Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi luokalla kiusaamista lapsen perheen köyhyyden/rikkauden takia?

Vierailija
09.02.2008 |

Oman lapseni luokassa on varmaankin kastijako tai jotain. Luokassa on duunariperheiden lapsia ja sitten todella varakkaita. Tuli kurja olo kun lapseni kaveri oli ollut lomalla matkalla joka oli tosi hieno niin hän sanoi lapselleni, että älä kerro kenellekään näitä juttuja : (

Tätä lasta ja erästä toista myös kiusataan materialisteiksi, heille soitellaan yöllä pilasoittoja jne.

Miten tähän voisi puuttua, jos voi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei tarvitse olla rikas ollakseen onnellinen, mutta on paljon helpompi olla tyytyväinen, jos ruokakaupassa ei tarvitse miettiä, mihin on varaa, ei tarvitse miettiä, minä päivänä lapsilisät tulevatkaan, lasten harrastuksia valitaan sen mukaan, mitä he haluavat ja mikä on järkevää, eikä kustannusten perusteella ja pyykinpesukoneen hajotessa se voidaan korjauttaa tai ostaa uusi ilman, että talous menee kuukausiksi sekaisin.

Vierailija:

Mekin olemme kohtalaisen varakkaita, emme käy ulkomailla (ei ole kipinää, ehkä joskus, en tiedä?) eikä meillä muutenkaan näy mistään ilmi, että meillä olisi rahaa.

Kouluaikaa minäkin olen kovasti miettinyt, vanhin lapsistamme on vasta 4-vuotias joten muutama vuosi on vielä aikaa odotella. Meille ei raha ole tärkeää, kunhan on ruokaa kaapissa ja hyvä olla, se riittää meille. Toivottavasti opetamme saman lapsillemme, raha ei ole tärkeintä elämässä.

Vierailija
2/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusataan myös uskonnon, perheen koon, poliittisen kannan, hiusten värin yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmisen ei tarvitse olla rikas ollakseen onnellinen, mutta on paljon helpompi olla tyytyväinen, jos ruokakaupassa ei tarvitse miettiä, mihin on varaa, ei tarvitse miettiä, minä päivänä lapsilisät tulevatkaan, lasten harrastuksia valitaan sen mukaan, mitä he haluavat ja mikä on järkevää, eikä kustannusten perusteella ja pyykinpesukoneen hajotessa se voidaan korjauttaa tai ostaa uusi ilman, että talous menee kuukausiksi sekaisin.

Ja minä olen pitänyt meitä varsin hyväosaisina: laskut saadaan maksettua, asutaan omakotitalossa, jonka velkaa saadaan lyhennettyä, ruokaa on aina kaapissa jne.

Vierailija
4/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ymmärtää, että varakkaampaa tai köyhempää lasta saa kiusata niin harvoin lapset sitä itse keksivät. Eivät lapset vielä ymmärrä varakkuuden merkitystä sosiaalisissa piireissä. Lapset pitävät kaikista, joiden kanssa on kiva leikkiä:)

Vierailija
5/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan vauraalla alueella ja eräs köyhältä alueelta tuleva on ottanut meidän tytön hampaisiinsa. Sitä varakkuuttamme emme todellakaan ole levitelleet, ajan vanhaa autoa, emme puhu asioistamme, mutta jotenkin se nyt tuntuu tuota lasta rassaavan.

Vierailija
6/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein rasittavinta on nää vanhemmta jotka kuvittelee aina sen vian olevan ainostaan siinä toisessa, eikä mitään vikaa omassa

Vierailija
7/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikkein rasittavinta on nää vanhemmta jotka kuvittelee aina sen vian olevan ainostaan siinä toisessa, eikä mitään vikaa omassa

Vierailija
8/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavimpia ovat ne, jotka aina lähtevät kaivamaan vikaa kiusatusta.

2

Vierailija
9/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei osta niitä vaatteita, ettei meidän kullanmurujen tarvitsisi kiusata?!? Kyllähän se nyt vähemmästäkin ärsyttää lapsia, kun on tämä yksi idiootti köyhimys yh:n lapsi, joka ei ole edes Thaimaassa käynyt saati mauritiuksella. Menevät lomalla jonnekin Kanarialle! Vähemmästäkin muut ärtyvät ja näyttävät tuollaiselle sen oman paikkansa. Turha siitä on äidin valittaa, että taas on tytön pipo varastettu ja tönitty ojaan!

Vierailija:

Vierailija
10/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja plasmaa omassa huoneessa. Me ajamme myös vanhalla autolla. Eivät tiedä, että olemma kohtalaisen varakkaita, meistä se ei vain ulos näy. Miten nykylapsia kiinnostaa perheiden taustat ja varallisuudet? Puhutaan kuitenkin aika nuorista lapsista. Meidän nuoruudessa tuollaisilla ei ollut mitään merkitystä!

T. ap

Vierailija
11/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnittävät tuollaiseen huomiota - ja puhuvat noista myös lastensa kuullen. Vanhemmistahan ne köykäiset arvot aina lähtee.

2

Vierailija
12/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme kohtalaisen varakkaita, emme käy ulkomailla (ei ole kipinää, ehkä joskus, en tiedä?) eikä meillä muutenkaan näy mistään ilmi, että meillä olisi rahaa.

Kouluaikaa minäkin olen kovasti miettinyt, vanhin lapsistamme on vasta 4-vuotias joten muutama vuosi on vielä aikaa odotella. Meille ei raha ole tärkeää, kunhan on ruokaa kaapissa ja hyvä olla, se riittää meille. Toivottavasti opetamme saman lapsillemme, raha ei ole tärkeintä elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi