Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koulunkäynnistä

17.02.2008 |

Voi hiiva sentään kun menee herrrrmot, kun poika 13v. ei ole yhtään

kiinnostunut koulunkäynnistä.Läksyjä ei mukamas tule ja kokeisiinkiin luetaan huonosti vaan sen takia että haluaa ärsyttää meitä huoltajia ja tiettyjä opettajia. Miten tuon saisi tajuamaan,että minä olen kouluni käynyt ja nyt on kyse poitsun omasta koulusta.

Onko vinkkejä miten saada tuo esimurkku tajuamaan oman parhaansa. Pläähhh.tänään on sellainen päivä, että seon kyllä koetellut ja kiukutellut monta tuntia =(, eikä mikään kuulema ole vikana.

nurse

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, omasta päästähän sen ymmärryksen täytyy tulla, mutta meillä on kokeiltu vaihtelevalla menestyksellä näitä keinoja:

* tärkeää on varmistaa, että lapsi ihan oikeasti ymmärtää asian jota opiskelee, jos ei niin tukiopetukseen joko koulussa tai kotona jos vanhemmilla on aikaa

* viestit minun ja opettajien välillä: opettajat laittavat meiliä läksyistä onko tehty vai ei ja jos ei, niin seuraa sanktio (netti-/pelikielto, kotiaresti, viikkorahojen vähennys tms.)

* koelistat kotiin näkyviin, niin ei voi väittää olleensa tietämätön että koe on jo nyt!

* vapaa-aika alkaa vasta läksyjen teon jälkeen, meni niihin sitten kaks tai kuus tuntia. Meillä syödään heti kun pojat tulevat koulusta ja sen jälkeen läksyt, nykyisin tekevät jo aika rivakkaasti ;) Sen jälkeen onkin ilta vapaana tehdä mitä vain...

* kahden viikon/kuukauden välein katsaus siihen, missä on tapahtunut parannusta ja missä ei -> palkitseminen sen mukaan

* ja se jankkaaminen ja jankkaaminen ja samasta asiasta päkättäminen

Tsemppiä vain !

-Allu kera katraan -93, -95, -06 ja -07

Vierailija
2/2 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu tuossa edella jo mainitsikin hienoja menettelyja!!

Meilla on kaytossa nuo laksyt ensin- ja koelistat jaakaapin ovessa.

Kakkonen 12v, on ' liian' hyva koulussa, siis tarkkaavainen ja tekee laksynsa kun muut viela opiskelevat. Sitten kotiin tultua ' meilla ei oo laksyja' - juttu on jokapaivainen! Mutta kun talla seiskalla pitaa jo oma-aloitteisesti lueskella ylimarastakin, ei vaan laksyja, ja tuo ei olekaan menny viela jakeluun! Esikko sita yrittaa opastaa, samoja opettajiakin kun on ollu, ja siis tietaa niiden ' systeemit' muttei kuunteleisonsiskonkaan neuvoja, huoh.

Noh, ekan jakson jalkeen oli 3. luokassaan, jos siita on nyt tippunu eikohan yksinkin ymmarra? Kun oikein pakottaakaan ei voi, on sen verran kumminkin hyva ihan luonnostan koulussa.. jotkin aineet oli kylla tippunu ala-asteen jalkeen ja hiukan shokkasivat, muttei tarpeeksi. Odottelen siis jatkoja etta itse ymmartaisi parastaan?

-levinia-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi