Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Catina, Walto ja....?

10.02.2008 |

Heipähei, pitkästä aikaa!

Odottelen kolmatta lastani, laskettu aika heinäkuun alussa. Sukupuolesta ei vielä ole tietoa, toivon sen selviävän loppuviikosta olevassa ultrassa.. Nimiehdotuksia kuulisin kuitenkin jo mielelläni!

Nimi saisi olla mielummin harvinainen kuin top10-listalta löytyvä, mutta harvinaisuus itsessään ei ole mikään valintaperuste. Isompien sisarusten nimet ovat Catina Ida Marjatta ja Walto Weikko Eerikki, joten tulokkaallakin saisi kolme nimeä olla. Sukunimi on harvinainen, K-kirjaimella alkaa, yhteensä 6 kirjainta, joukossa vaan 2 vokaalia.

Kiitokset avusta jo näin etukäteen!

Arica ja " Nitro"

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, muistankin aiemmat nimipohdintasi. Viimeksi sinulla taisi olla listalla tytön nimistä Leia ja Chiara/ Kiara?

Nyt vähän hakuammuntaa (ensimmäisiä nimiä):

Diana

Selene/ Selena/ Selina/ Celina

Odessa

Lumina

Adela

Adele

Lucina

Rianna/ Tianna/ Mianna/ Meanna

Alissa

Irena

Apollo

Matvei

Matjus

Ilias

Jetro

Ontrei

Rafael

Gabriel

Marius

Werner

Topias/ Tobias

Claudius/ Claudio (tai K:lla)

Jeremia

Vierailija
2/17 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei =)

Tytön nimistä oli tosiaan esillä tuo Ciara Leia Aurora, joka sitten jäi kun poika syntyi.

Noista ehdottamistasi nimistä ainakin Rafael kulkee meillä suvussa, ei välttämättä olisi paha toisena tai kolmantena nimenä. Tytölle olen miettinyt johonkin väliin myös nimiä Elsa ja Tuulikki jotka nekin tulee suvusta, mutten niitäkään kutsumanimeksi halua.

Onpas hankalaa, edellisiltä on sentään ollut jonkinlaisia ideoita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea kovasti!

Koitin sulle mailia laittaa joku aika sitten, mutta toi sinun osote ei enää ollu käytössä!

Mitenkäs siellä menee?

Meikäläinen täällä kohta jo räjähtää.. rv 35 menossa!

Onnea vaan hirmuisasti kolmosesta!!

Nimiehdotuksia on kyllä paha heittää.. Ei taida minun mielikuvitus riittää!

-Reija-

Vierailija
4/17 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adina

Alexandra

Amelie

Andrea

Aurora

Beata

Charlotta

Fanny

Isabella

Jessina

Julianna

Kristel

Liana

Linnea

Rebecka

Sandra

Stella

Veronika

Alexander

Andrei

Axel

Benjamin

Daniel

Evert

Hugo

Joakim

Jonatan

Juhana

Krister

Kristian

Luka

William

Vierailija
5/17 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran mukaan tulokas on poika, joten siis lähinnä pojan nimiin pitäisi nyt keskittyä..

Kiitos, Dorie, ehdotuksista!

Alexander - Onkohan tämä vähän hankala?

Andrei - Kuulema liian venäläinen

Axel - Mun koulukaveri

Benjamin - harkintaan, isä ei taida kyllä suostua

Daniel - sama tässä

Evert - ei

Hugo - ei

Joakim - löytyy lähipiiristä

Jonatan - kuten tämäkin

Juhana - tulee mieleen se piirretty Robin Hood, eikös prinssi juhana syönyt jatkuvasti peukaloaan? Lähipiiristä löytyy Juha, on ehkä liian lähellä.

Krister - ei

Kristian - ei

Luka - kaverin muksu

William - Prinssi, harkintaan kuitenkin

Itselle jotenkin jäänyt nyt se Rafael kummittelemaan, ja isä olisi kovasti Juliuksen kannalla, joskaan itse en siihen niin ole mieltynyt. Tosin, tämä on enemmänkin MUN vauva (ollaan siis lasten isän kanssa jo erottu) joten viimekädessä päätän nimestä itse. Kutsumanimi on kuitenkin vielä ihan totaalisen hukassa, ja olisin kyllä varsin kiitollinen lisäehdotuksista!

Arica ja Nitro

Vierailija
6/17 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joitakin ehdotelmia pojalle:

Alec, Ario

Bruno

Cassio, Cosmo

Damian, Dante

Gideon

Helio

Jago, Jamiel, Jerome

Kristo (tai Cristo)

Marlo, Mauro, Max, Milo

Otello

Rico, Robin, Romeo

Samson, Silver

Tristan

Verne, Vinski (yksi Winskikin löytyy)

Willem

Vierailija
7/17 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pulpahti jostain päähän Venneri-nimi. Tosin, selvyyden vuoksi sen ehkä pitäisi olla tuplaweellä, kuten Waltokin. Meneekö liian hankalaksi, jos molemmat pojat on W-kirjaimella?

Toista ja kolmatta nimeä pohtiessani olen löytänyt suvusta tuon jo ennenkin mainitun Rafaelin, sekä Maunon (lapsen isän äidin isä). Wenneri Mauno Rafael? Lapsen isän toinen nimi on Olavi, sitäkin voisi ehkä käyttää, mutta sitten pitäisi löytää (meidän suvusta?) joku lyhyt nimi Wenneri ja Olavin väliin?

Entä häiritseekö Wennerissä R-kirjain? Kun sukunimi alkaa kuitenkin Kr.. niin tuleeko nimestä liian, öh, jotain? hankala? tai kova?

Vierailija
8/17 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten tiedän yhden Walton, jonka veljellä on myös w:llä alkava nimi. Toisaalta w on vähän turha, kun nimi kuitenkin samoin lausutaan, mutta kun tälle linjalle on lähdetty, kannattaa sitä jatkaa. Enemmän tullee epäselvyyttä, jos ovat eri tavoin.

Ja sitten sukunimeen sopimisesta: Venneri Kraakku ei kuulosta minusta huonolta, mutta Venneri Kristiansson on jo hankalampi, ehkä siksikin, että molemmat ovat pitkiä. Eli vaikuttaa sekin, mitä muuta sukunimessä on.

Vierailija
9/17 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verneä on annettu tosin Suomessa vain yksöisveellä, mutta luulisi menevän tuplaveelläkin läpi.

Vierailija
10/17 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kyselykierros tyrmäsi Wennerin ihan täysin. Höh. Täytyy yrittää vielä markkinoida nimeä, tai sitten keksiä jotain muuta.

Suvi-Tuulikki: Sukunimi on lyhyt, kuusi kirjainta ainoastaan joista kaksi vokaaleja. Harvinainen ja erikoinen vaikkakin suomalainen, kantajia Suomessa vaan reilut sata. Se ärrä siinä vaan pohdituttaa, vaan ei tuo välttämättä olisi mahdoton kuitenkaan.

Kuutamoheinä: Werner ei käy, siinä tuo viimeinen ärrä sorahtaa jo liian pahasti sukunimeen. Yhdenkin ärrän kanssa olen jo kahden vaiheilla.. Werne kuulostaa mukavalta, täytyy sitä makustella. Vaan tuleeko siitä liiaksi mieleen kirjailija Jules Verne?

Entäs nuo toiset nimet? Mauno Rafael? Ne ainakin tulevalle isälle kävisi, vaikkakin on enemmän Olavin kannalla. Onko Olavi Rafael parempi? Muita ehdotuksia?

Vierailija
11/17 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muitankin nimiehdotuksia otan mielellään vastaan. Kriteereinä etunimen osalta oikeastaan se, että jollaintapaa sopii isosisarusten nimiin, ja on kirjoitusasultaan saman suuntainen (ei siis ala k- tai v- kirjaimilla ettei joudu aina selittämään, että tuo kirjoitetaan ceellä ja tuo koolla, vaikka samoin lausutaankin). Ja sitä ärrää hieman vierastan, varsinkin ensimmäisenä kirjaimena.

Ja pojasta kun kuitenkin on kyse, niin olisi mukava mikäli nimi olisi edes aavistuksen " äijämäinen" , kuten Waltokin.

Jälleen avusta kiitollisena

Arica ja Nitro

Vierailija
12/17 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oli ettei v-kirjaimella alkavaa, mutta pakko ehdottaa

Vito tai Wito

Verne tai Werne

Sonny

ja miksei se Rafael etunimenäki..

Vierailija
13/17 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo rajaus oli lähinnä siitä, että jos veellä, niin sitten tuplana kuten isoveljelläkin, tuntuu jotenkin selkeämmältä =)

Vito tai Wito - Eikös vito ole mersun paku?

Verne tai Werne - Mä alan kallistumaan yhä enemmän tämän Wernen puolelle, mahtaakohan mennä läpi? Häiritseekö Jules Verne- mielleyhtymä?

Sonny - kuinka tämä lausutaan? Sonny? Soni? Tsoni?

ja miksei se Rafael etunimenäki.. - ehkä ei. Oon ollut senverran monta vuotta karaokevetäjänä, etten välttämättä halua Rafalia kutsumanimeksi. Ja lisäksi siinä on se ärräkin.

Vierailija
14/17 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kannatusta Wernelle! Kiva ja tarpeeksi " helppo" nimi ja sopii sisaruksien nimiin.

Vierailija
15/17 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan hiljalleen myös kallistumaan tuon Wernen puolelle.. Enää täytyy suostutella tuleva isä siihe, vaikkei sillä periaatteessa olekaan merkitystä.. =)

Tietääkö joku, voiko esim maistraattiin soittaa ja tarkistaa nimen hyväksyttävyys jo etukäteen? Yhtään Werneä kun ei ole kastettu.

Entä Wernelle toinen ja kolmas nimi? Isommat sisarukset siis Catina Ida Marjatta ja Walto Weikko Eerikki.

Kiitos jälleen =D

Arica ja " Nitro"

Vierailija
16/17 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sisällyttäisin t-kirjaminen kolmosenkin nimeen. Ehkä jopa a:nkin. Mutta minun korvaani juuri tuo t yhdistää nimet, vaikka ovatkin ihan omanlaisiaan nimiä. Wenneri tai Werner kuulostaa jotenkin kovalta soljuvien Catinan ja Walton veikaksi (eritoten jos sukunimikin on kovahko äänneasultaan).

Tässä ehdotuksiani laidasta laitaan:

Anton

Antton

Antto

Antonio

August

Tiitus/Titus

Mateo

Mats

Mateus

Natan

Natanael

Elton

Petter

Tobias

Tommy

Valentin

Aatto

Aatos

Augustin

Agustino

Timotei

Austin

Teo

Theo

Taneli

Myös Elmo, Marlo ja Klaus voisivat olla kivoja, vaikkei niissä tuota t:ä kyllä olekaan.

Vierailija
17/17 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan

Wikto tai Wicto

Weetrik

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi