Onko täällä ketään, jolla BMI 30 raskauden alkaessa??
Miten olet saanut pidettyä painonnousun kurissa? Paljonko kiloja tuli koko raskauden aikana?
Kommentit (19)
kolmannen peräkkäisen raskauden alussa. En ehtinyt missään välissä karistaa edellisiä raskauskiloja. Kolmannen raskauden lopussa painoin yli 30kg enemmän kuin ennen raskauksia. Nyt on reilu vuosi synnytyksestä ja kiloja lähtenyt n. 35.
Nyt kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen 33.2. Ikävä sanoa, mutta se järjetön pahoinvointi koko reilut 20 viikkoa oli oikein hyvää painonhallintaa... Tuli viisi kiloa lisää lähtöpainoon, ja synnytyksessä lähti kymmenisen.
ja mulla ei tullut ainuttakaan kiloa, päin vastoin, synnytyksen jälkeen olin 10 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta.
Kakkosen odotuksen alussa bmi oli noin 27, kiloja tuli 13.
Kolmosen odotuksen alussa bmi 30, kiloja vain 8. Kilot myös lähtivät parissa viikossa synnytyksen jälkeen.
Ja samalla tavalla söin joka raskaudessa, eniten liikuin esikoista odottaessani. En osaa selittää miksi raskauskiloja tuli vähemmän joka raskaudessa.
Kiloja tuli 16. Lähtivät pois kolmen ekan kuukauden aikana, sen jälkeen alkoi paino taas nousta imettyksestä huolimatta.
tippus raskauspahoinvoinnin vuoksi 10
raskauskiloja tuli 7kg ja 12 kiloa lähti synnärillä... nyt tippuu kokoajan
Paino laski raskauden aikana 10kg. Ei ollut nälkä niin kuin tavallisesti.
sitä ennen minulle ei ollut kuukautisiakaan 6 vuoteen.
12
Tulitteko helposti raskaaksi?
Sitä edeltävissä raskauksissa meni 4 ja 5 kiertoa.
t. 7
111 kiloa ja pituutta on 165 cm
Kun synnytin lapseni painoa oli 107 kiloa :)
Ja laitokselta kotiutuessa painoin 101 kiloa
Söin terveellisesti, säännöllisesti, kaikki rasvaiset herkut ja muut jäivät odotusaikana pois.
juurikin tuo 30. Ja yhdestä kerrasta napsahti vaikkei edes tarkoitettu. Laskin kierron päivät väärin, ja luulin että olis turvallista tulla sisään ilman ehkäisyä.
Paino oli 83,5 ennen raskautta. Kun olin toisella kuulla, niin paino oli 82,2. Raskauden aikana nousi yht. 13 kg. Ja synnytyksen jälkeen heti ensimmäisenä päivänä 82. Eli ei tippaakaan ollut vaikeaa saada paino pysymään kurissa, alussa oli huono olo eikä maistunut, lopussa oli mahalaukulle vähemmän tilaa, ja annokset oli luonnostaan pieniä. Ja en viittinyt mättää mitään törkyä suuhuni koko raskausaikana, kun ajattelin vähän pientä ihmistä siellä mahassa. Sittemmin laihdutin vielä painonvartijoissa 15 kg, lapsi on suht hyvä motivaattori terveelliselle elämälle.
Se painonnousuhan on ihan yhteydessä siihen kuinka paljon pistät suuhusi ja mitä.
lapsi on nyt 10kk.
alkuraskauden pahoinvoinnissa painoa putos 9kg. siitä se sitten hissukseen nousi ja synnyttämään mennessäni olin vieläkin 3kg. alle lähtöpainon. eli laihduin raskausaikana.
olin raskausaikana terveempi kuin pitkään aikaan. vaikka vedin suklaata sun muuta ihan liian paljon
just ennen kuukautisia ja kuukautistena aikana harrastetusta seksistä.
Keskenmenoja on ollu 3 ja raskauksia yhteensä 7.
Neuvolassa en mennyt koskaan vaakaan ja kävin neuvolassa pelkästään terkkarin tykönä eli verensokerin mittauksessa jne.
Terv nro 10
Minä olen se jolla oli bmi 34.6. Neuvolan suhtautuminen oli oikein asiallista. Kertaakaan ei valitettu painosta, saarnattu tai syyllistetty tms. Oli oikein positiivinen yllätys, pakko sanoa, olin odottanut kaikkea muuta. Sokerirasituksiin sun muihin menin oikein mielelläni, ja kaikki olikin onneksi ok. Jos ennen seuraava raskautta nyt saisi pudotettua painon normaalilukemiin niin minimoisi raskausdiabeteksenkin riskin. Ja helpottaisi oloa noin muutenkin, eikä pelkästään raskauden aikana.
Mulla oli bmi 29, paino nousi 12kg (siitä suurin osa turvotusta,sain raskausmyrkytyksen). Lapsi 3kg ja syntyi pari päivää ennen la. Sain kilot vuodessa pois ja bmi oli 26 lapsen ollessa 1v. Nyt se on sairauden myötä taas reilusti yli 30.. Mulla meni raskaus hienosti, olin tosi hyvässä kunnossa ja sokerikokeen tulos erinomainen jne.
Sokerirasituksessa oli yksi arvo "koholla" ja jouduin sokeriseurantaan ja diabetes dieetille! Neuvolassa sanottiin, ettei paino saanut enää nousta ja siihen jäi nousu! Nyt BMI 28 ja alaspäin menossa!
Ja en saanut pidettyä kurissa, vaan paino nousi 24,5 kg :(
Puoliväliin saakka paino ei noussut lainkaan, mutta loppuvaiheessa reilusti. Olin koko raskausajan terve ja lapsi syntyi pari viikkoa yliaikaisena ja 4050 g painoisena.
Synytys sujui painosta huolimatta hyvin ja helposti, eli siinäkää suhteessa ei ollut ongelmia.
Kilojen karistaminen raskauden jälkeen on ollut yllättävän vaikeaa, mutta onneksi olen nyt alle lähtöpainon, bmi 27.