tänään plussasin :)
moi,
halusin vaan kertoa, että tänään sain tietää olevani raskaana..
tein kaksi testiä varmuuden vuoksi, jotta voisin olla " varma" . plussaa ne näytti :) mies on ihan innoissaan, soittelee koko ajan kaikille kavereille ja sukulaisilleen ja kertoo asiasta vaikka yritänkin toppuu-
tella. itse ajattelin kertoa vasta kun olen käynyt terveydenhoitajalla..
nyt kysyisinkin vähän neuvoja teiltä; koska pääsee ekan kerran
terv.hoitajalle? mitä siellä sillon tehdään? koska voidaan katsoa
ultraäänellä, että on kohdunsisäinen raskaus..? missä vois laskea,
koska on laskettuaika? siis onko netissä sellasta laskuria?
ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta olis tosi kiva jos joku vois vähän auttaa mua!
kiitos paljon jo etukäteen!
Kommentit (5)
Ensimmäisestä terveydenhoitajan käynnistä ei raskaudesta selviä mitään, ottaa taustatietoja, määrää verikokeisiin yms. Sydänääniä siellä ei vielä kuunnella pitkään aikaan, ja eka ultrakin on vasta n. viikolla 12.
Jos haluat tietää, että masussa on kaikki kohdallaan ja sydän sykkii, niin varaa aika yksityiselle viikolle 8. Sitä ennen sydäntä ei välttämättä vielä näy, joten ei kannata mennä. Monessa paikassa eivät huolikaan ennen sitä. Kyllähän se maksaa, mutta mielenrauha ja toukan näkeminen on sen arvoista!
Maaria 33+4
kiitos vastaukisista! onnea erica07 sullekin! ja maaria2:lle hyviä loppuraskaus-aikoja! :)
pitää heti tänään soittaa sinne terv.asemalle. olis se ihan kiva käydä sit jo kahdeksannella viikolla ultrassa, pitää nyt katsoa. mullakin on siis esikoinen tulossa, eli tosi paljon olisi kysyttävää.
miten erica07, onko sulla ollu jo jotain oireita? mulla ei oikeestaan ole muuta ollut kuin pientä " kuplintaa" alavastalla ja väsymystä...
jep, mutta mukavaa odotusaikaa teille!
-riikka-
Oli niin tömäkät viivat etten ollut uskoa silmiä. Pikkukakkosta ehdin kuumeilla muutaman kuukauden, esikoispoika on 7,5kk. Aivan uskomattomalta tuntuu:)
Ajattelin kysäistä joskos neuvolassa vilkaisisivat mut samalla kuin pojan maaliskuun puolivälissä.
Lokakuisia taidetaan siis olla?
Riikka: Mulla oli kolme päivää aivan järkyttävä päänsärky ja se ehkä oireista kurjin. Tänään olen päässyt siitä jo kokonaan eroon ja ilman lääkkeitä. Alavatsalla tosiaan nipistelee tasaseen tahtiin ja rinnoissa tuntuu tapahtuvan jotakin. Lisäks mulla on ollu kurkku kipeä ja nenä tukossa, mutta nää voi olla jotain talven tauteja, eikä liitykään raskauteen. Oletkos jo ilmottautunu mukaan meihin " lokakuun päivänsäteisiin" ? Siellä on paljon muita, joilla on lakettuaika lokakuussa, niin on mukava vertailla oireita ja muutenkin vähän vuodatella tunteita jne.
Erica
Mä plussasin lauantaina, joten samassa veneessä ollaan. Esikoistani odottelen. Sellainen lasketun ajan arvoilaskuri löytyy tältäkin sivustolta tuolta odotus & synnytysosiosta. Laskettu aika arvoidaan siinä edellisten kuukautisten alkamispäivästä.
Voit soitella äitiysneuvolaan jo vaikka heti huomenna ja varata aika sieltä. Eka neuvolakäynti on ymmärtääkseni jossain viikkojen 8-12 välissä. Itseasiassa mä yritin tänään soittaa itselleni aikaa neuvolasta. Mulla oli kaikenlaisia numeroita, joita kuntani nettisivuilta löysin. Vain yhdestä vastattiin ja sieltäkin yhdistettiin numeroon, jossa oli vastaaja, joka kertoi terveydenhoitajan olevan sairaslomalla. Mutta soittele sinä ihmeessä ja varaa aika, niin saat sieltä lisää informaatiota.
Erica