Millä ilveellä laihtuisin 60-kiloiseksi jälleen?
Tykkään syömisestä ihan liikaa. Tosin syön usein vääristä syistä: tylsistyminen, ajankulu, läheisyyden puute, hyväksynnän puute... Enemmän nautin elämästä kun olen hyväkuntoinen ja minulla on liikunnallisia tavoitteita - mutta mistä motivaatio, pidemmän tähtäyksen sellainen...?
Kymppi kiloa pitäisi nipistää kropasta, se on vähän. Vahvistakaa minua?
Kommentit (24)
joka ikisestä suupalasta. Osta kaappiin terveellisempiä naposteltavia, korvaa karkit vaikka pakastevadelmilla.
Ostopullien tms. sijasta leivo itse. Mutta tee kerrallaan vain puolikas pulla/muffinssi/muu taikina. Leipoessasi vähennä rasvan ja sokerin määristä neljäsosa, maku ei muutu mihinkään.
Punnitse itseäsi ja kirjaa tulokset ja painonmuutos ylös. Etsi jostain itseäsi esittävä valokuva jossa olet hoikka/hoikimmillasi. Liimaa tämä kuva jääkaapin oveen muistuttamaan että voit näyttää tuolta.
Aina ennen ruokapöytään istumista juo iso lasi kylmää vettä. Valitse lautaseksesi lasten lautanen tai muu normaalilautasta pienempi, annos ei täytä jos se on vain puolet lautasesta mutta täyttää jos (pienempi) lautanen on täynnä.
Tsemppiä!
Täällä myös yksi tunnesyöppö. Minä olen huomannut itsestäni et syön melkein joka tunteeseen. Kait se on jokin lapsuudessa opittu tapa. Nyt olen yrittänyt pyrkiä säännöllisyyteen ja vähentää annoskokoja. Katotaan miten tän muijan käy....
Itse meinasin nimittäin äsken tehdä samanlaisen aloituksen, paitsi että millä lihoisin 60-kiloiseksi taas!! Vauva on parikuinen ja imetys laskee painoa ihan liikaa. Olen 170 cm pitkä ja painan 58 kiloa. Paino laskee koko ajan. Johtuu ilmeisesti imetyksestä ja siitä, etten ehdi syömään enää mitään. Ennen ostin herkkuja kaupasta harvase päivä, mutta nykyään en enää kerkeä edes kauppaan, saati sitten syömään mitään..
No, kaikilta tämä " laihdutuskuuri" ei välttämättä onnistu, mutta joiltakin kai.. toisiltahan kielletään imetys kokonaan, kun paino laskee liikaa.
Sun kirjoitus motivoi mua! Ihanaa lukea onnistumisesta!