Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisää lapsia vaiko eikö? Mitä olette mieltä?

Vierailija
13.02.2008 |

Meillä on siis kaksi lasta, esikoinen täyttää pian 4v ja kuopus täytti juuri 1v. Olen juuri perustanut oman yrityksen. Lisäksi olen vihdoin päässyt hyvään alkuun laihdutuksessa (vielä raskauskiloja toisesta lapsesta). Kun onnistun vihdoin pääsemään tavoitepainooni, en haluaisi enää lihoa.

Toisaalta haluaisin vielä lapsia, mutta en kuitenkaan haluaisi suurta ikäeroa lapsille. Eli itsestä tuntuu, että jos kasvatan nämä pienet nyt esim. kouluikään, vie oma mukavuudenhalu voiton ja loput lapset jää hankkimatta.

Eli kannattaisiko alkaa yrittämään vielä pienokaista vai ei?

Ehkäisynä meillä on ns. varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä, sillä mikään muu ei sovi minulle (erilaisten allergioiden ja migreenin takia). Molemmat aiemmat lapset olen saanut lyhyen yrityksen jälkeen (esikoinen ekalla yrittämällä ja toinen 4. kierrosta). Tietenkään en voi sanoa, että varmasti näin tulisi tapahtumaan uudestaan, mutta todennäköisyys on suuri.

Onko teidän mielestä, arvon av-mammat, järkeä yrittää vielä lasta vai vetäydynkö suosiolla pelistä? Niin ja itse täytän pian 23 eli ikä ei ole rasite. :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka odottaisit kymmenen vuotta, olet yhä ihan kelpo lastentekoiässä.

Vierailija
2/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut saada omat lapset nuorena ja niin olen saanutkin. Mietin vain, että onko tämä tässä vai vieläkö lisää lapsia? Omat vanhempani tekivät vielä iltatähden 7 vuoden ikäerolla minuun ja 9 siskoihini. Kuitenkaan eivät enää jaksaneet (olivat tosin jo 30 tienoilla esikoisia saadessaan) ja pikkuveljeni sai kokea vanhempien riidat ja avioeron jo pienenä. Omilleni en halua samaa ja haluan olla vielä suht nuori kun lapset lentävät pesästä, joten siksi en haluaisi saada lapsia enää 30 vuotta täytettyäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin valitkoon, kuten haluaa. Itse taas en suurin surminkaan olisi halunnut lapsia parikymppisenä, vaan halusin ensin matkustaa, opiskella, kokea kaikenlaista. Ja koen, että nelikymppisenä (lapset 6 ja 8) olen oikein hyvässä tilanteessa.

Mutta sinä voit päättää kuten haluat. Kunhan nyt yritän vain sanoa, että noin nuorena sinulla on vähän näkökulmaharhaa sen suhteen, mitä missäkin ikävaiheessa jaksaa ja voi tehdä. Sinun vanhempiesi ero ei takuulla johtunut iästä, vaan tyystin jostain muusta, parisuhteeseen liittyvästä.

Vierailija:

Olen aina halunnut saada omat lapset nuorena ja niin olen saanutkin. Mietin vain, että onko tämä tässä vai vieläkö lisää lapsia? Omat vanhempani tekivät vielä iltatähden 7 vuoden ikäerolla minuun ja 9 siskoihini. Kuitenkaan eivät enää jaksaneet (olivat tosin jo 30 tienoilla esikoisia saadessaan) ja pikkuveljeni sai kokea vanhempien riidat ja avioeron jo pienenä. Omilleni en halua samaa ja haluan olla vielä suht nuori kun lapset lentävät pesästä, joten siksi en haluaisi saada lapsia enää 30 vuotta täytettyäni.

Vierailija
4/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että vanhempieni ero ei johtunut heidän iästään. :) Pointtini oli vain se, että olen nähnyt kuinka eivät sitten enää jaksaneetkaan nuorinta lastansa kasvattaa kuten meidät muut ja sitä en haluasi omille lapsilleni.

En kuitenkaan tarkoita, etteikö kukaan jaksaisi lapsiaan kasvattaa vaikka niitä yli kolmekymppisinä saisikin. Ja jokainen tekee tosiaan omat valintansa, kuten sanoitkin. Minun valintani oli lapset nuorena. Ja olen matkustellut, opiskellut, yms. mitä mainitsit haluavasi tehdä ennen lapsia. Toki odotan kyllä vielä matkustavani paljon niin lasten kanssa kuin sen jälkeenkin kun lapset ovat lähteneet omille teilleen.

Tällä hetkellä itsestäni siis tuntuu siltä, että voisin tehdä lisää lapsia nyt kun muutkin ovat vielä pieniä, mutta tuskin jaksaisin aloittaa vauvarumpaa uudelleen sitten kun nämä nykyiset ovat jo kouluiässä. Minun kohdalla silloin todennäköisesti jäisi nuo mahdolliset tulevat lapset sitten tekemättä.

Vierailija
5/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällä hetkellä itsestäni siis tuntuu siltä, että voisin tehdä lisää lapsia nyt kun muutkin ovat vielä pieniä, mutta tuskin jaksaisin aloittaa vauvarumpaa uudelleen sitten kun nämä nykyiset ovat jo kouluiässä. Minun kohdalla silloin todennäköisesti jäisi nuo mahdolliset tulevat lapset sitten tekemättä.

Totta kai se on yksilöllistä, mutta oikeasti se käsitys ikääntymisestä muuttuu siis iän myötä.

Joka tapauksessa: olisiko se sitten sinusta iso vahinko, jos lapsilukusi jäisi kahteen? Eikö se olisi vahinko, jos joutuisit jättämään yrityksesi tai jos kolme pikkuista yhtä aikaa olisi kenties liian iso rasitus?

Noita on ulkopuolisen vaikea arvioida.

Vierailija
6/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele nyt ainakin puoli vuotta ja tee sitten päätös. Ja jos silloin haluat yrittää raskautta, ikäero ei ole vielä suuri, vaikka 1-4 kierron päästä tärppäisi.

Vierailija
7/7 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kyllä ajattele, että 30 olisi ikäloppu, monet ystävistänikin ovat sen ikäisiä ja mielestäni " ihan samoissa lukemissa mennään" , siis ikäeroa ei välimme huomaa. Ja mielestäni vielä 40 on suht nuori, tai ei ainakaan mikään ikäloppu. :)

8:lla oli kyllä hyviä pointteja. Täytyypä alkaa noita pohtimaan. Ja tosiaan, eihän se puoli vuottakaan pitkä aika ole, joten jos vaikka silloin miettisi asiaa uudestaan. :) Kiitos kaikille kommentoineille! :) Saa vähän perspektiiviä elämään, musta kun on monesti sanottu et oon vähän turhan nopea käänteissäni. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän