Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjät, voisitteko antaa tarjoiluvinkkejä?

Vierailija
13.02.2008 |

Ja miksei muutkin. Sain juuri tietää saavani kasvissyöjävieraita huomiseksi. En päivälliselle, vain iltaa istumaan. Olen melkoinen ruokahamsteri välillä, ja nytkin kaapissa on vaikka mitä aineksia, joita käyttäisin mieluummin ensin ennen kuin ostan uusia.

Jääkaapissa on mm. pieni purkki kotitekoista pestoa, avattu paketti halloumijuustoa, munakoiso, kevätsipulia, mozzarellapallo, itse tehtyä tsatsikia. Eli juuri niitä aineksia, joista saa hyvää tarjottavaa!

Mozzarellasta teen salaatin ja tsatsiki toimii dippinä. Mutta mitä teen halloumista? Entä pesto, miten sen yhdistää naposteltaviin ruokiin, olen käyttänyt sitä vain pastan kanssa.

Ideoita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö vaikka raikkaan salaatin ohelle.

Itse en syö pestoa enkä paljon juustojakaan..

Vierailija
2/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita aineksia minulla on tällä hetkellä jääkaapissa. Mozzarellan parasta ennen -päiväys lähenee, se pitää syödä muutenkin pian. Ostin moussakaan liikaa munakoisoa, siksi sitä on. Hommaan luonnollisesti muutakin syötävää, mutta toki on järkevää katsoa, mitä aineksia jo on.

Ja juu, ovat " kasvissyöjiä" . Eli alas menee muna- ja maitotuotteet, äyriäiset ja kala (!) sekä lomalla liha :D

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja juu, ovat " kasvissyöjiä" . Eli alas menee muna- ja maitotuotteet, äyriäiset ja kala (!) sekä lomalla liha :D

-ap

Vierailija
4/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, tarjota sitä mitä jo kaapissa on mutta tarjoisin tuoretta kuitenkin. Pesto ja tsatsiki ei paljon maksa kun itse tekee.

Vierailija
5/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin vinkkejä kaivataan. Hmmm...munakoisorullia, joihin ricottatäyte... homma etenee.

-ap

Vierailija
6/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että suurin osa ihmisistä, jotka kutsuvat itseään kasvissyöjiksi, ovat ainakin lakto-ovo-vegetaristeja. Ja tunnen useamman, joka lisäksi syö kalaa. (Jolloin ei mielestäni pitäisi itseään kasvissyöjäksi kutsua) Eli onko em. aineksissa se ongelma, että tsatsikissa on jogurttia, ja kaksi muuta on juustoa?

Vierailija
7/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollaiset pellet, mitkä lomilla syövät lihaa, eivät ole minkään sortin vegetaristeja, eivät myöskään ne jotka syövät kalaa.

Vierailija
8/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös sitä mieltä, että vieraille kannattaa tarjota aina tuoretta.

Mukavaa iltaa!

Vierailija
9/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellejä ovat ne, jotka itseään ruokavalionsa takia jalustalle nostavat.

Vierailija
10/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka tarjottavistani, mutta kai nyt mozzarellan voi käyttää, jos päiväys ei vielä ole mennyt umpeen. Haistan ja maistan kyllä pilaantuneen äkkiä enkä ikinä käyttäisi sellaista ruoanlaittoon. Ja jos tein toissapäivänä tsatsikia, niin roskiinko se pitäisi heittää? Eikö muut käy läpi jääkaappinsa sisältöa jatkuvasti ja yritä hyödyntää siellä jo olevia raaka-aineita ruoanlaitossa? Ei meillä mitään haisevaa löydy kaapista koskaan, koska teen juuri noin.

-ap

Vierailija
11/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pellejä ovat ne, jotka itseään ruokavalionsa takia jalustalle nostavat.

Aiheuttaa ikäviä sekaannuksia.

Vierailija
12/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis globaalisti ajateltuna. Jos ihminen voi valita, mitä hän syö, asiat ovat jo hyvin. Uskonnolliset syyt ovat erikseen, syökö juutalainen tai muslimi sianlihaa tai hindu lehmänlihaa jos on kuolemassa nälkään. Tai kasvissyöjä lihaa. 100 vuotta sitten ei ollut mahdollista käyttää soijaa ruokavaliossaan, lihaa syötiin, kun sitä oli tarjolla. Eläinten kohtelu oli varmaankin inhimillempää kuin nykyään...

Vierailija
13/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anna mennä jos sua ei se haittaa : )

Vierailija
14/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka ovat huolissaan ympäristöstä, kestovaippailevat ja kierrättävät ym.? Jos ovat, tuossa on ristiriita, miksi kiinteä, hyväntuoksuinen vihannes pitäisi heittää pois ja ostaa " tuoreempaa" ? Jos ostan munakoison stockalta tiistaina ja toisen perjantaina, ne ovat todennäköisesti samaa erää. Kuinka tuoreita ne vihannekset kaupasta ostettaessa ovat, tuskin samana päivänä poimittuja?

Vierailija
15/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei puhuttu munaikoisosta vaan tsatsikista (itse en myös säilyttäisi kauan pestoa). Voihan itse syödä vanhempaakin kamaa mikäs siinä, mutta minä en ottaisi riskiä kun tarjoilisin vieraille.

Kaikella ystävällisyydellä vaikutat aika röyhkeältä. Ivaat täällä kavereittesi ruokavaliota ja kun sinulle esittää vinkkejä tai ajatuksia käyt kimppuun kuin yleinen syyttäjä.

Vierailija
16/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat toivottuja vieraita, joita näen vain silloin, kun käyvät täällä. Rentoa boheemia porukkaa, joka tyytyisi sipseihinkin. Minulle on sama, mitä ihmiset syövät, kunnioitan kaikkien valintoja. Sain tiedon vierailusta vasta äsken ja olen hieman sairas, joten en jaksa suuritöisiä tarjottavia tehdä. Voi olla, että syy siihen, että ihmiset kutsuvat itseään kasvissyöjiksi vaikka syövätkin satunnaisesti kalaa, on se, ettei heidän tarvitse jatkuvasti kieltäytyä erikseen punaisesta lihasta. Ja ettei jokaiselle puolitutulle tarvitse selittää sekasyöjän, vegaanin ja lakto-ovo-vegetaristin ruokavaliota ja miksi on itse valinnut juuri tietyn ruokavalion.

Ja hyvänen aika, en minä ole täällä kaikkeja tekstejä kirjoittanut!

Terveisin ap, ja kiitos vinkeistä!