###ELOKUISTEN VKO 8###
Hyvää huomenta eloisat!
Meillä ei ollut niin hyvä huomen...
Pakko vähän tilittää ja kysyä onko muilla samanlaista tai muuten tietoo tällasesta?!
Mua ei meinaan huvita noi sänky puuhat ollenkaan... Esikoisen jälkeen oli samaa, eikä halut mielestäni ehtineet edes oikein palautua ennen Saanaa. Saanakin on melkein niin kun tekemällä tehty..
Olin taas vaan eilen illalla TOSI TYLY, kun mies yritti lähentymistä ja nyt se on tietysti loukkaantunut ja mököttää.. Ei ollenkaan kiva!!!
Millonhan halut vois taas palautua vai eikö ne palaudu enää koskaan???
Mua tilanne ei haittaa muuten, kun miehen puolesta!!!
Ja onhan tietysti se kun haluttais se kolmas lapsi ja jos halut on tätä luokkaa niin HUOH!
Mieskin sanoi jo eilen, että lopetat niiden prkleen pillereiden syönnin jos sitten helpottais.
Viikko vielä pillereitä jäljellä, jonka jälkeen niiden syöminen on tarkoitus lopettaa jok. tap. Tällä menolla seuraava vauva kyllä syntyy vasta kymmenen vuoden päästä!!
Että tällästä pulmaa meillä näin maanantain iloksi ;)!!
Saanasta on nyt tullut vallan ihana ja hurmaava vauva! Nyt voi vasta sanoa, että tosissaan nautin tästä vauva ajasta!
Päikkäreiden nukkuminen on meillä vähän hukassa. Miehen loma ja reissut on varmaan osaltaan sekottanut ja myös tuo KOKO AIKAINEN liikkuminen häiritsee unta! Yöt kyllä onneksi(!!!) menee hyvin! Nukkuu klo 20-6.30. Saattaa juoda viiden maissa maitoa ja nukkuu sitten vielä vieressä. Päikkäreitä nukutaan siis miten sattuu ja vaunun kahvassa saa roikkua jatkuvasti... Josko se siitä taas rupeis tasottuun kun mies menee keskiviikkona töihin?!
No nyt ukko palas kahvilta.. Tarvii lähteä kaupassa käymään...
Palaillaan!!
T:Mona ja Saana 6,5kk
Kommentit (30)
Hei taas kaikille pitkästä aikaa! Ahkerasti oon lukenut mutta kirjoitus on TAAS jäänyt vähemmälle. Esikko leikkii/askartelee huoneeseen ja tyttö tuossa leikkii istuallaan lattialla. Ja meinaa syödä Pirpanansa! Hän on niin hulluna tuohon leluun että sillä saa monet surut kaikotettua.
Meillä opittiin sitten perjantaina konttaamaan. Uskomatonta! Vielä ei kyllä ihan tajua että sillä tyylillä pääsisi vaikka minne. Onneksi! Sittenhän se meno vasta meillä alkaa. Lattialla istuu jo pitkiä aikoja yksinään. Eilen tuli 6 kk täyteen ja huoemnna mennään neuvolaan. Mittoja sitten myöhemmin teille ilmoittelen. Kiinteitä maistellaan. Siis maistellaan todella. Itkun kanssa saa ehkä sen lusikallisen menemään. Hän on vaan niin tissityttö että... No pitää vaan olla itse sinnikäs ja maistattaa niitä soseita joka päivä. Josko se siitä sitten oppis. Onko teillä neuvoja ja tai vaan tukea?
Imetyksen olen päättänyt lopettaa 11 kk iässä. Siitä meillä sitten alkaakin varmaan tuskaiset ajat koska tämä tyttö ei osaa nukahtaa yöllä kuin tissille. Meillä on siis jo pidemmän aikaa ollut nuo yöt aikamoista ähellystä ym. Eli kerran tunnissa olen varmaan ollut hereillä ja tunkenut tissiä suuhun. Omapa taitaa olla vikani kun olen tuohon opettanut eli kärsiä kai kuuluukin. Mutta silti tämä väsymys aina pukkaa välillä pälle oikein kunnolla ja sitten tulee itku. Päiväunia en nuku koska sitten en saa illalla unta ollenkaan. Enkä edes päikkäreitä voi nukkua kun on tuo esikkokin tässä.
Nyt kysymys siis kuuluukin että miten tuo unikoulu? Vielä ei sitä kait voi pitää kun toinen ei syö niitä kiinteitä ollenkaan eli yöllä voi hyvinkin olla nälkä. Mutta vika meillä on siis siinä että ei osaa itse nukahtaa takaisin. Ja nukkuu siis meidän välissä, omassa pinniksessä nukkunut kaksi krt päikkärit ja viime yönä sain sen nukkumaan ehkä tunnin siellä. Tuo perhepeti ja tissi suuhun on vaan ollut niin helppo tapa, on itse saanut unta ja jaksanut niin. Mutta kerran tunnissa heräily, ääkkkk! Sitä ei kauaa jaksa.
Sitten pitää vielä kommentoida sitä petipuuhastelua, meillä " sellaista" päässyt käymään tasan kolme krt vauvan syntymän jälkeen. Eli aika harvassa on... Minua ei myöskään haluta, joen Mon@ ole huoleti, samaa fiilistä on muillakin! Mies ei tykkää yhtään kumien kanssa sähläämisestä joten eiköhän meidän seksielämä parane kun imetys loppuu ja päästään johonkin muuhun ehkäisyyn.
Hiihtolomaviikko olisi sitten, esikolla ei ole harrastuksia ja hoitotätikin on lomalla joten kovasti pitäisi puuhaa keksiä. Mies ilmoitti juuri ettei saa edes yhtä vapaata pidettyä viikolla. No se siitä, pitää varmaan joku päivä kuskta lapset Hoploppiin niin pääsis tuo esikko purkamaan virtaansa. Huomenna mennään kävellen kylään, sekin on jo jotain. Tänään on kyläilty autolla. Meillä siis liikutaan aika paljon, en osaa olla joka pv kotona, tartten seuraa ja menoa.
Jaahas, nyt imettämään tyttöä ja sitten on lähdettävä kauppaan tyttöjen kanssa. Mies lähti käymään Verkkokaupassa ja tulee sieltä kotiin ties milloin... (Meiltä matkaa pääkaupunkiseudulle sellainen 60 km...)
Pisa ja tytöt 6kk1pv ja 4v5kk
haluista: ei haluta.tai harvemmin haluttaa.vilkkaampaa on mitä esikoisen jälkeen.mutta jos se ois pelkästään musta kiinni,niin meillä ei olis varmaan seksiä kun pari kertaa vuodessa.@mona@n kirjoitus oli kun mun suusta.
tästä miehen kanssa joskus kinataankin.mulla ei oo kyllä vaikutusta syönkö pillereitä vaiko enkö.päänsisässä varmaan joku vika (sanoo mies).
mun hyvä likkakaveri oli viikko sitten kylässä,ja voi kun miehet ois kuullu meidän juttuja seksistä,haluista ym.tää likkakaveri ajatteli just niinkuin minäkin =)
mä ite tykkään enempi hellittelystä ja hyvänapidosta.en mistään kamalasta toiminnasta.mutta ihan parisuhteen hyväksi tarvii sitä miestä miellyttää välillä.mulla menee kauan aikaa että pääsen fiilikseen,ja muutenkin mä en ainakaan osaa tehdä aloitetta.
ja on se totta että harvassa pikkulapsiperheessä sitä nyt niin kovasti tehdään,varmaan aika kaukaa haettu joku 2krt viikossa =) mä en kyllä ikinä usko tota,mikä on suomalaisten sänkypeuhaamiskerrat per viikko.
hah hah.mä en tiedä ketään paria joka harrastais seksiä 2krt viikossa.tiedän että niitä on,mutta ei varmasti noin paljoa.
tuleepas tekstiä =)
mä ainakin kaikkista mieluiten katon telkkaria miehen vieressä ja .menen nukkumaan siitä.meillä on tuo luokkaa 1krt kk:ssa miehen toimesta sekin.mutta kovasti silti rakastetaan toisiamme.
sain b-todistuksen,ja nyt se pitäs toimittaa kelaan.oon koittanu soittaa sinne josko pelkkä lähetys ois ok.kun en millään jaksa sitä rumbaa lähteä bussilla keskustaan kahden lapsen kanssa,ja kun pikkumiehellä menee heti rytmit sekasin ja kiljuu bussissa...ja noita maitokorvauksia ei aleta maksaa ennen lomakkeen käsittelyä,joten yksikin päivä on liikkaa,kun yks maitopurkki riittää 4:ksi päiväksi.
miehen kanssa oltiin juhlimassa viikonloppuna kavereiden kanssa,ja
oli tosi hauskaa!lapset mummulassa hoidossa.ja yöt ja unet oli tietty menny tosi hyvin,ja viime yönä vauva sähelsi jostain syystä koko yön,joten nyt väsyttää ihan kamalasti.
tuli sentään 2tuntia ulkoiltua tänään lasten kanssa.
eipä muuta kommentoitavaa =) ja kerrottavaa
neitiniiskunen ja pojat
Mies mököttää vieläkin...plaah...
Mulla on kans toi, että PAAAALJON mieluummin esim. istuisin vaan toisen kainalossa ja katsoisin telkkaria tms eikä sen tarvis johtaa mihinkään. Ainakaan joka kerta!! Olen tän kyllä miehellekkin sanonut, muttei sillä paljon ole vaikutusta!
Tarvii nyt toivoa, että tilanne pian tasaantuu! Mies on NIIN ÄRSYTTÄVÄ mököttäessään ja voi tehdä sitä tosi kauan, toisin kun minä joka suutun ja lepyn jo ennen kuin ehdin kunnolla suuttua :).
Kiinteiden syömisestä vielä piti sanoa, että ottaa aikansa ennen kuin pikkunen tottuu uusiin makuihin ja ruuan rakenteeseen! Kaikessa rauhassa vaan antaa tottua, kyllä se siitä. Ja voihan pikku lusikallisen koittaa antaa useamminkin päivässä, jos tottuisi sitten nopeammin. Samaa mietoa makua, mikä tuntuis parhaiten maistuvan!
Me ei olla ehditty tänään ulos mesikon kanssa vielä ollenkaan! Kauheeta!! Olin päivällä parisen tuntia kampaajalla ja sitten oli kauppa hässäkät yms. kai sitä täytyy kohta käydä pikku happi hyppelyllä!
Nyt Saanalle ilta ruokaa laittamaan!
T:Mona ja muksut
kommenttia..
unikoulu ja yötissittely:
meillä oli esikoinen juuri tuollainen pisan vauvan lainen yötissitapaus.
ihan jatkuvana heräsi maidolle,nukuttiin myös perhepedissä.ja asia vaan meni juuri noin kun en muutakaan jaksanut univeloissani tehdä.
kun niitä kiinteitä alkoi mennä hyvin siinä 7kk korvilla,eli illalla ihan puuroannos 1,5dl ja tissi ennen yöunta,ajattelin itsekkäästi ettei voi olla heti nälkä ja että aamuyöstä annan sitä tissiä seuraavan kerran,ja sen jälkeen ihan vaikka jo tunnin väleinkin jos tahtoo.
ja siitä aloitettiin ennen tätä yösyönnin vähenemistä,että tissille ei yöunille mennessä nukahdeta,vaan imetin ja puolihorteessa tai täysin virkkuna omaan sänkyyn,silitystä taputtelua yms ja syliin ottoa jos huuto meni yli.
ei siinä kauaa mennyt kun tämä alkoi mennä kivasti.
ja seuraava askel oli se yösyömisen vähentäminen eli nukkumaan meni 22 jälkeen,ja " oikea" nälkä oli siinä 05 pintaan ja sitten muutama kerta ennen klo n.10 ylösnousua.
ja omassa sängyssä oli tuohon aamuyöhön asti.
protestia oli pari viikkoa,ei sen kauempaa.
myös päivisin oli nukahtanut AINA tissille meidän sängynpäälle, " opetin" pojan vaununukkujaksi myös tuossa 6-7kk iässä,ja sinne nostin myös puolihorteessa ja heijasin vaunuja.ei tätäkään tapaa kauaa protestoinut.
kyllä meillä nukahdetaan pullomaidolle aina.tai sillain,että vähän havahtuu kun sylkee sen pois suusta,ja nostan vaunuihin nukkumaan. se " hyvä" puoli taitaa näissä pullovauvoissa olla ettei sitä haluta sataa kertaa yössä.eihän se ookkaan niin kiva kun tissi.
toki sitä sitten muun takia voidaan herätä ihmettelemään ja potkimaan peittoa senkin edestä =) viime yönä ei kyllä naurattanut tuo vehtaus ja pärinä=)
no pääosin meillä kuitenkin hyvä öitä,parilla syömisellä ja hyvällä unella mennään!
kiinteistä:meillä on nyt ihan viikon aikana alkanut upota kiinteät.on todella lisännyt määrää,kun vk sitten vois mennä vielä n.purkki per päivä (kolme kertaa maistelee) mutta nyt voi mennä yli kaks purkkia päivässä.riisihiutalepuuro kera jonkun hed.soeen maistuu ja peruna-kukkakaali on herkkua! tällä viikolla piti alottaa kaura uutena.
Meillä " peittoja pöllytelty" kerran lokakuussa, kerran marraskuussa, kerran joulukuussa ja vielä kerran tammikuussa. Itse en ole asiasta kirjaapitänyt, mutta mies kuulema on.. Hän ei kuitenkaan mökötä tai marise asiasta. Ehkä lähinnä yhdessä vitsailemme. Kuitenkin tuntuu että enemmänkin voisi olla, molempien mielestä. Minä vaan olen aina iltaisin niin väsynyt. Olen usein unessa jo ennen lapsia (meillä mies hoitaa iltasadut ja muut). Jos en itse nuku niin pelkään että lapsetkin heräävät (vaikka erihuoneessa nukkuvat, tätä pienintä lukuunottamatta) että rentoudu siinä sitten.. Kai tämä tilanne tästä joskus korjaantuu..!!! Huvittaa vaan kun joskus (ennen lapsia siis..) luin jostain että suomalaiset pariskunnat touhuavat keskimäärin kolme kertaa viikossa ja silloin se tuntui VAIN kolmelta kerralta.. Nyt en voi uskoa että tuo luku voisi mitenkään olla noin paljon!!!!
Nukkumisesta: Meilläkin yöt nukutaan kainalossa monta kertaa yössä tissiä siemaillen (saattaa tämäkin tietysti vähän vaikuttaa tuohon edelliseen..). Enkä ole edes jaksanut vielä ajatella mitään omaan sänkyyn siirtämistä saati sitten unikoulua.. Liian laiska sellaiseen.. sitä paitsi ihan sydäntä raastaa ajatella että pitäisi kieltää toiselta yötissittelyt.. Eihän tämä kuitenkaan ikuisesti kestä. Keskimmäinen lopetti kaksivuotiaana.. Tosin nukkui jo silloin suurimman osan yötä omassa sängyssä, mutta kömpi yöllä itse viereen tissille. Vielä näitä vauva-aikoja tulee kuitenkin kaipaamaan!!
Kiinteistä vielä: Meilläkin jo kovasti maisteltu, mutta todella vain maisteltu. Kaiken sylkee vaan pois.. Suunkin avaa nätisti paitsi jos sinne aikoo laittaa lusikan.. Mutta eiköhän tämäkin tästä ajan kanssa.
Meidän isommilla pojilla on nyt sitten elämänsä ekat antibioottikuurit menossa, korvatulehdukset molemmilla. Hyvin ollaan siis säästytty kaikilta pöpöiltä (pojat nyt 4 ja 5)!! Yleensä selvitty talvesta muutamalla nuhalla ja vatsataudilla, todella harvoin ollut kennelläkään kuumetta. Mutta nyt tänä talvena.. Syksyllä useampi flunssa ja nyt ensin vatsatauti ja nyt tämä.. Pienimieskin oli viikonlopun lähes 39 asteen kuumeessa. Alkaa todella kyllästyttää tämä sisällä istuminen..!!!
pönttö-örvelö
Oltiin lasten kanssa reissussa viikonloppu. Automatkatkin sujuivat aika hyvin. Menomatka täydellisesti ja tulomatkakin eilen suht hyvin. Autoa ajaessa vaan huomasin, kuinka väsynyt olen. Kun kroppa oli paikoillaan ja lapset hiljaa, oli todella pidettävä itseään hereillä. Esikoisen kanssa oli sitten väännettävä leikkiä pystyyn, että ei vaipuisi horteeseen.
Meillä petipuuhaa on keskimäärin kerran viikossa. Joskun siis joku viikko jää väliin tai joskus sitten vähän enemmän. Esileikit ovat meillä naurettavan lyhyet ja rutiininomaiset (kestää ehkä kolme sekunttia kysyä, että " mites ois" . Joskus se on vain käytännöllistä, joskus ärsyttävää. Mutta täällä myös petipuuhat tapahtuvat joskus vähän kiireessä (tai ennen kuin pitää taas imettää tms). Olen ollut joskus naisten kutsuilla, jossa kaupattiin kaikkia hauskoja voiteita, väristimiä ja leikkikaluja piristämään makuuhuone-elämää ja jotain hankinkin.. ;) Joten se auttaa minua aika paljon siihen " vauhtiin pääsemiseen" , kun nuo meidän " esileikit" eivät voi sytyttää ketään naista. Tiedän siis melko varmasti syttyväni, kun päästään asiaan. Aika usein vain nukkuminen kiehtoo enemmän..
Meillä kiinteiden syömiseen auttoi se, että vauvalle antoi oman lusikan käteensä. Sitten aukesi suu ja jotain aloitettiin maistelemaan. Nyt sitten tykkää kovasti lusikkaruuasta ja syö tosi nätisti. (Tissi suussa voi päristellä, mutta ei kiinteitä syödessä.) Meillä muuten poika sai mangoa maisteluannoksia 5 päivää muun ruuan seassa ja sieti hyvin. Kuudentena päivänä sai vain mangoa ja vähän enemmän ja heti helahti posket punaiseksi.
Västis ja poika 6kk
Meillä ollaan vielä säästytty kaikenmaailman pöpöiltä ja toivottavasti säästytäänkin. Ihme sinänsä kun tuo esikoinenkin on aamupäivät tarhassa jossa taas on milloin mitäkin tautia liikkeellä. No nyt kun näin juttelen niin varmasti joku hirmunoro iskee koko meidänkin perheeseen heti huomenna.
Sänkypuuhia meillä harrastetaan kyllä joka viikko ja pariinkin kertaan. Joskus kun on oltu kipeenä tai mies paljon ylitöissä niin saattaa jäädä yhteen kertaan mutta silloinkin sitten on yleensä tilanne tasattu taas seuraavalla viikolla. Esikoisen jälkeen muistan että tilanne ei ollut ihan näin hyvä, ei tehnyt oikein itsellä mieli ja mieskin oli paljon rakennuksella mutta nyt onneksi näin. Meillä on asiasta joskus keskusteltukin ja sen jälkeen rupesin ajattelemaan asioita vähän eri tavalla. Alkuun loukkaannuin kun sävy oli vähän niin että miksikös luulet että niin monet käyvät vieraissa mutta sitten rupesin ajattelemaan. Ja kuuntelinpa jonkun keskusteluohjelmankin telkkarista. Miehille kun nuo sänkypuuhat on aika välttämättömiä, ajattelevat niitä ihan eri tavoin kuin naiset. Sitten vaan jossain kohtaa palaset loksahti kohilleen ja opin itekin nauttimaan touhusta enemmän ja nykyään tehdään molemmat aloitteita ihan yhtä lailla. Mutta siis ei saa tätä nyt yleistää, ei tietenkään päde kaikkiin miehiin.
Muuta ;) Tänään tehtiin neuvola reissu ja kasvu ei ollut ihan niin hyvää kuin aikaisemmin. Joudutaan siis kuukauden päästä kasvukontrolliin. Muuten kaikki oli ihan hyvin ja piikkiäkään ei pikkumies mitenkään noteerannut. Naureskeli vaan neuvolaharjoittelijan kanssa. Esikoinen sitten remusi pikkuveljensäkin puolesta odotushuoneessa, huoh. Taas on joku ihmeen uhmakausi meneillään ja äidillä menee ihan totaalisesti hermot...
Mutta sellaista, nyt ruoan laittoon.
Jav@ ja pikkumies kohta puoli vuotta!!!
Ja aurinkoa, ihmiset, ihania nämä helmikuun säät! Varsinkin kun meillä täällä lännessä sattuu tuota luntakin olemaan...
Neuvolassa juuri olimme, esikoisen 4-v-nla ja Samulin puolivuotis. Me emme ainakaan piikkejä saaneet. Taas oli kasvettu kaksi senttiä, mutta voi, paino oli PUDONNUT parikytä grammaa sitten viimeisestä, kun on sairasteltu ja ruoka on mennyt alas vain ajoittain - ja liikehdintä kun nyt kuitnekin on maksimaalisen kuluttavaa tuolla pönkijällä! Oli nyt 70 cm ja hiukan vajaat 8 kiloa, heilui niin puntarillakin, ettei siitä oikein tarkkaa lukemaa saatu. On kuitenkin isompi kuin muut lapsemme tähän aikaan, joten kontrolliin emme mene vaan odotamme 8-kk-nla-lääkäriä.
Tähän puhuttavaan seksielämän pohdintaan vielä sen verran, että meillä ja monella muullakin asiasta valiteltuani on kyllä niinkin, että meitä naisia haluttaisi kovastikin enemmän kuin mitä mies jaksaa tässä elämänvaiheessa! Ainakin meillä tuntuu välillä putkiaivollaan suorittavan vain pakosti suoritettavia puuhiaan - ja nehän eivät tekemällä lopu, ja rentoutumiseen tarvitaan aina lopulta jokin kriisi tai rysähdys, jonka jälkeen muistaa taas tovin osata ottaa iisistikin ja nautiskella olemassaolostaan. Miekkohan on töiden ohessa opinnoissaan melkoisen kiinni, plus nämä kolme lasta kolmessa vuodessa, remontit sun muut. Onhan sitä siinä puurtamista.
Hmmm... Aivoverenvuodon saanut tätini on taas parhaillaan leikattavana uudestaan. Saapa nähdä.
Vitanova
että vieläkö on muita vauvoja, jotka eivät vielä käänny selältä masulleen oma-aloitteisesti?
Meillä ei vielä oo innostunut kääntymisestä, mielummin vaan katselee ja alkaa sitten huutelemaan, kun alkaa kyllästyttää. Paljosta ei kääntyminen olisi kiinni, kun autetaan alkuun niin nostaa jo päänsä itse ja sitten kääntyykin. Oma-aloitteisuus vaan puuttuu edelleen eli ei ole halua yrittää itsenäisesti. Pari omaa yritystä on päätynyt huutoon, kun on pää kopsahtanut lattiaan ja kipeetähän se tietty tekee...
t. huhtikuunvauva
Vihdoin sain tuon migreenin nukuttua päivällä pois, sitä tuo kirkas kevätaurinko teettää...
Vai että pöllyyttelyjuttuja...noh, meillä ollaan sitte vähän erilaisia..viime viikolla taiettiin " vain" viis kertaa pöllyytellä, ja mies oliki sunnuntaina kurjissaan ku jäi kaks iltaa väliin =))) Meillä ollaan heti jälkivuodon lopetettua aika tiiviiseen tahtiin pöllytelty, nyt ku ei ole menkatkaan häirihtemässä...vähimmäismäärä taitaa olla 2xper viikko ku ukkeli on ollu reissun päällä, mutta yleensä sitte viikonloppuna otetaanki kiinni se mitä viikolla menetettiin...eli meillä kyllä aika paljo tuota harrastetaan ku vertaa teidän määriä...(*vähän nolona myöntää että pupuja taidetaan olla*) =)) noh sama tahti meillä on ollu kohta jo 15v! Kyllähän sitä ihtiäki väsyttää välillä todella rankasti mutta ihana on rentoutua miehen kanssa noinki, taju kyllä lähtee heti SEN jälkeen :) Mutta kyllä meillä menee viikollaki useimmiten yli puolille öin...
Ainoastaan juuri minipillereitä syödessä oli mun halut ihan pohjassa ja samaten aina raskausajan väsymys vie multa tajun, ei niinkään haluja..Eli MONA:lle jos haluja haluat jätä ihmeessä pillerit pois jos se vaaviki ois tervetullut! Sieltä ne halutki sitte taas löytyy!
Ja muihin asioihin...
Jooel kävi kans eilen neuvolassa..painoa herralla oli 8,1kg ja pituutta 65cm. Kovasti näytteli taas osaamisiaan ja jutteli tätylin kans kovastikin. hirvee on kyllä tää poika juttelemaan..
Meillä ei istuta itekseen, itse asiassa jos laitat pojan istumaan tuetta hän saman tien kellahtaa johonki suuntaan, vähän kyllä ottaa heijastetta ettei ihan pärställeen kellaha. Itse asiassa tää mies varaa jalkojaan sen verran hyvin että seisoi jo itekseen hetken ku terkka sitä seisotti...eli varaa jaloilleen ihan oikein eikä siis varvistele
Meillä ei myöskään kontata, ainut liikkumiskeino itekseen on se taaksepäin ryömiminen. Meidän esikko ei kontannu lainkaan vaan alko 9kk käveleen..
Me saatiin se 5kk piikki kans eilen, toinen vaan naureskeli ja ei tainnu edes huomata piikkiä...(äidin reidet) Tuumas vaan terkka että ku lekuri laitto kasvamisen seurantaan että onhan tuossa vararavintoa ettei kyllä heti nälkään kuole...aika pullukka tää pikkumies on.
Huhtikuunvauva: meillä Jooel oppi kääntymään jo 3,5kk iässä mutta hän vieläki on mieluummin vain selälleen köllötellen, muutaman kerran päivässä kääntyy nykyään, ei siis ole ollut sellainen että opittuaan tekee sitä jatkuvasti. Jospa se teidänki pikkunen kohta sen itekki keksii! vedin uposillan risteyksessä punasella ku en yksinkertaisesti vaan huomannu että punanen paloi...onneksi ei tullu autoja!!
Västis: Hienoa että reissunne meni hyvin! Itekki huomaa monesti ku auton ratissa on kuinka järkyttävän väsyny sitä onkaan,keskittyminen on pohjalla...eilen
Rakas ukkelini on siis taas reissun päällä ja koko tuhannen viikon. Ens viikon hän pitääki hiihtolomaa ja ah ihanaa, saa kerranki taas nukkua (jos Jooel ei taas päätä toisin) aamulla edes vähän pitempään. Kylläpä sitä ens viikkoa oottaaki kaiholla...Tää viikko onki aivan järkyttävää hyppäämistä, huoh! Eilen illalla oltiin esikon ja Jooelin kans vasta 21:30 kotona ja voitte kuvitella ku meni toisella rytmit sekasin...noh sitä sitte valvottiin melkein puolille öin..äsken taas kotiuduttiin esikon konsertista..aamulla oottaa taas koulukuskaamiset..
Vitanovan Samuli tais kupata öisin...meillä on ollut muutamana yönä sama ongelma. Yks syy meillä oli iltapuuro, mutta sen poisjättäminen ei jättäny yövalvomisia kokonaan pois..mitä lie sitte...meillä ei itketä vaan silleen raivona örisee...mitä tääki lie..
Hyvää yötä kanssasisaret...pitää vääntäytyä laittamaan tää konkkaronkka yöpuulle (täytyy alottaa aikasemmin ku yksin oon ettei mene tooodella myöhään)...tais aika sekavaa tekstiä tulla toivottavasti jotaki tolkkua saa..
nani (*ikävöivä*) poikineen ilman valmentajaa
Meillä mökötys loppui eilen päivällä ja illalla miehen halutkin tuli tyydytettyä, joten nyt hyvä mieli ;)!!
Niin ja meillä ei siis mies suinkaan joka kerta mökötä jos minua ei haluta! Yleensä asiasta vitsaillaan tai koitetaan vaan huomenna uudestaan, nyt oli ihan poikkeus tapaus, eikä vähiten oman tylyyteni takia!!!
Vajaa viikko minipillereitä jäljellä ja sitten ne on loppu...iäksi!!
Saanalla on kohta neuvola, jossa tuikataan vaan rokotus kun siirtyi flunssan takia. Tylsää pukea lapset ja ajaa kylälle vain mokoman piikin takia... hoh hoi! Mieskin palas tänään lomalta töihin...
Oltiin eilen pulkka mäessä ja oli hurjan huskaa. Saanakin nauroi vaikkei tehnyt muuta kun istui vaunuissa :)!
Meillä Saana etenee kierimällä (eli mahalleen, selälleen, mahalleen, selälleen) Tosi hauskan näköstä ja nyt pitkän reenauksen jälkeen todella nopea etenemis keino! Myös ryömimistä osataan..pää osin pakilla!
Konttaus asennossa on nyt pari päivää nytkyttänyt itseään ja jalat jo vähän hakee etenemistä, mutta kädet on vaan paikallaan!
Aloitan taas tänään laihiksen, eli karkit, sipsit, limut, pullat yms yms kaikki pois kokonaan!! Josko sillä lähtis mahaa?! Tuntuu, että pillerit myös hiukka turvottivat?! Tai sitten vaan ajattelen, että on niiden syy ;)!
Nyt tarvii ruveta valmistelemaan sakkia neuvola piipahdukseen...
Hauskaa keskiviikko päivää!!
T:Mona ja muksut
Monalle: minä lihoin puolen minipilleri kuurin aikana 10kg ja en todellakaan muuttanut ruokailujani mitenkään! Pillerit siis lensi mäkeen ku mitä himpskattia niillä teki ku halut nollassa (miks ehkästä sillon?) ja tunsin itteni turvonneeksi lehmäksi, plus kaiken maailman muut ihanat pipipää-oireyhtymät eli en todellakaan ollu oma ihteni...
heh heh lukasin tuon eilisen juttuni niin oli kursori näköjään hypänny kesken lauseen eri kappaleeseen =))
eli eilen kirjotin näin:
-----Huhtikuunvauva: meillä Jooel oppi kääntymään jo 3,5kk iässä mutta hän vieläki on mieluummin vain selälleen köllötellen, muutaman kerran päivässä kääntyy nykyään, ei siis ole ollut sellainen että opittuaan tekee sitä jatkuvasti. Jospa se teidänki pikkunen kohta sen itekki keksii! vedin uposillan risteyksessä punasella ku en yksinkertaisesti vaan huomannu että punanen paloi...onneksi ei tullu autoja!!
Västis: Hienoa että reissunne meni hyvin! Itekki huomaa monesti ku auton ratissa on kuinka järkyttävän väsyny sitä onkaan,keskittyminen on pohjalla...eilen-----
vaikka ois pitäny kirjoittaa näin:
Huhtikuunvauva: meillä Jooel oppi kääntymään jo 3,5kk iässä mutta hän vieläki on mieluummin vain selälleen köllötellen, muutaman kerran päivässä kääntyy nykyään, ei siis ole ollut sellainen että opittuaan tekee sitä jatkuvasti. Jospa se teidänki pikkunen kohta sen itekki keksii!
Västis: Hienoa että reissunne meni hyvin! Itekki huomaa monesti ku auton ratissa on kuinka järkyttävän väsyny sitä onkaan,keskittyminen on pohjalla...eilen vedin uposillan risteyksessä punasella ku en yksinkertaisesti vaan huomannu että punanen paloi...onneksi ei tullu autoja!!
Noh sattuuhan noita...tais tuo pikkumies olla eilenki sylissä ja on aika kova läpsyttämään tätä konetta ku äitiki sitä naputtelee...
Noista inkivääripiltsuista...mää vedin niitä alkuraskauden aikana, eikä terkka mulle mitään niistä sanonu muutako että turvallisia pitäs olla ku myyvät niitä...höh mitähän vahinkoa sitä tulikaan vaaville tehtyä...no en mää niitä kyllä syömällä syöny vaan alle ohjeistusannoksen kanssa menin..hjelppivä?? olinko ainut joka niitä käytti??
Rokotuksesta Jooelille tuli känkkäränkkä, oli kyllä kaikkea muuta ku oma ittensä...onneksi meni illassa ohi.
Vielä pari päivää kestämistä ilman ukkokultaani...melkosta menoa ja meininkiä meillä täällä on...yritetään kaikin puolin äitin tukkaa harventaa...(miten niin isukki on meillä perheen pää?) Huomenna olis vielä poikien kaverit tulossa illaksi meille, apua! Kivahan se kuitenki on että kavereita tulee,jos vaan sopu pysyy..
Taidanpa mennä kokkaamaan...mitähän sitä taas tekis??
Illan jatkoja!
nani kera poikien
Posket täällä hehkuu, muttei peittojen pöllyttelemisestä, vaan päivästä lintsillä! Oli kyllä kiva reissu ja ihana kun neiti kohta 5v ihmetteli ääneen, että miten kivaa talvella voi lintsillä olla. Päivää ois parantanut vaan aurinko ja pikku pakkanen.
Meillä Luukas on kyllä semmonen kitisijä tällä hetkellä, illat yhtä kitinää, huoh. Ajattelin, että hammasta kitisee, mutta nyt molemmat alahampaat on läpi, ja kitinä jatkuu. On kyllä nuhassa, muttei mitenkään kipeen olonen muuten. Jospa tää ois ohimenevää, toivoo hän.
Peittoja pöllytellään liian harvoin täälläkin, jos mieheltä kysytään. Mulla on kyllä halujakin, paitsi tällä hetkellä, menkat kierukasta huolimatta... Mutta kyllä väsy ja pikkumies samassa huoneessa vähentää mun haluja. kyllä se taas tästä ;)
Huhtikuunvauva: meillä Luukas kääntyi ekan kerran just 6kk, ja koko ajan helpommin, muttei kauheen innokkaasti vieläkään. Meillä kävi kans pari kertaa tuo pään kopsahtaminen, ja se sai aina pienen tauon aikaan treenaukseen. Kyllä se sieltä tulee, tiedän että odottavan aika on piiiiitkä.
Jaksamista vaan kaikille väsyneille äideille!
emma ja Luukas 6kk
Vielä tuosta " pöllyttelystä" : Te jotka useamman kerran viikosa onnistutte onko teillä makuuhuoneiden ovet lukossa tms. vai erittäin sikeä uniset lapset? vaiko vain meillä sellaiset pojat että saattavat keskellä yötäkin pöllähtää sängyn viereen " äiti, minuu pissittää.." ja sitten pitää kaveriksi vessaan lähteä. Mörköjäkin saattaa sängyn alla olla, silloin yleensä tarvitaan isin apua.. Minua ainakin himppasen häiritsee tuo jatkuva varominen (hiljaa peiton alla, samalla kuulostellen ettei kukaan herää..). Onneksi isot pojat saa toisinaan mummolaan yöksi..!!
Sitten vielä ihan muita juttuja. Meidän pienellä on nyht sitten korvatulehdus ja minulla ongella tuo antibiootin antamisen kanssa.. Sylkee vaan kaiken pois suusta. Olen yrittänyt antaa vähän kerrallaan ja sitten tissiä päälle, mutta kun ei niin ei. Meidän isommat kun eivät ole oikein sairastelleen niin ei ole kokemusta noin pienen lääkitsemisestä.. Pikaisesti vinkkejä kaipaisin!!!!!
pönttö-örvelö
Nyt on meikäkin sitten virallisesti kuukuhullu ;( Nyt kolmas peräkkäinen täysikuu yö jolloin olen valvonut. En ole koskaan uskonut moiseen mutta kait se vaan on uskottava kun unta en saanut taaskaan en sitten millään. Ja silti jäi hieno kuunpimennys näkemättä kun puut olivat sen verran edessä. Nyt sitten silmät ristissä koneella mutta jos pääsisi tänään vaikka päiväunille kun mieskin on tämän viikon lomalla.
Meillä nukutaan kaikki samassa huoneessa vielä siihen asti että loputkin huoneista saadaan viimeisteltyä. Koskaan vielä ei lapset (no pienempi nyt mitään vielä asiasta ymmärräkään) ole heränneet kesken touhuilujen, ja nukkuvat kyllä omissa sängyissänsä ;) , mutta kyllähän tuo aina vähän mieltä kaihertaa että jos kuitenkin. Ja sitten olohuoneen sohva on myös hyvä vaihtoehto, siellä on tosin vaikeampi valvoa esikoisen pöllähtämistä kesken paikalla mutta harvemmin kyllä heräilee kesken unien muutenkaan.
Ja nyt sitten pyykkien laittoon, saapa nähdä mitä siitä tulee. Äsken laitoin vanhuskoirallemme tarkoitetut vitamiinipillerit omaan suuhun ja huuhtelin vielä mehulla kurkusta alas =0
Jav@
Siis ei mikään kuukuhullu vaan ihan kuuhullu ;)
Nyt on jo torstai. Olen ihan päivistä sekaisin, kun tultiin vasta maanantaina kotiin viikonlopun reissusta ja tällä viikolla on ollut meillä kirppispöytä, joten ajan kuluminen on tullut ihan yllätyksenä.
Piti tulla vain naureskelemaan Javan jutuille niistä vitamiinipillereistä.. :) :D Tiedän, että tuossa tilassa ei juuri naurata, mutta juuri tuollaisia tempauksia minäkin saan aikaiseksi tarpeeksi väsyneenä.
Nani, meillä on mies huomenna iltapäivän ja illan pois kotoa ja lauantaipäivän. Mikä teidän tilanne on?Minulla tosin on nämä kaksi lasta tässä koko ajan, mutta kokeillaanko silti nähdä?
Västis
Ennen meidän lapsia en olisi uskonut moiseen, mutta muutamavuotinen kokemus on osoittanut hulluuden faktaksi. Nyt kun nuo kaksi isompaa saattavat joskus jopa välttyä täysikuun levottomuudelta, on sitten herra Samuli kieppunut yöt hereillä. Esikoinen on muuten vain tehnyt parhaansa muuttuakseen täysikuun aikaan ihmissudeksi, ja on karjunnallaan siinä melkein onnistunutkin. Myös äidistä on kehkeytyä ohessa melkoinen monsteri.
Lisäksi tytön synnytys käynnistyi (noh, oli jo aikakin, rv 42+1!!!) juuri täydenkuun yönä. Neuvolassa kätilö sanoikin,e ttä aikoinaan sairaalassa työskennellessään he huomasivat, että lapsivesiä meni juuri täydenkuun aikaan paljon tavallisia öitä useammin.
JA Pönttö-orvelölle antibiooteista: Samulilla juuri loppui kuuri, joten sympatioita sinne teille, tiedän sylkytunteen ja epätoivon, kun putelissa on tiukan tarkkaan mitoitettu tasamäärä annoksia eikä sylkyvaraa yhden ainoaa milligrammaa! Meikä antoi lopulta pienemmällä ruiskeella ja sinne takaposkeen yritin suhauttaa hiukan kerrallaan. Jos paljon ja keskelle koetti, niin jo vain ne valuivat pitkin kaulapoimuja. Menestystä lääkitsijänpuuhissa!
Vitanova
Lukaisin kirjoitelmani ja havaitsin sanan taysikuu genetiivissä hiukan kummallisessa asussa. ELi pikkupedantin korjauslisä tämä!
Oltiin aamusta lasten kanssa metsäretkellä, lämmintä glögiä termarissa ja omppumehua ja pullaa kassissa. Samuli koisi 50% retkestä vaunuissaan, toiset kaksi matkasivat rattikelkassa. Oli kivaa! Tosin loppumatka oli taas kerran tuskainen ja raivokohtauksia tirskahteleva, kun kaikki väsyivät. Samuliakin piti kantaa, kun makoilu vaunuissa ei enää inspiroinut pilviä ja puiden helahtelevia oksistoja tuijotellessa. Lopulta tajusin, että vaikka meidän poju ei vielä istukaan itsenäisesti eikä tee sitä varmaan vielä piiitkään aikaan, voisi hän toki olla jo tuettuna hiukan istuvammassa asennossa kärryissäänkin. JA se passasi hiukan paremmin karjujalle.
Sairastelu ei kuitenkaan ole vieläkään osaltamme ohitse, nuha ja yskä jatkuvat, ja viikonloppuna esikoisella todettiin jokin tulehdus pippelissään! Korkea kuume ja lämmin talvi voivat kuulemma hauduttaa noita perintökalleuksia tähän tapaan. Nyt pesemme useasti päivässsä ja tiputtelemme tulehdukseen SILMÄtippoja! No, ne kai siis tappavat bakteereja paikassa kuin paikassa.
Samuli on alkanut jokellella selvemmin tavuin: " Aajaajaa, tättättää, äbuu" jne. Hauskan kuuloista.
Ja Monalle: Väsymys, stressi ja Samulin heräily estivät meillä melkoisen tehokkaasti nuo riemut, mikä oli omiaan näivettämään suhdetta entisestään. Nyt tilanne on yhtäkkiä käännähtänyt vallan toiseksi, viime ajat ovat olleet melkoista vimmaista nälkää tällä saralla, ja meikä onkin melko pökertynyt tästä tunteesta: hemmetti, olihan se into toiseen vielä vahvasti elossa!!! Nyt ongelmana onkin sitten ehkäisy: hormoneja en tahdo a. terveysriskien takia ja b. juuri tuon takia, että vaikuttavat mielialaan ja haluihinkin. Mitä siis tekevät vastuulliset pikkulasten vanhemmat? Uskokaa tai älkää, ostavat iiiison paketin inhoamiaan kortonkeja, jotka sullovat kaapinpohjalle, villintyvät sitten toisistaan iltasella - ja vasta ilonpidon jälkeen huokaisevat huolissaan kumpikin: " Ei sitten käytetty ehkäisyä!" Voiko olla tyhmempää, eritoten kun ekaa kertaa ei toivota tähän hässäkkään nyt enempää pikkutassuin potkuja, niin ihania kuin ne ovatkin!!! Tämä piiiitkä tauko monessa välillämme, padon räjähdysmäinen murtuminen ja tottumus ehkäisyttömästä elämästä ovat saaneet meidät nyt hiukan sekaisin. Tarttis tehdä jotakin...
Noh, näin meillä tällä erää.
Nyt Samuli on pörrännyt taas kaksi yötä valveilla enkä ymmärrä, miksi. Kipuja ei enää luulisi oleva, antibioottikuurikin ohi. Vimmatusti vain kääntyilee ja puhelee. Taas vaihteeksi tämä äiti on unettomasta tilastaan PUHKI. Eka siis valvomista korvatulehduksen takia, nyt tämä. Niin, ja nyt ovat kuvaan astuneet jonkin sortin painajaisetkin: on monena iltana herännyt 40-50 min kuluttua nukahtamisestaan huutamaan hurjasti peloissaan ja rauhoittuu, kun poju painetaan tiiviisti syliin.
Nyt elämöintiä, menen palvelemaan kiukkuisen väsähtäneenä katrastani!
vitanova