Mistä noita kukonpoikia riittää harjoittelijoiksi?
Joudun (kyllä, valitettavasti sanavalinta on oikea) aina välillä perehdyttämään meillä harjoittelijoita. Sukupuolten välinen ero on tosi huomattava. Tytöt ovat kyseleväisiä, kuuntelevia, oppivaisia, mutta pojat - voi luoja. Aivan järkkyjä päsmäreitä, eivät kuuntele, saattavat sanoa jopa suoraan, että " ei he tee tällä tiedolla kuule yhtään mitään" , tekevät kyllä töitä, mutta jälki on huonoa. Samalla he suhtautuvat tosi negatiivisesti keski-ikäisiin ämmiin, mutta eivät tajua, että koko meidän lafkan johdossa on yksi " keski-ikäinen harppu" ja mitään ei todellakaan tapahdu, jos hän ei niin halua. Koulutustasolla ei kamalasti ole merkitystä, vaikkakin pahimmat tulevat amk-pohjalta. Oikeita maailman omistajia.
Onneksi meidän johtajamme on viisas nainen ja laittaa nämä egoistit aisoihin. Lisäksi moni fiksu, nöyrä ja silti luova tyttö on saanut jalansijaa työpaikoillamme, kuten myös pojatkin, joilla ei ole kusi päässä.
Kommentit (8)
pomoiksi, siis ainakin muilla työpaikoilla. Muuta avuja kuin rajaton itseluottamus ei tarvita. Sitten ne palkkaa itselleen assistenstiksi jonkin tuollaisen fiksun tytön, joka tekee ne kaikki hommat. Näin se maailma vaan menee.
Minä myös olen harjoittelijoiden sekä sijaisten " ohjaajana" työpaikalla, meillä ollut vain tosi mukavia nuoria harjoittelijoita, juurikin ammattikoulusta! Tosi ahkeria ja luotettavia kaikki olleet.
Ravintola-alasta on kyse.
hyvä puhumaan ja esiintymään. Sillä pötkii pitkälle. Sihteerit ja assistentit ym. tekevät kyllä sen tarkkuutta vaativan työn ja muun valmistelevan työn ja nämä herrat esittelevät asiat viisaana ja vievät kunnian. Oma esimieheni on malliesimerkki tästä, ensimmäistäkään paperia ei saa itse valmiiksi vaan alaiset tekevät kaiken valmiiksi. Mutta kun on niin hyvä puhumaan, niin saa kaikki muut (omat esimiehensä, toisten osastojen ihmiset jne) uskomaan, että hän itse tekee kauheasti töitä ja hallitsee nämä asiat.
saa suurempaa liksaa kuin hyssykkä tytöt... vaikka työnjälki on surkeempaa.
röyhkeydellä kukkopojat pääsee toimituksissa pitkälle ja naiset saa roikkua pätkissä pitkälle keski-ikään.
Tulevat meille rutiinitöihin ja alkavat käyttäytyä kuin johtavat asiantuntijat.
tosi kivaa se on meillä yläasteen opettajilla kun luokassa voi parhaimmillaan olla 25 sellaista ;)