Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako kukaan palstailija täällä myöntää jos pitää Burberryn Nova Chek-kuosista? :)

11.02.2008 |

Hei, leikkimieltä mukaan :)

Ajattelin kun tuolla " inhokki" -listalla moni mainitsi Burberryn Nova Chek-kuosit, mutta toisaalta Huutiksessa ne menevät kuin kuumille kiville. Eikö tosiaan täällä palstaile ketään, jonka silmää tuo kuosi miellyttäisi :) Vai meneekö siinä maine jos sellaista menisi myöntämään :)

Itse pidän tuosta ruutukuosista hillitysti. Eli kaulaliina, kravatti, takin vuori/kaulukset, lapsen hame...kelpaa Nova Chekkinä. Liika on kuitenkin liikaa, enkä kestä jos koko perhe/lapsi on puettu päästä varpaisiin ruutuun :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kuosi juuri se mistä tuo merkki tunnetaankin? Ilmeisesti jokaisessa Buerberryn vaatteessa on tuota ruutua? Minä en tykkää siitä kuviosta mutta voisin pitää esim. jotain paitaa tai kaulahuivia missä sitä olisi jonkun verran. Ja ainoastaan sen vuoksi, kun se on merkin merkki ;)

Vierailija
2/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on joku yksi Burberryhuivi tai vyö tmv., niin ok, mutta jos on ruudullinen lippis päässä, huivi kaulassa, vyö housuissa ja paidassa vielä ruudulliset tereet, niin pahalta näyttää mun silmään. Viesti _tuntuu_ silloin olevan vain ja ainoastaan: Katsokaa, minulla on näin paljon rahaa laittaa omiin vaatteisiini ja asusteisiini!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kanssasi! Itse tykkään myös siten, että ruutua voi olla esim. yhdessä vaatekappaleessa kerrallaan päällä. Nuo mitä itse kelpuutan ja luettelin...ei siis kaikkea yhdellä kertaa ripustettuna päälle .)

Vierailija
4/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin usein nova checkiä jo plajon ennen kuin Burberry teki comebackin Kate Mossin avulla ja ehdin vaan tavallaan kyllästy siihen ennen aikojani. Eli en itse ole käyttänyt sitä pariin vuoteen, mitä nyt joskus jotain kaulaliinaa tms.

Lapsilla on ollut jonkun verran nova checkiä, mutta siinäkin noudatan luomaani sääntöä ;-) " yksi ruutu vaate tai asuste päällä per kerta" , vaikka ruutua olisi kuinka vähän kyseisessä vaatteessa. Esim. klassikko vekkihame on näyttänyt kivalta ja " rockimmalta" mustien sukkiksien ja mustan yläosan kanssa. Thomas Burberryn vaatteet ovat jotenkin ajankohtaisempia nyt, rennompia jne.

Ja omia nova checkejäni en ole heittänyt tai myynyt pois, ne odottavat kaapissa parempia aikoja (trenssi, useita kaulaliinoja, silkkihuiveja jne).

Vierailija
5/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan kivannäköiset oli sellaiset farkut, joissa lahkeet sai käännettyä niin, että kuosi tuli esiin.

Tykkäsin myös Stockmannilla kerran näkemästäni valkoisesta paidasta, jossa oli kyynärpääpaikat kyseistä kuosia.

Samaten lapselle voisin laittaa sellaisen ruutuhameen.

Housuista kokonaan tuossa kuosissa en tykkää, paitoja, jotka ovat tuota kuosia kokonaan, en onneksi ole nähnytkään, en välittäisi ;)

Vierailija
6/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sama kuin unikko.

Kyllähän se Burberry - ruutu oli hauska silloin, kun se tuli muotiin ja tuli ostettua, mutta kun sitä oli sitten jokaisella, vähintään kopiona, jos ei aitona, niin alkoi tulla puistatus. Ja siitä en ole päässyt yli. Mitään comebackia sillä saralla en seuraavaan 20vuoteen odota. Laukut ja huivit olen säästänyt, sitten voin ottaa taas käyttöön. Vintagena.=)

Vierailija
7/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan pikkutyttöjen Nova Check-liivihame valkoisen kauluspaidan kanssa on noin suurinpiirtein söpöin mahdollinen leikki-ikäisen juhlavampi asu.

[/quote]

Vierailija
8/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jemmassa vielä kaulaliinoja, mutta en ole pitänyt noita juuri tuon " kuluneisuuden takia" . Mutta omistan edelleen paitoja, joissa tuo ruutua vilahtaa hyvin hillitysti yksivärisen paidan kaula-aukon kanttauksessa.

Pojalla on ruutua, mutta ei tuossa perinteisessä värissä kuin yhdet shortsit. Tykkään Burberryn vaatteista, mutta en tuosta beigestä nova checkistä niissä tai paidoista joissa lukee isolla Burberry. Burberryn lastenmallistossa on myös todella kauniita neuleita, joissa vain rinnuksen hillitystä ratsastajalogosta näkee että kyseessä on Burberryn vaate.

Eli summa summarum tykkään Burberryn niistä vaatteista joista ei heti huomaa kuin asiaan harjaantunut, että kyseessä on Burberryn vaate (ja useimmiten nuo maksaakin enemmän):)

Vierailija
9/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi bikinit olis kyllä aika hienot, jos olis tosi hoikka.

Mutta oon aivan hurahtanut kyseisen merkin lasten- ja etenkin vauvanvaatteisiin. Tosi ihania, Burberryn mallistosta ostinkin tulevalle vauvalle kasan neutraaleja asuja ennen kuin tiesin kumpi on tulossa. Enkä voinut vastustaa suloista makuupussia, jossa on luonnonvalkoinen yläosa ja ruutua alaosa.

Isommalle pojalle oon ostanut parit rugby-paidat, joissa on ruutua ainoastaan nappilistassa. Hän on sen verran eläväinen tapaus, että näyttäisi tosi naurettavalta kauluspaita-slipariyhdistelmässä. Ja tosi paljon ollaan käytetty myös beigejä suoria housuja, joissa ruutua on aivan ohut viiru lahkeissa.

Vierailija
10/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on yhdet farkut, jossa lahkeessa ruutua ja ovat ollet hyvät ja monikäyttöiset farkut.

Ehkä jos olisi niitä tyttöjä, niin voisi sitä ruutua enemmänkin pitää, mutta eipä B. pojille ole oikein minkäänlaista.

Vierailija
11/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ruutu-kuosi ei ole mulle sellainen " pakko saada burberry-ruutua" juttu, kuin ei myöskään " ei ikinä" juttu.

Mun mielestä Burberryllä on jotain tosi nättejä vaatteita, ihania simppeleitä mekkoja, joissa jokin pikku juju...koukeroiva ruutusomiste tms... myös neuleita löytyy nättejä, samoin farkut/sammarit joissa tuo ruutu-käänne, on musta monet kivoja...kokoruudullista en ehkä haluaisi, paitsi puolihameena voisin tytöllä käyttääkin. Ruutuhameet on muutenkin meillä kivoja ja tykättyjä, etenkin syys/talvimalleissa.

Kuitenkaan en osta Burberryä merkin vuoksi, vaan on meillä ollut käytössä esim. sellaiset toisenkin merkin sammarit, joissa lahkeen suussa ruutua. Ne on vaan kivoja merkistä riippumatta :)

En muutenkaan ole kovin merkkiuskollinen, " tyyli" uskollinen kuitenkin ;) ostan sitä mikä silmää miellyttää. Merkki ei tee mielestäni itsessään vaatteesta vastenmielistä tai haluttavaa...katson kunkin vaatteen erikseen :)

Vierailija
12/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyseisen merkin vaatteet viestii enemmän kuin mielestäni vaatteen tarvitsee. Eli itse kuosi on ihan ok. Mutta sitä käyttämällä kertoo kulutustottumuksistaan, kiinan matkasta tai joutuu perustelemaan, ettei halua ottaa kantaa mihinkään, kunhan vaan tykkää vaatteesta. Helpompiakin merkkejä ja kuoseja on ;)

Vierailija
13/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pidän, mutta vain vanhemmilla naisilla (kuten omalla isoäidilläni).

Nuorilla kammoksun, ihan vaan lähipiiriin kuuluvan neitosen vuoksi ;) Hänellä kun oli silloin muutama vuosi sitten nuo kaikki mahdolliset ruutu" tuotteet" (ja yleensä yhtäaikaa päällään)... Karsein kammotus oli se musta muovisen näköinen takki ruutukäännöksillä, siihen ruutuhousut ja laukku. Huivi (tottakai) ruudullinen, sekä lippis(!). Sitten sieltä lippiksen takareijästä piti tulla ponnari ulos " sillain pirteesti" ;)

Vierailija
14/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä perheen kaapeista löytyy erisävyisiä ruutuhuiveja, -paitoja ja -housuja yms, mutta ei samalla kertaa päällä koskaan. Itselläni taitaa oikeasti käytössä tosin olla nyt vain yksi paita.

Meillä 2v kaksoset edustivat synttäreillä juuri tuollaisissa jonkun mainitsemissa villakankaisissa beige-ruudullisissa liivimekoissa, valkoisissa paidoissa ja mustissa kiiltonahkakengissä, niin tosi suloisilta omaan silmääni näyttivät eivätkä vieraatkaan kommentoineet :) Jopa 10v tyttö käyttää mielellään liivimekkoa/kotelopukua, joka on tehty " haalistetusta" ja mukaillusta nova checkistä.

Stockan astiaosastolla muuten " asuu" vanhempi rouva, joka on kyllä todella ihastunut kuosiin, kun i-h-a-n kaikki on aina tuota ruutua, mukaan lukien piskuisen koiran sadetakki *puistatus*

Vierailija
15/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä burberryn vaatteet sitten tarkkaan ottaen viestivät?

minusta olisi mukavaa tietää mitä viestin jos mekon helmassa Nova Chek-kuosillinen kanttaus. Minun kulutus tottumuksistani se ei kyllä kerro mitään :)

ja tämä oli ihan hyvällä tarkoitettu kysymys? :)

Vierailija
16/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jäin miettimään kun luin jonkun (nikki unohtui) kommentin, että helpompiakin vaatteita löytyy...???

Itse en ole koskaan ajatellut ruutukuosin viestittävän sen kummemmin mitään! Itse en ainakaan yritä viestittää sillä mitään :) Ostan tuotteen jos se nimenomainen tuote on mielestäni hyvännäköinen ja miellyttää itseäni. Iso osa Burberryn ruutukuosituotteista ei siis kuulu niihin, vain osa.

Vierailija
17/19 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämän muotoilisi, ettei heittelisi kovin montaa hernettä. Jo tässä ketjussa on monia mielipiteitä liittyen burberryyn ja sen nimikkokuosiin. Omista ystävistäni jotkut arvioivat burberry-takkia sillä silmällä, onko tuo nyt aito vai kiinantuliainen. Ja joidenkin mielestä kumpikaan ei ole hyvä. Eli se on mielestäni kuosi, joka herättää eri ihmisissä eri tunteita ja päätelmiä. Varmaan jotkut osaavat ottaa sen vain kuosina muiden kuosien joukossa, sitä en epäile. Mutta osalle se on jotain, hyvää tai huonoa, riippumatta vaatteen istuvuudesta tai sopivuudesta kantajalleen tms.

Erään ystäväni mies halusi ostaa itselleen burberryn takin. Pienen mietinnän jälkeen me naiset yksissä tuumin kielsimme, koska bisnespukeutumiseen ei kannata ottaa takkia, joka saattaa aiheuttaa ennakkopäätelmiä. No, suurin osa miehistä ei varmaan tiedä mistä puhutaan... Toki aina on niitä, jotka perustelevat valinnan sillä, että sattuvat itse tykkäämään, eikä muiden mielipiteillä ole siihen merkitystä. Sekin on ok. Mutta itse en siis halua vaatetta, joka pahimmillaan viestii enemmän kuin minä.

Vierailija
18/19 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestani tuolainen ruutu on hyvin ajaton kuosi ja mielellani pukisin tyttoni paalle sellaisen vekkimekon. Toisaalta ihan yhta hyvin kelpaisi muukin vastaava yhtalaadukas kuosi, skotlannissahan niita ruutuja piisaa. Myos trikoopaita, joissa kyynerpaissa on ruutua on suloinen. Anopillani on kyseisen merkkisia tuotteita ja on ollut hyvin pettynyt laatuun. Minun piireissani ei tuota ole kyllastymiseen astikaan nakynyt. Ei kai silla ole mitaan valia mista muut tykkaa, johan jo tuosta inhokki keskustelusta huomasi etta lasten tarvitsisi kulkea alasti, jos kaikkia pitaisi miellyttaa.

Vierailija
19/19 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika pitkälti juuri Stockalla. Liian usein tuo kuosi löytyy jonkun todella ynseän itseään täynnä olevan ihmisen päältä. Ihminen joka purjehtii kaikkien yli huomioimatta pätkääkään muita kanssaihmisiä.

Toinen on ihmiset jotka ostavat viimeisillään tai vaikka velaksi sen kuosin omaavan vaatteen...hyvä esimerkki on vaikka musta Burren takki, jossa kauluksen alla novat. Kaulukset eivät tosiaankaan kuulu pystyyn..no okei hätävarana, jos on tuulinen kylmä ilma.No näitä kauluksia on sitten ihan vaan tuon kuosin takia nostettu pystyyn, että kaikki nyt varmasti näkisi mikä " aarre" sinulla on päällä.

Tuo kuosi on siis aivan piste iin päälle kaikille ynseille, itseään täynnä oleville wanna be ihmisille. Kulkee minun ajatuksissani vähän samassa sarjassa kuin nämä minkkiturkit sun muut!

Lisäyksenä vielä, että nyt en siis tarkoita kaikkia Burberryn käyttäjiä. Tuo oli vaan selitys sille, miksi minä en kuosista pidä. Harvemmin tuo kuosi herättää minussa ajatusta suuntaan jos toiseen, jos se on lapsen päällä tai sitten aikuisen joka ei seilaa omassa ylemmyydessään muiden ihmisten yli.