Miksi ihmiset pilaavat täytekakkunsa laittamalla väliin hilloa???
Tänäänkin sain juhlissa muutoin herkullisen oloista kakkua, mutta väliin oli banaanin lisäksi tungettu vadelmahilloa :P.
Tuloksena todella äklömakea ja tunkkainen kakku. Pakastevadelmat sen sijaan olisivat tuoneet pirteää raikkautta makuun ja lopputulos varmasti parempi!
Kommentit (19)
Lättyjenkin kanssa parasta jäätelö ja marjat - hillot liian makeita.
Vauvansosetta minäkin laitan, mutta ennemminkin mun makuun banaani sen kakun pilaa kun hillo...
Noi soseet on kyllä ainka mainioita.
Eikä se kakku hillostakaan pilalle mene jos osaa laittaa vaan todella vähän.
Niissä on välissä kermavaahtoa ja pakastemansikkaa...
kun pussin ohjeessa on. Kuitenkin niin paljon että pitää nesteet kasassa.
Niissä on suurin osa että ja maistuvat muutenkin ihan purkkiruualle. Ne jos mitkä pilaavat kakun. Hillo taas oikein käytettynä on melkeinpä välttämätön kakun täyte. Esim mansikoita jos laittaa niin niiden sekaan ehdottomasti vähän hilloa. Tai sitten ihan ohuen ohut kerros hilloa kakkupohjan pintaa ja sitten mansikat ja kerma päälle. Hilloa en kakkuun laita vain jos suklaakakussa on täytteenä esim. suklaamousse.
Tietysti nämä ovat makuaisoita ,mutta minun ja mieheni kakut on aina kehuttu maasta taivaisiin.
T. leipuri miehen kokki vaimo
Vierailija:
Ei siihen kinuskikakkuun oikein muu sovi kuin lakkahillo ja banaanit.
1 purkkiin rahkaa laita desi fariinisokeria ja reilusta desistä vatkattu kermavaahto
Joka paikassa tarjotaan näitä " rahkakakkuja" , yäk.
Vierailija:
Niissä on välissä kermavaahtoa ja pakastemansikkaa...
minä laitoin ennen sekä vähän hilloa että pakastemarjoja, kunnes totesin että se hillo siellä on ihan turhaa. Ja kaikista paras täytekakku saadaan mun mielestä laittamalla väliin pelkästään pakastemansikoita ja kermavaahtoa 8riittävästi).
pakastemarjat ei vetistä kakkua kun ne valuttaa sulatuksen jälkeen eikä kostuta liikaa. Tää vaatii tietysti jonkunlaista näppituntumaa.
Esim. aito omenahillo (itsetehty tai vaikka Meritalon-merkkinen) on todella hyvää kakun täytteenä.
Ja hillojakin on niin eri makuisia.
omasta mielestäni taas pelkkä kermavaahto on tunkkainen, ja siksi laitan aina puolet rahkaa.
Kauhea pettymys aina, kun luulee saavansa herkullista kermakakkua, niin saakin rahkaa. Ihan yököttämään rupeaa. Juhlissa pitäisi olla varoitus kakun vieressä, että kyseessä onkin rahkakakku eikä kermakakku.
Sitä ei saa millään peitettyä. Vaikka olisi mitä muita herkkuja seassa, niin happamuus tunkee kaiken läpi.
itse pidän happamasta ja lisään usein ruokliine sim. limeä tai sitruunaa, myös makea mielestäni tarvitsee aina vastapainoksi happaman
t.22
Vierailija:
1 purkkiin rahkaa laita desi fariinisokeria ja reilusta desistä vatkattu kermavaahto
ja vielä vähemmän pidän rahkasta, juuri tuon happamuuden takia.
Ei tule liian makeaa.