Jäätkö töistä pois sairastamaan, jos kärsit flunssan oireista ILMAN kuumetta?
Onko kuume ainoa pätevä syy jäädä kotiin potemaan? Onko fiksua mennä töihin pärskimään, köhimään ja räkimään?
Kommentit (13)
Mulla ei kuumetta ole ollut moneen vuoteen, mutta jos tunnen itseni niin sairaaksi etten jaksa mennä töihin, en mene. Ehkä kerran vuodessa niin kova flunssa, että olen kotona pari päivää.
oli kuumetta tai ei, silloin ei ole työkuntoinen. Normaalit kuumeettomat flunssat yleensä lusin töissä kun olo ei ole tukkoista / vuotavaa nenää ja/tai yskää " kummempi" (vaikka onhan sitä tuossakin).
Minulla nousee todella harvoin kuume, mutta olen joskus joutunut jäämään / lähtemään kotiin sairastamaan kun työnteko ei ole sujunut.
Kerrankin oli sellainen nuha että piti niistää 5 min välein tai sitten roikkui hirveä jojo nenästä. Ei siinä työnteosta tullut yhtään mitään, asiakkaatkin katseli vähän pitkään kun pärskin ja niistin vuorotellen. Lähdin sitten kotiin sairastamaan vaikkei kuumetta ollut.
yleisvoinnista. olo voi olla todella kurja ilman kuumettakin. Ei ole mahdollista eikä järkevää jäädä kotiin jokaisesta pienestä nuhasta
Mulla se raja menee juuri siinä kuumeessa. Mulla nyt vuotaa muutenkin nokka ympäri vuoden... allerginen olen.
varmaan kerran kk:ssa, työskentelen lasten paris ja omat tuo vie eri pöpöjä toisesta pk:sta =(
Itselläni tosi harvoin tulee kuume mutta nuha + yskä niin karmeat että en voisi kuvitella meneväni yleisillä kulkuneuvoilla töihin. Enkä todella jaksais istua duunissa koko päivää sairaana.
Saan myös helposti jälkitautina poskiontelon tulehduksen ja keuhkoputken tulehduksen joita sitten viikkotolkulla antibiootein hoidellaan..
Minä revin tästä faktat.
Kuumeella on turha elvistellä - voihan vaikka keuhkokuumekin olla kuumeeton - ja silloin vasta tosi vaarallinen !!!!!!!!
Saapa nähdä kuinka pitkään saa raahautua töihin puolikuntoisena.
ehdoton sääntö- muuten saisin olla joka pv poissa---jaktuva nuha siis---
Joskus lepo kyllä voisi nopeuttaa paranemista eikä tarvitsi monta viikkoa raahautua töihin puolikuntoisena.