuoret...ihan ihanat niistä tuli ja toimivat (tänään ollu jo käytössä)..yhet taskuvaipatki tein, neki toimii =)) on tuo aika vaan niin rajallista että pääsee ompelukoneelle..

Hannele9: mahtavaa ku teillä pikkumies on ruvennu öitään nukkumaan pitempään, se tekee kyllä niin mannaa koko porukalle! Meillä kans viime yö oli paras varmaan aikoihin!

Kuuhulluudesta: joskus olen itekki huomannu ko asian mutta nyt oon ollu kyllä niiiiin väsyny että ei paljo kuut siihen vaikuta ku taju lähtee ku pään painaa tyynyyn..

Paranemisia kaikille sairastuville! Toivottavasti pöpöt saavat pian huutia!

Mutta nyt lomatunnelmaan virittäytymään :)

nani ja Jooel 6kk ja 12pv ja lomalaiset

Vierailija
27/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Hannele9:lle kunnon yöunista!!!!

Ja oikeen hauskaa talvilomaa Nanille ja porukalle!!!

Muille oikein hauskaa viikonloppua!!!

T:Mona ja muu poppoo

Vierailija
28/30 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelelle onnea pidemmistä unista. Jos teilläkin alkaisi aamut inhimillistymään. Kyllä meillä ainakin äidin vieressä voi joskus saada poikakin pidemmät unet. Joskus tosin käy viereltä vain pärinä..

Nani: Palataan asiaan myöhemmin. Ihan hyvin myyntiä on ollut kirpparilla, siis jos kaikki on myyty, eikä vain pöllitty. Maanantaina haen ne, mitkä eivät menneet kaupaksi ja saan sitten tilityksen. Eihän tuo mikään rikastumiskeino ole, mutta saa tyhjennettyä kaappeja. Hinnat olivat minulla aika alhaiset. Varsinkin kaikki kesäiset mammavaatteet menivät hyvin kaupaksi. Vaikka vauvakuume vaivaa, en niitä kaipaa, kun ehdin olla täysin kyllästynyt niihin vaatteisiin. Ja jossain mielen pohjalla kummittelee seuraavalla kerralla talvivauva.. ;) (vaikka eihän noita vauvoja tilailla, varsinkin kun koko ajan ehkäistäänkin). Mukavaa hiihtolomaa!

Meillä poika menee aika kovaa kyytiä nykyisin pyörimällä. Tulee miehellekin kiire tehdä portti valmiiksi portaisiin, kun yläkerrasta ei vielä osaa tuo poika vähään aikaa mennä itsenäisesti portaita alas. Ja meillä on juuri yläkerrassa keittiö ja olohuone ja makuuhuoneet.

Muillekin hyvää ja hyväunista viikonloppua!!

Västis

Vierailija
29/30 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaata ja vetistä =( byäääh.eilen onneks oltiin ulkoilemassa pulkkamäessä,mikä olikin suurimmaksi osaksi ruohoa =)

mutta pikkumies oli vauvapulkassa ja esikko omassaan,ja laskivat pikkuliurua alas,ja nauru oli melkoinen.pikkumies istui kun tatti puolituntia tyytyväisenä pulkassaan,kun joku vaan veti,niin oli hauskaa =) =)

ihanaa muutenkin katsella miten esikoinen 5v ja pikkumies viihtyvät yhdessä,oikein mieltä lämmittää! esikko ei ole ainuttakaan pahaa sanaa sanonut vauvasta,ja alun parin kk huomionhaun ja mustasukkaisuuskohtauksien jälkeen,elo on ollut todella tasaista.

hampeista: onko eloisilla jo paljon hampeja?

miten ovat tulleet,kamalan itkun kanssa tehty kauan,vai ilman itkuja tulleet?

minä ihmettelin kun koko viikon meni yöt itkien ja herätessä.näin alhaalla pienen valkoisen viivan puskevan läpi.mutta nyt kahta yötä vasten antanut supon,niin vauveli on nukkua posottanut oikein hyvin.

oletteko te muut joutuneet antamaan suppoja?

meillä oli viima yö oikein ennätys yö =) ihanaa.johonkin aikaan otin vauvan pois omasta sängystä viereeni,kun oli melkein jo tipahtanut sivuvaunustaan pois.ja siinä sitten jatkoi samantein uniaan.ja söi vasta 08,eli nukkui 23-08!!!!ja siitä 10 asti.jee!

meillä ehkä nyt siis kaks hampia alas tulossa,ainakin toinen,toisesta en oo varma.

esikollla hampit tulivat vähän kuin huomaamatta.paitsi neljä poskihampia yhtäaikaa,oli tietty yhtä itkua se pari viikkoa.mulle siis nää hammasitkut ja vaivat on vähän uutta.mutta suppoja annan suosiolla jos kerran auttaa.

juoko muut nokkamukista vettä/maitoa?

mä annan kiinteiden ohella vettä nokkamukista,ja pikkumies on oikein hyvin hoksannut kuinka se toimii.

kyllä nämä eloiset kasvaa,en oikeen enää osaa puhua vauvastakaan,en tiedä mikä tuo oikein on =) pikkumies on varmaan hyvä sana =) ja miten tuo esikoinenkin on kahden viikon kuluttua jo 5v,äkkiä se aika kuluu!mä koen nyt jo elämän ja arjen olevan mukavaa tuon rankan alun jälkeen.ei mee enää kauaa,kun seistää nökötetään tukea vasten,ja otetaan ne ensi askeleet.haikeaa mutta ihanaa!koitan nauttia,vaikka välillä raskasta onkin,joka hetkestä,kun meille ei luultavasti lisää lapsia tule.(tosin sitä voi vannoa mitä 10v kuluttua vaikka tapahtuu).

hyvää sunnnuntaipäivän jatkoa!ja ensi viikkoon =)

neitiniiskunen ja pikkumies ihan pian 6kk

Vierailija
30/30 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sununtai-iltapäivää Eloisille. Onpa tämä hiihtolomaviikko mennyt meillä nopeasti. Ensi viikolla jatkuu taas esikon harrastukset ja hoitoon meno. Apua, ihan jännittää että miten me taas " osataan" herätä seitsemältä aamulla! Ollaan nyt nukuttu kahdeksaan asti tytön kanssa, tuo esikko nukkuu yhdeksään asti helposti. Ei nuku enää päiväunia joten saattaa hyvin vedellä 12 h yöunia. No tuon pienen tytön unet on sitten mitä ovat...

Tiistaina oltiin 6kk neuvolassa. 8015 g ja 66,5 cm. Painoa oli tullut hyvin mutta pituutta vain sentti. Tai no ei saatu mitattua kunnolla kun meidän pikku neiti pisti hanttiin niin kovin. Neuvolatäti sanoi että ei huolta, hyvin kasvaa. Soseita maistellaan edelleen. Hyvä kun se 1-2 tl saadaan päivässä alas. Hiljaa hyvä tulee, siihen se on vaan tämän äidin luotettava. Isältä tyttö syö ehkä hiukka paremmin... Onneksi tuo iltavellipullo kelpaa isältä hyvin.

Sitten siihen meidän perheen " kuumimpaan" aiheeseen, eli tuohon yöheräilyyn ym. Eli meillä syödään edelleen 2-4 krt yössä. Kiinteitä ei mene joten kai se on sitten ymmärrettävää tuo tankkauksien määrä. Tiistai illasta alkaen ollaan koitettu nukuttaa omassa sängyssä, pari yötä on mennyt hyvin mutta viime yö oli taas heräilyä ja itkua. Otin sitten viereen ja saatiin vähän paremmin unta. Onhan sitä tässä puoli vuotta jo jaksanut, mutta silti... Sitä niin haluasi saada edes joskus nukuttua selällään ja kunnolla. Eikä aina tissi vauvan suussa! Eli pienimuotoista unikoulua meillä... Vaikka toisaalta onhan se totta sekin että ei nuo aina vieressä tissi suussa tule nukkumaan... Tämä on minulle niin hankala juttu. Ollut alusta asti. Esikko nukkui yönsä tämän ikäisenä...

Onko teillä vinkkejä? Jätin jo unipussistakin pois kun luulin että tulee kuuma mutta silti se vaan heräilee. Meillä taitaa suurin ongelma olla kyllä se että ei osaa nukahtaa itse takaisin unille. Pikku hiljaa pitäisi siis siihen opettaa... Mutta kun on niin väsy yöllä että... Apua!

Niin no meillä osataan siis jo kontata ja istua. Ja istumaan mennään konttaus-asennosta ja takaisin. Ja sitten meillä noustaan seisomaan! On aika hassun näköinen tuo tappi kun nousee tukea vasten seisomaan. Eli sitäkin taitoa nyt käytetään yöllä kun havahtuu hereille. Samantien kontille ja pystyyn. Tosi kiva painaa lasta melkein väkisin takaisin nukkumaan. Nousee kyllä meidänkin pedissä heti kontilleen, eli se taitaa olla sitä että nuo uudet taidot vaan heijastuvat öihinkin.

Jaaha, nyt on taas mentävä mutta kommentoikaapa.

Pisa ja tytöt

P.S. Kiva että aamulla satoi edes vähän lunta!