Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, näistä rehellisä mielipiteitä!

09.02.2008 |

Kertokaahan ihan tosissaan rehellisiä mielipiteitä näistä nimistä. Kun ovat hiukan harvinaisempia, niin olis kiva kuulla muiltakin ajatuksia. Ovatko omituisia tai turhia tms... Vai mitä? Elikkäs nimet ovat:

Moona

Neela

Kiisa

Meea

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti nimistä Kiisa ja Neela. Moona ja Meeakin ovat ihan mukavia. En pidä niitä kuitenkaan erityisen harvinaisina tahi erikoisina niminä. Kiisassa ja Neelassa on vielä kivaa tuoreutta, vaikka varsinkin Neela onkin selvästi yleistymässä (Neelaa annettu Suomessa 25 kpl ennen vuotta 2005 ja tällä hetkellä yhteensä 162).

Ääni erityisesti Kiisalle, joka on reipas ja vielä mukavan tuore (vasta 25 kertaa annettu nimeksi Suomessa).

Vierailija
2/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaanaMarian kanssa. Eli Meea ja Moona ihan mukavia nimiä, mutta pisteet menevät Kiisalle ja Neelalle. Ja Neela tosiaan selvästi nostamassa suosiotaan, ihan lähinaapurissakin 1-vuotias Neela. Mutta oli suosiossa tahi ei, niin nimisuosikkeihini kuuluu kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona - Moona ja Mona -nimistä en vaan pidä, mutten tiedä miksi.

Neela - Mukava nimi, mutta ei kuitenkaan omia suosikkejani. Yleistymässä kovaa vauhtia, ennen 2000-lukua vain 10 Neelaa, nyt jo 162.

Kiisa - Todella kiva nimi ja näistä ehdottomasti paras. Ei suosikkeja omalle lapselle, mutta jotain kertonee se, että tätä ehdottelen täällä aika usein.

Meea - Jotenkin kiva, mutta kuitenkin jokin tökkii. Itseäni eivät nämä eea- ja iia- loppuiset miellytä kovasti, mutta on tämä niistä parhaita. Valtavassa nousussa tämäkin.

4/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona

* tykkään kovasti, tosin vielä kauniimpi kirjoitettuna Mona. Kansainvälinen ja naisellinen, juuri sellainen nimi josta pidän. Monalisa on kaunis nimi myös!

Neela

* yleistynyt Suomessa varmaan Teho-osaston takia? Neela on intialainen nimi, joka tosin voisi hyvin olla suomalainenkin, näyttää tuplavokaalinsa kanssa suomalaiselta :o)

Kiisa

* ensireaktio: kissa väärin kirjoitettuna? En tykkää, mutta olen hiljattain huomannut, etten erityisemmin pidä monista i-kirjaimista nimessä. Kiisassa ei ole pehmeyttä, muttei toisaalta iloisuuttakaan mun korvaan.

Meea

* en valitettavasti juuri ollenkaan pidä nimistä, joissa on kolme vokaalia peräkkäin (Tiia, Liia, Piia, Neea, Nooa, Jooa...) On kuin nimestä puuttuisi jotain, mutta se on vaan mun makuni.

Moona(Mona) siis paras!

Vierailija
5/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neela tuntuu pienen makustelun jälkeen aika kivalta nimeltä.

Vierailija
6/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona - Kivoin nimi näistä. Ihanan pehmeä, kun siinä on m, n ja oo:ta.

Neela - Ihan ok, toiseksi kivoin. Kaunis nimi ja sopii suomen kieleen. Vierastan ehkä vähän Teho-osaston takia.

Kiisa - Jotenkin kova, ei minun makuuni.

Meea - Kolmanneksi kivoin. Ei herätä tunteita, mutta ihan ok nimi tämäkin.

Vierailija
7/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona on kivoin nimi, sitten tulee Neela, sitten Meea ja vikana Kiisa. Tykkään kyllä kaikista noista. :)

Vierailija
8/16 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona -> musta ihana, on ollut meilläkin yhtenä nimivaihtoehtona esikoiselle. Ihanan pehmeä!

Neela -> Tulee Tehis mieleen, en oikein tykkää muutenkaan. Tulee jotenkin neula mieleen.. Miettisin äännetäänkö ihan Neela vai miten.

Kiisa -> Minulla on Kiira niminen tyttö ja tuo Kiisa kuulostaa sen takia jotenkin hassulta korvaani. Lisäksi tulee kissa mieleen. Ei nimi minun mieleeni.

Meea -> Ihan nätti. Vähän kuitenkin sellainen " liian muotinimi" mun makuuni.

Eli näistä ääneni menisi ehdottomasti Moonalle.

Vierailija
9/16 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neela! tykkään kovasti:) tiedän yhden Danielan jota kutsutaan Neelaksi, joten tuttu nimi silleen.

Seuraavasksi kivoin Moona joka on kivan reipas nimi:)

Meea ei oikein iske ja Kiisa jotenkin kovan kuuloinen ja mulle tulee kiiski mieleen

Vierailija
10/16 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona - ei ainakaan liian outo, yleistynyt kovasti

Neela - ihan jees, mulle tulee kanssa Teho-osasto mieleen, mutta ihan positiivisesti; Neelahan on reipas ja älykäs hahmo

Kiisa - ei oikein mun makuun, kuulostaa jotenkin keinotekoiselta

Meea - ihan ok, vaikka henk.koht. nämä lyhyet konsonantti+vokaali (pitkä tai lyhyt)+a eivät ole makuuni

Vierailija
11/16 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä Neela ja Moona on kivoimmat! Neela on ollut meilläkin nimilistalla sekä Moona. Meea on kaunis, ja sitäkin alkuun mietittiin tytölle mutta on nostanut suosiotaan niin paljon että meni vähän maku siitä nimestä. Kiisasta en pidä, en osaa sanoa miksi...

Vierailija
12/16 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se Neela jotenkin taitaa teho-osastoon liittyä, itse en sarjaa ole koskaan katsonut, joten siihen en siksi yhdistä =)

Moona on oma suosikkini vuosien takaa, mutta serkkuni ja hyvä ystäväni antoi lapselleen Oona, joten tämä onpi pois pelistä.

Meea on mielestäni ihanin. Enkä ole meillä päin ainakaan lehdestä kastetuista bongannut, enkä mistään muualtakaan. Tuskin mikään top ten nimi kuitenkaan tulevaisuudessakaan...

Saahan noita kommentoida vielä muutkin! Vaikka oman suosikkini jo paljastin =) Tai jos tulee mieleen jotain samantyyppistä.

Vierailija
13/16 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta toisesta ketjusta bongasin uuden nimen, Neelia! Ihan mielenkiintoinen ja " makusteltava" nimi. En tosiaan ole aikaisemmin kuullutkaan. Näköjään 27 saanut tämän nimekseen....

Vierailija
14/16 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva muunnelma Neelasta :)

Vierailija
15/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona ja Meea noista kuulosti minusta kauneimmilta. Meea nimeen olen ihastunut jokunen vuosi sitten, ja Moona taas on aina kuulostanut nätiltä.

Neela ja Kiisa taas ei ole niin mieleen, Neelasta mieleen tulee neulat ym. ja Kiisasta kissat, kisat ja muut..

Vierailija
16/16 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisesta tulee Mona, joten on ehdoton ykkösnimi noista. :)Meea kanssa ihan nätti. Muista en en perusta.