Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mulla on ilmeisesti kohdun limakalvon liikakasvua

Vierailija
05.02.2008 |

Ei vissiin ois pitäny googlata, kun hyppi silmiin sellasia sanoja kun " syöpä" , " lapsettomuus" , " vaihdevuosivaiva" ja " munasarjojen monirakkulatauti" . Jes, mä oon parikymppinen. :(

Tulokset ei oo vielä varmistunu, mutta mä tapani mukaan panikoin jonyt. Jos jollain on jotain faktaa aiheesta, niin otan mielelläni kaiken tiedon ja kokemukset vastaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu. Itse kärsin lapsettomuudesta :-(

Käydään lapsettomuushoidoissa. Pelko ettei ikinä saada omaa lasta on koko ajan läsnä. Toivoa en ole kyllä vielä menettänyt. Niin kauan kuin kohtu on tallella on mahdollisuus.

t:2

Vierailija
2/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on tuota kohdun limakalvon liikakasvua :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa liian paksu ja epätasainen limakalvo.

Jouduin kaavintaan.

Vierailija
4/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks oon muuttunu ihan karva-apinaks, mun naama on kun teinillä ja valkovuoto on runsasta. Munasarojen monirakkulatautia on suvussa, ja sitä epäilin itsekin.

Ultrassa ei näkyny siellä häikkää, mutta siinä ultratessa se gyne sit totesi tämän. Otti jonkun näytteen siitä limakalvosta ja nyt oottelen et tulee tulokset. (Eli käytännössä ahistun täällä aivan liian aikaisin...)

ap

Vierailija
5/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hermoile suotta. Pahanlaatuisuus iässäsi on aivan hirmuisen harvinaista.

Vierailija
6/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi sukupolvi eteenpäin, niin mun isomummo sairastu gynekologiseen syöpään 25-vuotiaana. Lohdullista sentään, että eleli sen syöpänsä kanssa 89-vuotiaaks...

Hiukka meinaa vetää tällanen vaan mielen matalaksi. :(

ap

Vierailija
7/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittänyt, niin se johtuu liiasta estrogeenista. Polykystiset munasarjat saattaa aiheuttaa tuota ja ovuloimattomuus, jolloinka kehittyy vaan liikaa estrogeenia. Mulla löytyi sitten kaavinnassa myös polyyppeja kohdusta. Ja epäillään adenomyoosia(endometrioosia kohdun lihaksessa). Mulla ei kyllä ole tuota tiputteluvuotoa, mutta tosi kivuliaat kuukautiset. Tuo tiputteluvuoto saattaa olla myös oire adenomyoosista.

Suosittelen kohdun tähystystä ja kaavintaa.

Vierailija
8/8 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä saan tarkemmat tulokset ja sitten varmaan hoitokin selviää. Onneksi oli todella mukava gynekologi, ja tutki kyllä tarkkaan.

Mulla on yksi lapsi, mutta ajatuskin siitä, että en enää voisi saada lasta ahdistaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi