kysymys!
kauanko ensisynnyttäjää pidetään sairaalassa?Onko siinä jokin tietty sääntö,et milloin äiti ja vauva pääsee kotia?Onko tietoo...Kaikkee sitä pohtiikin et saa ajan kulumaan saikulla ollessa:) Kiitos vastauksesta!
Terkuin äippä 33+3
Kommentit (3)
pari päivää kotiutuksesta. Asutaan vartin ajomatkan päässä joten mielummin kävin antaas näytteen ku jäin sinne makaamaan. (en saanut sairaalassa nukuttua, joten kyselin jo ekan päivän jälkeen kotiin pääsyn perään, ei ne siis mua pois heittänyt - itse halusin kotiin nopeaa)
Kiitos,kun viitsitte vastata...Joku kertoi mulle että ensi" pyöräyttäjiä" pidettäis sairaalassa viisikin päivää ja musta se kuulosti tosi oudolta.aatellen jo mieheni isyysloman kannalta!Nyt voin siis alkaa pohtia taas uusia aiheita mitä aikani kuluksi ja toisten suruksi udella:)!
En tiennytkään että vain oleminen voisi olla näin haasteellisen hankalaa,vaikka odottaminen onkin ihanaa!!Joka päivä kun ei jaksais siivota,eikä noita ystävii/kamuikaa oo liikaa,varsinkaan vauvallisia tai varsinkaan odottavia,joiden kanssa juoruta..odottaa!
Ihanaa kohta kevät täyttää mielen
Terkuin äippä 33+3 edelleen:)
Yleensä ensisynnyttäjää pidetään osastolla kolme päivää. Mutta tämä riippuu tietysti aivan äitin ja vauvan voinnista sekä synnyttäjien määrästä. Jos äiti ja vauva voivat hyvin, pääsevät kolme päivän päästä pois, mutta jos osastolla on vaikka kova ruuhka ja äiti haluaa jo aiemmin pois niin tämäkin varmaan onnistuu. Jos taas äidin tai vauvan voinnissa on jotain häikkää niin pitävät tarpeen mukaan pitempäänkin.
Tällainen käytäntö ainakin täällä Pohjanmaalla.