kuinka tukea työkaveria, jonka 1,5 vuotas huutaa vieläkin öisin...
harmittaa katsoa sivusta tätä väsymystä ja miksi lapsi herää vielä 1h välein huutamaan...
Kommentit (4)
Kannattais varmaan käyttää lääkärissä. Jos se oikeesti herää huutaman tunnin välein.
Saattaa sattua johonkin.
voisko olla allergiaa yms...
Mutta ei todellakaan ole normaalia.
Itse olen pitänyt unikoulua kotona kun ensin selvitetty että lapsi terve ja kunnossa ja jos vieläkin heräilis jatkuvasti. silloin n. 1v
Mä en ainakaan kestäis. Siirrettiin kuopuskin yksin toiseen huoneeseen ja mutaman yön huusi ja heräili, mutta annoin huutaa. Sen jälkeen nukkuu yöt kuin tukki. Lapsi nyt 2,5v
kuntoon, enkä viitsisi siis tuputtaa neuvojani. Mutta jos kyseessä olisi hieman vähemmän fiksu yksilö (ei mitenkään pahalla, mutta siis sellainen joka ei käy ihan täysillä), niin voisin ehdottaa tahoja mihin kannattaisi ottaa yhteyttä ja mitä voisi tutkia (allergiat, unikoulu jne..)
Jos olisi omia kokemuksia noin pitkään valvottavista lapsista niin toki kertoisin niistä ja kuinka tilanne sitten korjaantui.
Tosin ap:n tapauksessahan ei tiedetä onko lapsi hoidossa vai kenties esim. toisen vanhemman tai mummon tai vaarin kanssa kotona.
Mua ois ärsyttäny kaiken maailman neuvot, ihan kun ei nyt asialle ois tehty kaikki voitava. Lapset nyt vaan on erilaisia, toiset vierottuu vaikka helpommin kun toiset, on korvakierrettä jne.
Parasta tukea ois kevyt myötätunto, se ettei toinen vittuile väsymyksestä tai pikkumokista työpaikalla, ehkä se, että vierustoveri huomiota herättämättä tönäisee kylkeen jos vaikka jossain puuduttavassa kokouksessa meinaa tipahtaa.
Ja tosiaan besservisser-tyyppiset " me tehtiin näin, mikset sinä tee, ei meidän jennica vaan ikinä itke vaan on nukkunut kokonaisia öitä omassa sängyssään kuusiviikkoisesta" ois sellaista mikä ei ois mua auttanut yhtään.
ja palata töihin.