Ilonalle " nimipari"
Kertokaas mitä muita samantyyppisiä nimiä olisi kuin Ilona. Esikoisen kolmas nimi on Ilona ja jos meille tyttö siunaantuu, niin olisi mukava saada kolmanneksi nimeksi samantyyppinen nimi eli " jotain tarkoittava" .
Vahva suosikkini on täältä joskus bongaamani Eloisa :), mutta hienoa olisi saada muitakin ehdotuksia
Kommentit (9)
Jonkun julkkiksen (en muista kenen) tyttären nimi on Wilma Aurinko ja mun mielestä se on kertakaikkisen herttanen nimi :)
Sen verran mulla ajatukset avartui tässä palstailtuani, että nimi voisi olla myös esim. Lumina tms. samantyylinen.
Kuopuksen nimi kun on Otso, niin ehdokas voisi olla myös luontoon liittyvä. Ja voi tarvittaessa olla aika erikoinenkin, kun ei se kutsumanimeksi tulisi kuitenkaan :)
xix:
Jonkun julkkiksen (en muista kenen) tyttären nimi on Wilma Aurinko ja mun mielestä se on kertakaikkisen herttanen nimi :)
Lempi
Armi
Armani (4poikaa, 1 tyttö v. 2004) (Armaani ei yhtään ;o))
Kulta (21n)
Hellä
Hellin
Onneli (58n)
Onniina (5n)
Onnikki (1m+6n) (kaikki ennen v1940)
Rakas (1m+4n) (kaikki naiset ennen 1920)
Eloisa on kyllä tosi hyvä - liekö nimi naista myöten? ;o)
Tässä muutama merkitysnimi, osa kovinkin harvinainen ;)
Helkky
Heloisa
Ihanelma
Mielikki
Lemmitty
Lemmikki
Sievi, Sievä
Siro
Sorja
Unelma
Hellikki
Edellisistä Sorja ja Helkky ovat ainakin omaa nimimakua miellyttäviä :) Lisää ehdotuksia otetaan vastaan.
Itse olen tässä löytänyt yhden vaihtoehdon eli Aurelia, joka tarkoittaa valon jumalatarta.
Muita minusta tavalla tai toisella Ilonan kanssa samanhenkisiä nimiä:
Kanerva
Ainikki
Tuulevi
Ilmatar
Helmiina
Viljamieli
Malviina
Unaja
Unikko
Onerva
Vanilja
Vanamo
Hillevi
Inari
Asteri
Soilikki
Sointu
Soilevi
Sanelma
Helinä
Hely
Lounatar (olisi kylläkin aivan uusi nimi)
Toivelma
Tunnelma
Annettu
Kultainen
Lempimarja
Sulosävel
Tähtikirkas
ihmiset assosioi taman nimen mairea-adjektiiviin, mutta oikeasti se alunperin tarkoittaa myos iloista ja hymyilevaa. Ai niin entas Hymy ko,lmanneksi nimeksi?