Mielipiteitä nimiasiaan (kyseessä kaksospojat)
Kommentit (17)
Ehkä Riku ei sovi sun mielestä joukkoon, mut musta se on ihan oiva nimi. Siitä vaan!
Ei teille kuitenkaan ole tulossa Sampo Aslak ja Richard Edward :D
ainakaan sovi joukkoon. Otosta tulee mieleen ottopoika.
Minusta Riku ei vaan sovi joukkoon, on jotenki paljon "kovemman" oloinen kuin muut.
Sinällään Riku on ihan ok nimi..
Otto on kauan ollut mun suosikkinimi ja Joonatan tulee siitä, kun tuo meidän poika niiiiin kovasti toivoi pikkuveljeä ja on sanonut, että sillekin vois tulla nimeksi Joonas, kun se on niin hyvä nimi ;)
AP
Samuli töksähtää liikaa, Riku Samuel olis parempi.
Ja tuota R nimeä vähän vierastan muutenki, kuulostaako vähän kovalta ? Riku ihan kiva nimi, mutta ite vierastan R nimiä.
Ja onko teidän lapsikatraan muut nimet vähän vanhempia ku nimi Riku..
Ja tää oli sit tietysti se sun valitsema nimi;) No saapa mies sitten röyhistellä rintojaan Otto Joonatanista jos näin on;))
Meillä ollaan samassa jamassa muuten. Neljännelle pitäis keksiä nimi ja mies ehdottaa ihan kummia nimiä.. ja mun ehdotelmaa vastaan on nyt ihan periaatteessa. Ennen ollaan päästy todella helpolla nimistä sopuun.
Otto Joonatan on ihana:) Meillä kaksi samannimistä lasta kuin teillä;) tykätään vanhoista nimistä.
Riku on liian kova ja ruma nimi. Otto Joonatan ja Samuel Aaron.
Myos minusta Otto on hyva nimi. Miten olisi Risto toiselle pojalle? Otto Ja Risto. Ristoahan voisi sitten kutsua Rikuksi, jos haluaa.
Myos Otto ja Onni, Otto ja Oiva tai Otto ja Toivo, olisivat kiva veljespari.
Mutta jos ajattelen, että oman pojan nimeksi tulisi Riku, niin jo tökkäisi. Ottokaan ei kuulu ikiomiin suosikkeihini mutta sen hyväksyisin kuitenkin ilomielin, jos "pitäisi".
Mitä jos vielä ehdottaisit joitain "reippaampia" nimivaihtoehtoja? Mitä muuten olet ehdottanut toiselle pojalle nimeksi? Mieleeni tulee nimi Aaro, joka on sekä vanha lämmin suomalainen että myös jämptimpi ja miehekäs nimi, ehkä r tuo siihen vielä hitusen särmääkin.
Otto on sitä paitsi kauhea nimi, hyi helvetti
eli sopii mielestäni hyvin. tiedän sisarus sarjan seuraavilla nimillä ja mielestäni jokainen poika on nimensä näköinen. jonne, riku, saku ja emilia
Riku on tosi kiva! Vähän omaperäisempi kun monet tällä hetkellä suositut nimet. Ei särähdä mun korvaan tossa sarjassa ja vaikka särähtäisikin, niin mitä sitten?
Meillä oli tietty hätäkastetta varten nimet tuplille. Ne mietityt nimet eivät yhtään sopineet meidän neitien persooniin. Onko kukaan muu samanlainen?
Asiaan kommenttia, että Riku sinänsä kiva muttei sovi joukkoon jos/kun harmoniaa haluat :-)
Otostakaan en niin pidä, mutta ihan okei muiden lapsilla.
Iida, Venla, Otto, Joonas ja Riku on ihan passeli sisarussarja.
Otto ja Riku. Sopii mielestäni ihan hyvin tuohon sarjaan. Se Joonas noista nyt ei kuulu joukkoon kun on pidempi kuin muut, mutta eipä tuollakaan nyt niin väliä ole. Ole reilu ja anna miehen päättää toisen lapsen nimi, kyllä sä siihen totut!
jonka vuoksi en ymmärrä, että nimien pitäisi jotenkin rimmata keskenään, samoin kaksoset, jotka puetaan täysin samoihin vaatteisiin. Ehdottamasi nimet taas ovat makuasioita ja jos itse niistä tykkäätte, niin mikäs siinä, mutta miksi sisarusten nimien pitäisi sopia keskenään ja esim. alkaa samalla kirjaimella. Se on mielestäni tosi typerää.
Tuo Riku on ihan ok, kyllä minä siihen varmaan sopeudun. Mutta jotenki se vaan ainaki tällä hetkellä tökkii..
Minun toive toisen pojan nimeksi ois Aatu Eemeli. Tuo Eemeli muutenkin sellainen, jonka haluaisian. Omat pappani olivat nimeltään Benjami ja Eemeli :)
Myös Onni, Eetu, Iisak ja Antti ovat pyörineet mielessä..
Ja muuten; tuo Joonas oli miehen pakkomielle, minä en aluksi lämmennyt sille ollenkaan. Nyt en enää osais kuvitella pikkumiestä muun nimiseksi :D
AP
Elikäs, meille on tulossa joulukuussa kaksoset, tänään tehdyn ultran mukaan 99,9% varmasti molemmat vauvat ovat poikia.
Meillä on ennestään Iida Linnea, Venla Katariina ja Joonas Benjamin
Ollaan nyt jostain syystä TOSI eri linjoilla mieheni kanssa tulokkaiden nimistä. Lopulta, aikamme inteltyämme, mies tokaisi, että tehdään kompromissi ja kumpiki päättää nimen toiselle. Eli mies nimeää toisen vauvan, minä toisen.
Jos tähän päädytään, meille tulee Otto Joonatan ja Riku Samuli
Mitäs mieltä olette? Onko teidän mielestä sitten viiden joukossa yks nimi, joka ei yhtään sovi joukkoon?? Mulla nimittäin häiritsee tosi pahasti toinen miehen antamista nimistä :oI
AP