Laitoin Iltalehdelle palautetta
Iltalehti on nyt viime aikoina alkanut
uutisoimaan eri puolella maailmaa tapahtuneista
pienten lasten/vauvojen kuolemista.
On ollut vauva mikrossa, vauva heitetty
ylikulkusillalta, vauva heitetty autosta jne.
Mitä nämä uutiset oikein palvelevat,
kelle ne on suunnattu?
Mielestäni kyse ei ole mistään muusta
kuin sensaatiohakuisuudesta.
Laitoin Iltalehdelle palautetta ja pyysin
heitä lopettamaan tälläisen uutisoinnin.
Asia erikseen ovat nämä kotimaassamme tapahtuvat asiat,
kuten pienet lapset ulkona keskellä yötä
kun äiti on juhlimassa- niille me voimme vielä tehdä
jotain ja on hyvä että niistä uutisoidaan.
Kommentit (24)
mieltä ap:n kanssa! Olen muutenkin jo vuosia miettinyt, miten uutisointi ylipäänsä on mennyt niin negatiiviseen suuntaan. Tietenkin nämä rahansa sensaatioista repivät lehdet ovat vielä asia erikseen, mutta miksi kaikki uutisointi tuntuu nykyään keskittyvän maailman pahuuden ruotimiseen.
Haluaisin kuitenkin itse pysyä " maailman kartalla" , enkä lakata lukemasta/katsomasta uutisia kokonaan, mutta jotenkin olisi kiva, että asiallisen tiedon rinnalle nostettaisiin enemmän niitä positiivisia ja onnellisia tapahtumia ja arkielämää, kuin neg. asioita. Ja ei, tähän ei oikein pelkkä kymppiuutisten loppukevennys riitä.
Eihän meidän maailma ole kuitenkaan pääasiassa pahuutta täynnä, eihän?!?
niin tynnyrissä kasvanut että lukee netistä vain suomalaisia sivustoja? OIKEESTI?
Ettekö lue koskaan mitään ulkomaisia lehtiä netistä?
Ite luen niitä joka päivä. En vois kuvitellakaan, että eläisin jonkun Iltasanomien, Iltalehden, Hesarin tms uutisoinnin varassa.
Mutta varmaan niitäkin on joille riittää joku Suomi24, Iltsikka ja Vauva...
Onhan tuollaiset uutiset kerrottu jo sataan kertaan mualla ennenkuin ne ehtivät Iltalehteen. Se että Iltalehti ei enää niistä kerro, palvelee varmaan kyllä tosi pientä ryhmää.
Vierailija:
olemasta jos te ette niitä näe. Kannattaisiko ehkä mieluummin ehdottaa jotain pehmouutisosastoa herkille ihmisille, ettei teidän tarvitsisi koskaan lukea mitään lapsiaiheisia tai muuten epämiellyttäviä uutisia? Pannaan vaan pää pensaaseen, kyllä elämä on sillä tavalla paljon mukavampaa.
juuri meinasin täällä avautua samasta asiasta.
Aivan järkyttäviä nuo jutut, melkein joka päivä on jotain lapsiin kohdituvia raakuuksia...
en edes halua lukea noita juttuja, jo otsikko saa voimaan pahoin.
helvettiin joutavat kaikki lasten pahoinpitelijät :((
Vierailija:
niin tynnyrissä kasvanut että lukee netistä vain suomalaisia sivustoja? OIKEESTI?
Ettekö lue koskaan mitään ulkomaisia lehtiä netistä?
Mulla ei oo mitään mielenkiintoo käydä lukemassa mitä kauheuksia on maailmalla tapahtunut.
Ennemmin varjelen ja säästän omaa mieltäni kaikilta ylimääräisiltä kaameuksilta.
Ei se mun elämääni huonommaksi tee. Päin vastoin, tunnen oloni paljon mukavammaksi kun ei tarvitse saastuttaa mieltänsä ulkomaiden hulluilla jutuilla.
Ja ehkä en käyttäis siitä termiä " tynnyrissä kasvanut" , koska sitähän se ei ole.
Aika naiivia ajatella, että ongelmia ei ole, jos niistä ei kirjoiteta.
Ei ole pakko lukea niitä uutisia, jos ei pää kestä.
minäkään en tajua tätä sairasta uutisointia. Jos niitä haluaa laittaa, niin voisi tehdä sellaisen otsikon, josta selviäisi, että uutisen sisältö ei sovi herkille. Esim. mulla jo toi " vauva mikrossa" otsikko aiheutti unettoman yön.
Kyllä siellä viestinnän maisterit varmaan keksis sellaiset otsikot, ettei tartte lopettaa ko. lehden lukemista kokonaan
että joka päivä näissä netti-lehdissä on joku
lasten pahoinpitely tai vastaava uutisoitu oikein raflaavalla otsikolla.
Minua ihan fyysisesti etoo tuollainen.
Häpeä Iltalehti (ja muut vastaavat)!!!!
Unohdetaan nuokin lapset, mitä väliä heidän elämällänsäkin oli, ei kenenkään tarvitse tietää vaikka kuolivatkin.
AV on niin suosittu haaskalintujen keskuudessa, ajatellaan että nuo vauva mikrossa-jutut on tärkeää tiedonvälitystä ja olisi suunnilleen sananvapauden rajoittamista jos niistä ei leivottaisi lööppejä.
samalla tavalla.
Kuten aiemmin sanoin ( vastauksena sille joka
jo yleisti asiaa aika rajusti- kuten av:llä on aina tapana )
en halua että asioista vaietaan mutta raja siihen mistä uutisoidaan.
En vain ymmärrä mitä tarkoitusta
palvelee se, että kerrotaan jo useita kuukausia
sitten kuolleesta vauvasta ja hehkutetaan
poikkeuksellisen raakaa kuolintapaa.
Mä en enää kyseisiä sivuja mene lukemaan.
Asioista pitää kertoa, mutta kyseisillä sivuilla on tapana oikein " alleviivata" kaikki kauheudet.
Ap. laita tämä viestiketju niille kanssa. Eli on meitä muitakin.
Ei sovi lasten silmille. Äidit EIVÄT halua lukea noita uutisia enkä usko että kunnon isätkään kovin hyvällä mielellä niitä lukee.....
Tehdääs tästä kunnon pitkä ketju ja lähetetään sitten niiden sähköpostiin linkkinä.....
Eli pois inhottavat oksennusreaktion aiheuttavat lööpit!!!!!!!
KAIKKI MUKAAN JOTKA SAMAA MIELTÄ!
Pois sellaiset otsikot, en halua edes lukea koko lehteä enää mutta väkisin osuu kassalla aina välillä kirkuvat otsikot silmiin.
olemasta jos te ette niitä näe. Kannattaisiko ehkä mieluummin ehdottaa jotain pehmouutisosastoa herkille ihmisille, ettei teidän tarvitsisi koskaan lukea mitään lapsiaiheisia tai muuten epämiellyttäviä uutisia? Pannaan vaan pää pensaaseen, kyllä elämä on sillä tavalla paljon mukavampaa.
Siis siitä että ne vaan mässäilee kaikella kauheudella ja kurjuudella! :(
En oo ostanut pitkiin, piiiiiiiitkiiiin aikoihin kumpaakaan, enkä osta. Minä en aio tukea niiden hulluutta.