Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ihan paska täti

Vierailija
23.05.2008 |

Mun kummijätkä 5v ajeli eilen polkutraktorilla kun oltiin siellä kylässä. Mä istuin kahvipöydässä jälka silleen pois pöydän alta, koska mulla oli vauva sen polven päällä.

Kun se poitsu ekan kerran ajoi mun jalan päältä, mä huomautin ihan asiallisesti ja käskin varoa. Toisella keralla sanoin napakammin etää katsoa mihin ajaa. Kolmannella kerralla mulla heilahti kahvikuppi ja säikähdin, että loiskutinko vauvan päälle.. Ärähdin sitten poitsulle että jos ei pysy pois mun jalan päältä niin "lätty lätisee"..

Kuinka tyhmä ihminen voi olla?? Mä en kaipaa haukkumisia, tiedän itsekin ettei ollut järin fiksua käytöstä. Mutta kysymys onkin: miten opin itsehillintää ja pitämään kieleni kurissa? Helppiä pyytää hän..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen tarvitse saada vahingoittaa edes leikin varjolla aikuistakaan.

Asiaan täytyy reagoida. Otat ens kerralla sen leikki traktorin ja laitat vaikka ulko-oven ulkopuolelle ja sanot, että näin ei tehdä, sovitaanko.

Vierailija
2/3 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen sortin kielenkäyttöä, jota sivistyneen aikuisen olisi syytä välttää. Hyi olkoon, noin puhuvat juopot läskiset viiskymppiset lähiöbaariruusut joilla on vain yksi etuhammas ja 15 sentin juurikasvu hamppuuntuneessa tukassaan...

Toki poikakin teki väärin, mutta siitä olisi aikuinen fiksu ihminen osannut huomauttaa paremminkin - sekä kauniimmin että lapselle ymmärrettävämmin.

Miten oppisit pitämään kielesi kurissa? No jos kielenkäyttösi yleensä on tuommoista niin ehdottaisin, että nauhoittaisit keskusteluasi joskus ja kuuntelisit sitä sitten myöhemmin kaikessa rauhassa. Voisi alkaa hävettää nii nettä huomaisit itsekin parantaa käytöstäsi. Toinen asia on, että näytät pitävän 5-vuotiasta jotenkin ymmärrykseltään ja sanavarastoltaan aikuisen kaltaisena, mutt ahuonosti käyttäytyvänä. Ei hän sitä, ole, kuten varmaan ymmärrät - hänelle pitää selittää ja NÄYTTÄÄ, miten ollaan, ihan rauhassa ja täysin konkreettisesti.

Enkä mä myöskään ymmärrä, miten sen vauvan polvella pitäminen esti sinua siirtämästä jalkaasi vähän toisaalle. Jos se vaikka oli pienessä asunnossa juuri siinä oven kohdalla kulkuväylällä - paitsi pojan, myös kaikkien muiden tien tukkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisin sanonut jo ensimmäisen kerran jälkeen , että menee muualle ajamaan. Jos ei tottele niin traktori pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan