Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia päiväkodeissa järjestetään näitä vanhempien/isovanhempien päiviä?

Vierailija
04.02.2008 |

Lapset ovat päiväkodissa ensisijaisesti, koska vanhemmat ovat TÖISSÄ. Kenellä on aikaa osallistua kaikkien hammaslääkäri/neuvolakäyntien lisäksi vielä noihin höpöhöpöpäiviin..?

Ehkä virikelasten vanhemmilla..? Ei ainakaan yksinhuoltajavanhemmilla, joiden työssäkäynti on jo muutenkin hankalaa. Ja kuka sitten lohduttaa lasta, kun kaikilla muilla on sukulainen paikalla, mutta hänellä ei..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina järjestetty isovanhempien päivä ystävänpäivän tienoilla. Juhla pidetään aina ma tai pe, jotta kaukaakin tulevilla olisi mahdollisuus osallistua. Jotkut isovanemmat ovat ottaneet vapaata töistä, tämän yhden päivän. Juhla on yleensä ajoitettu iltapäiväksi,jolloin lähellä asuevien isovanhempien on ollut mahdollista lyhentää työpäiväänsä esim. puoleen ja osallistua. Moni on näin tehnytkin.

Juhlasta ilmoitetaan hyvissä ajoin, että järjestelyjä olisi mahdollisimman helppo tehdä. Koko päiväkodilla vietetään juhlaa samana päivänä.

Meillä tämä juhla on ollut hyvin suosittu ja kaikki oat osallistuneet mielellään, vaikka oma isovanhempi ei olisikaan paikalle päässyt. Meillä on juhlaan osallistuva saanut olla myös oma vanhempi, kummi, isompi sisarus jne.

Vierailija
22/53 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja siltikin olen sitä mieltä, ettei elämää voi aina toteuttaa ns. pahimman tapauksen mukaan. Silloin evätään kaikki hyvä muiltakin.

Mutta on naurettavaa käskeä jotain ihmistä hankkia sellaisia ihmissuhteita, että käskee jonkun ihmisen mennä omasta puolestaan lapsen juhliin, jos sellaisia ei muuten ole. Ei niitä läheisiä ihmisiä tuosta noin vain hankita.

Omat läheiset ystäväni ovat 20-25 vuoden takaa. Useimmat ovat muuttaneet eri paikkakunnalle. Heihin on hyvä pitää yhteyttä ja järjestää tapaamisia, mutta ei heitä voi velvoittaa minun lasteni juhliin. Sukulaiset asuvat kaukana ja ovat erittäin etäisiä ihmisiä. Syy tähän etäisyyteen ei ole minussa (ainakaan yksin ja ainoastaan), vaan heidän omassa hankalassa luonteessaan.

Pari vuotta sitten luulin tutustuvani uuteen ihmiseen, joka vaikutti haluavan olla ystäväni. Hän jopa tuli meille käymään ja siten ajattelin, että nyt olen vihdoin saamassa läheltä uuden ystävän. Tämä " ystävä" ilmeisesti ilmoitti meidät lastensuojeluun. Siitä en ole varma, mutta tällaisen kuvan sain, koska selitys, miksi lastensuojelu otti meihin yhteyttä oli sen tyylinen, että voisin kuvitella vain tämän ihmisen sen tehneen. Kuitenkaan hän ei koskaan puhunut asiasta meille mitään, eikä puhunut asiasta suoraan minulle. Lastensuojelun väki kävi, kun kerran ilmoitus oli tehty ja lähtivät vähän naureskellen pois. Tämän tapahtuman jälkeen tämä ihminen ei koskaan ottanut minuun yhteyttä ja sekin herättää ajatuksen, että hän se oli, joka ilmoitti.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että ne päivät olisi järjestettävä siten, että nekin lapset, joilla ei ole mahdollisuutta sukulaisvierailuihin, otettaisiin huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin toiset isovanhemmat ulkomailla, isommat sisarukset ovat vielä pieniä, omat vanhempani eivät ole oikein innostuneita tuollaisesta... Kummit taas eivät halua.

Vierailija
24/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai ne lapset ovat päiväkodissa sitä varten, että vanhemmat eivät voi olla silloin lastensa kanssa. Minä ainakin haen lapsen pois päiväkodista silloin kun töistäni suinkin pääsen. Ehkäpä tuollainen tapahtuma pitää sitten olla samaan aikaan kuin päiväkodin juhlatkin, illalla. Silloinhan jompikumpi useimpien lasten vanhemmista pääsee paikalle. Meillä ei muita tulijoita olisikaan.

Vierailija
25/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin negatiivista ihmistä. Lapsen hoidosta maksetaan pilkkahinta ja sitten ne huonopalkkaiset tädit järjestää muutenkin raskaan homman päälle jotain ohjelmaa, niin jo löytyy marisevia mammoja. Ei sitä koskaan olla tyytyväisiä. Omat vanhemmat oikein odottavat sitä päivää, että pääsevät lapsen päiväkotiin. Yksinhuoltajan kannattaa hankkia itselleen tukihenkilöitä. arki käy muuten aika raskaaksi. Itse olen osallistunut äitienpäivän kahville parina vuonna ja isänpäivän kahveista en ole kiinnostunut. enhän ole isä. Eli aika vähän noita juhlia kyllä vuodessa on. Mikäli päiväkoti ei informoi tilaisuuksista riittävän ajoissa, siitä kannattaa sanoa. Luulisi kenen vaan pystyvän järjestelemään työvuoronsa, jos saa tilaisuuksista tietää kuukautta ennen. T. yksinhuoltaja, jolla ei isää kuvioissa

Vierailija
26/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä lapsia, joiden vanhemmat eivät lapsestaan sen vertaa välitä, että osallistuisivat näihin " höpöhöpö" -päiviin! ;)

Vierailija
27/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan kun koulussa oli jokin vanhempien päivä niin perhepäivähoitajani tuli sinne.

Vierailija
28/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävätkö koko päivän vain miten?

Meidän lasten päiväkodissa on vaan isäin- ja äitienpäivänä sellainen aamukahvitus, että samalla kun tuo lapset hoitoon, voi jäädä lapsen kanssa syömään aamupalaa (joka on yleensä tavanomaista runsaampi + kakkua). " Ohjelmaan" kuuluu myös se, että lapsi antaa hoidossa tekemänsä lahjan äidille tai isälle. Minusta tämä on hyvä systeemi.

Vierailija
29/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja miehelläni on ainakin molemmilla kiinteä työaika, jota ei voi mitenkään järjestellä.

Vierailija
30/53 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin isänpäiväkahvit siellä järjestettiin kerran keskellä päivää ja se oli jo tarpeksi hölmöä. Eipä siellä montaa isää ollut. Ei meidän lapset ainakaan olisi päivähoidossa, jos ei sille olisi tarvetta. Meillä on molemmilla sellaiset työt, joista ei voi ottaa vapaata, isovanhemmat ja kummit ovat kaukana, ja heistäkin useimmat töissä.

Vierailija
31/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vuorotyö! Minulla on onneksi joustavat työkaverit ja voin hiukan " suunnitella" työvuoroja, tosin tosi harvoin. Joskus otan myös lomapäivän, kuten lapseni joulujuhla -päivänä. Juhlat olivat aamulla ja silloin ainut mahdollisuus oli ottaa päivä lomaksi. Minulle lapseni juhlat ovat tärkeitä ja haluan olla läsnä, vaikka olenkin se yh. Jännää ettei pariskunnat pysty järjestelemään työvuoroja? Miksi niitä lapsia tehdään?

Vierailija
32/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se kiinteä työaika, mikä ei jousta.

Vierailija
33/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa!

Siis jos SINULLA on sellainen tilanne, että SINULLA ja MIEHELLÄSI on työvuorot, joita voi järjestellä, niin ei se sitä tarkoita, että KAIKILLA muillakin olisi työvuorot, joita järjestellä.

Esimerkiksi me, jotka molemmat olemme opettajia. Koulu alkaa klo 8.00 ja loppuu klo 15.30 tai 16.00.

Kysynpä sinulta, että miten ihmeessä meidän pitäisi pariskuntana järjestellä työvuorot? Jättää lapset yksinään luokkaan, kun koulu alkaa kahdeksalta? Sanopa sinä viisaampana.

Vierailija
34/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juuri lapsen juhlan tai vaikka hammaslääkärin vuoksi. Luokassa on silloin kouluavustaja, ja aika usein koululla on myös harjoittelussa tettiläisiä yläasteelta, tai opiskelijoita työharjoittelussa, eli he ovat kouluavustajat kanssa luokassa sen pari tuntia kun opettaja on päiväkodissa tmv. Niin, ja kylla se kouluavustaja on yksinkin pari tuntia aina pärjännyt;)

Vierailija
35/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei missään koulussa, missä olen ollut töissä.

Vierailija
36/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu, jossa on vanhempia opiskelijoita?

Meillä ei ole sallittua sellainen, että ope poistuu työpaikalta, vaikka eivät opiskelijat enää mitään lapsia olekaan, ja pärjäisivät kyllä keskenäänkin.

Meillä on open pakko olla paikalla opettamassa.

Vierailija
37/53 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on kouluja joissa ei ole kouluavustajia? Ja tarkoitan nyt ala- ja yläasteita...

Itse olen järjestänyt hammaslääkärit ja vastaavat niin, että joku on tullut sijaiseksi. Esim. koululla ennen töissä ollut kouluavustaja, sisareni, tai hänen lukioikäinen tyttärensä. Kaikille olen maksanut masta pussistani pienen korvauksen.

Tunnit jotka he ovat olleet koululla puolestani, ovat sisältäneet elokuvan katsomista tai muuta vastaavaa, ei varsinaista opetusta.

Vierailija
38/53 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulu järjestää kaikenmaailman joulu- ja kevätjuhlia?

Lapsille voi olla harmi, jos Liisan äiti pääsee tulemaan, mutta Kaisan ei.

Vierailija
39/53 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos TEIDÄN lastenne isovanhemmat eivät pääse niin voi voi sentään. Mutta ehkä on vieläkin olemassa sellaisia lapsia, joilla on kiinnostuneet ja rakastavat isovanhemmat ja jotka haluavat tietää mitä lastenlasten hoitopaikassa tapahtuu?

Minä olen myös sellainen vanhempi etten missään nimessä pidä lasteni päiväkotia minään SÄILYTYSPAIKKANA. Haluan aina tietää miten päivän aikana on mennyt ja keskustelen aina päivän päätteeksi hoitajien kanssa. Minusta se on myös heidän työnsä kunnioittamista! He tekevät tärkeätä työtä lasteni kanssa!!!

Jos he sen lisäksi JAKSAVAT järjestää jotain ekstraohjelmaa lapsilleni niin olen todella kiitollinen. Onneksi meidän päiväkodissa LTO ja muu henkilökunta ovat tosi aktiivisia.

Meilläkin on ens viikolla isovanhempien päivä. En tosiaan kuitenkaan vielä tiedä sopiiko kellekään meidän vanhemmista mennä sinne paikalle mutta luultavasti kysymme miehen äidiltä haluaisiko hän mennä. Jos ei sovi niin sitten ei voi mitään. Mutta en ainakaan marise siitä!

Vierailija
40/53 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa meille joiden lasten isovanhemmat asuu 300 km päässä! Ei mitään toivoa että pääsisivät aamupalalle tänne. Ja ovat kyllä välittäviä isovanhempia joille lapset on tärkeitä. Eikä ole myöskään kummia tai kaimaa joka voisi tulla tilalle. :(