Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas endometrioosikivuista!!

Vierailija
11.02.2008 |

Mulla on helvetilliset menkka- ja ovulaatiokivut, supistelee selkää ja reisiä myöten. Aina kun istahtaa, vihloo alavatsan sivuja. Vessassa istuessa repii koko alavatsaa. Selkäkipuja on lähes jatkuvasti. Voisiko endometrioosi olla syynä näihin vaivoihin? Voiko se kehittyä nopeasti? Olen synnyttänyt kolme lasta, kuopuksen reilut 10kk sitten.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia vaivoja mulla on ollut vuosikausia. Pari vuotta sitten endoa poistettiin tähystyksellä (laparoskopia) kohdusta ja munasarjoista. Se auttoi tilanteeseen vain muutamaksi kuukaudeksi. Sitten kokeiltiin eri ehkäisypillereitä ja -rengasta. Jotka auttoi siiihen, että kk-kierto tasaantui ja tulin raskaaksi ;) . Nyt vauveli on muutaman kuukauden joten noin vuoden olen saanu elää ilman jatkuvaa kipua!

emmi

Vierailija
2/2 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kärsi koskea edes munasarjojen kohtaan ja tuntuu, etten uskalla jalkoja laittaa suoraksi kun käy kipeetä.

Mulla ei sairauden alussa ollut mitään muita oireita, kuin että kuukautiset olivat tosi kivuliaat. Sitten kuukautiset alkoivat pitenemään, saattoi reilusti yli viikonkin tulla sellaista ruskeaa tuhruvuotoa. Ennen kesto oli vain 5 päivää. Lopulta se meni sitten siihen pisteeseen että töissä ollessani aloin vuotamaan verta niin, että mitkään suojat ei pitäneet eikä minulla pitänyt olla kuukautisia silloin. Nyt ei ole vaivannut muuten kuin noiden kipujen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla