Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet toivovat poikaa.

Vierailija
06.02.2008 |

Kyllä se vaan tuntuu olevan ainakin meidän lähipiirissämme niin, että miehet odottavat esikoisen olevan poika. Säälittelevät kavereitaan joille on tyttöjä syntynyt ja sitten kuljetaan rintarottingilla kun poika syntyy taloon. Ja kyllä olin ylpeä, että sain pojan miehelleni synnyttää kun hän sitä niin odotti :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoilliset perinteet istuvat sitkeässä.

Vierailija
2/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se taas haaveili tytöstä. Mutta onhan niitä toiveita erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin maaseudulla. Kaupungeissa ehkä ei ole niin suurta jakoa.

aP

Vierailija
4/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei vaan kehtaa tunnustaa toivovansa tyttöjä.

Vierailija
5/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on kahdesta tytöstään oikein ylpeä ja iloinen :)

Että ei kannata yleistää!

Vierailija
6/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei vaan uskalla sanoa, että toivoo poikaa :P

Vierailija
7/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä naisia, jotka toivovat pelkkiä tyttöjä.

Vierailija
8/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onagelma, jota hän ei ole pystynyt ratkaisemaan.

Vierailija
9/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo että pitävät omaa sukupuoltaan huonompana.

Vierailija
10/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mukaanlukien koko suku meni sekaisin onnesta, kun ensimmäinen tyttäremme syntyi (toinen lapsi). Ihme porukkaa.

Vierailija
11/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin huomaa, että mies rakastaa ylikaiken SEKÄ tyttöämme, että poikaa....Tyttö ehkä enemmän iskän lellikki..mutta poikaakin tuo rakastaa ylikaiken..Ja miksköhän mä taas kirjotan vastausta jollekin keskenkasvuiselle ääliölle, joka keksi hyvän provon:)

Vierailija
12/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin täysin varmasti sanoa, että mun miehelleni lapsen sukupuoli on täysin merkityksetön asia! silti tiedän useita miehiä, jotka onnittelivat miestäni VAIN nimenomaan silloin, kun meille syntyi poika. mies oli oikeasti loukkaantunut...naapurin isäntäkin kävi oikein sanomassa, että onko nyt isällä hieno olo, kun taloon tulee ensimmäinen poika :O. mauttomuuden huippu.

Vierailija
13/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yleistyshän tuo tietysti on. Kuitenkin usein suurimmat vaikeudet syntyvät juuri isien ja pikien tai äitien ja tyttärien välille. Omaa sukupuolta olevaan lapseen varmaan lataa enemmän odotuksia ja paineita kuin erisukupuolta olevaan lapseen.

Esim. Isä odottaa kovasti poikaa ja ajattelee sitä, kuinka hän sitten käy kalassa tai katsoo jääkiekkoa poikansa kanssa. Poika kasvaa, eikä olekkaan lainkaan kiinnostunut samoista asioista kuin isänsä. Samoin äiti voi haaveilla yhteisistä shoppailureissuista tyttären kanssa. Tytön kasvaessa kiinnostuksen kohteet eivät yhtään kohtaakaan.

Vierailija
14/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa tytön, toinen pojan ja kolmannelle ei ole väliä kumpi tulee.

Vierailija
15/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli kyllä aiemmin jo poika.

Nykyinen mieheni toivoisi myös tyttöä. Hänellä ei ole aiemmin lapsia.

Vierailija
16/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim. Isä odottaa kovasti poikaa ja ajattelee sitä, kuinka hän sitten käy kalassa tai katsoo jääkiekkoa poikansa kanssa. Poika kasvaa, eikä olekkaan lainkaan kiinnostunut samoista asioista kuin isänsä. Samoin äiti voi haaveilla yhteisistä shoppailureissuista tyttären kanssa. Tytön kasvaessa kiinnostuksen kohteet eivät yhtään kohtaakaan.

Tiesitkö, että kaikki miehet eivät käy kalassa tai katso jääkiekkoa? Jotkut naiset taas näistä pitävät ja saattavat jopa vihata sitä shoppailua.

Miksi ihmeessä monet yrittävät edelleen luoda näitä sukupuolirooleja? Eikö siitä päästä millään yli? Me ihmiset olemme kaikki erilaisia, on naurettavaa verrata toisia johonkin turhanpäiväiseen stereotyyppiin.

Vierailija
17/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon äijän stereotyyppi...kamala uho päällä ja kaljatuoppeja 100 kirjahyllyssä....voi yrjö...(mullakin on poikia...ettei kateelliseksi leimata)

Vierailija
18/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiesitkö, että kaikki miehet eivät käy kalassa tai katso jääkiekkoa? Jotkut naiset taas näistä pitävät ja saattavat jopa vihata sitä shoppailua.

Miksi ihmeessä monet yrittävät edelleen luoda näitä sukupuolirooleja? Eikö siitä päästä millään yli? Me ihmiset olemme kaikki erilaisia, on naurettavaa verrata toisia johonkin turhanpäiväiseen stereotyyppiin.

Näin ainakin itse käsitin.

Vierailija
19/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvin usein näihin yleistyksiin vaan törmää, niin että kyllä ne vaikuttaa kovastikin ihmisten mielissä. Minun mies pitää kalastamisesta ja kun hänelle syntyi toinen tytär eräs tuttavamme (mies) tokaisi, että ei sitten tullut kalakaveria. Minä siihen, että ai, tyttöjen kanssa ei sitten voi käydä kalassa.

Kuitenkin psykiatrisena sairaanhoitajana (ja muutenkin)olen huomannut, että jos vanhempi-lapsi suhteessa on suuria vaikeuksia, ne ovat usein juuri isä-poika suhteessa tai sitten äiti-tytär suhteessa. Olen mielsessäni ajatellut, että johtuuko se siitä, kun omaa sukupuolta olevasta lapsesta yritetään useammin kasvattaa " omaa jatketta" . Sitten lapsi onkin aivan oma ihmisensä ja se aiheuttaa vanhemmassa pettymystä ja vihaakin.

t: 18 kahden tytön äiti

Vierailija
20/34 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan mä en oikeasti tajua näitä stereotypioita miehistä ja naisista ja siitä mitä kukakin toivoo. ENkä varsinkaan naisia, joiden elämäntehtävä on synnyttää poikalapsi... kuin suoraan 1800-luvulta...

T: itsekin poikien äiti.

Vierailija:

Ja kyllä olin ylpeä, että sain pojan miehelleni synnyttää kun hän sitä niin odotti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi