Listataanpa Helsingin "hyvät" asuinalueet
alla olevan tupakointikeskustelun innoittamana
Ullanlinna, Eira, Töölö, Meilahti, Ruskeasuo, Lauttasaari, Munkkiniemi, Käpylä, Paloheinä, mitäs muita?
Kommentit (52)
alueensa... Jopa siellä Munkassa, Tölikässä ja Eirassa.
Juuri merellisen luonnon ja hyvien palvelujen takia.
Itse olen asunut Rastilassa (huom. se oikea Rastila) kohta 35 vuotta ja rauhallisempaa paikkaa saa hakea...
Siskon perhe asuu Punavuoressa. Kävelymatka keskustaan ja hyvät palvelut. Meri lähellä. Eikä tarvitse lähteä kauas kotoa, jos haluaa esim. shoppailemaan, ravintolaan, museoon tai teatteriin. :)
En lukenut edellistä keskustelua, mutta mun kriteereillä:
Kaivopuisto, Ullanlinna ja osia Eirasta, Kuusisaari, Kaskisaari ja Munkan ranta. Ja tämä uusi alue, onkohan se nyt sitten Hernesaaren ranta vai mikä virallisesti.
Toki muuallakin on hienoja asuntoja kortteleita, mutta kaupunginosina nuo ja rajaisin vielä tuota Munkkaa ja Eiraakin osiin, jotkut Huopalahdentien varren kerrostalot ei nyt niin idyllisiä le vaikka niissä toki "Munkkalisä" hinnassa onkin.
puolella ja Meri-Rastila on se kerrostalolähiö siellä tien toisella puolella.
Lapseperheelle ei niin suosittaisi vanhaa asuinpaikkaani Töölöä, sinkulle oli mainio.
Niin kauan kun ei ole vielä lapsia...
Puistolan puolella on. Vuosaaren ihanuuden todisti taas ala-asteikäinen mamujen tyttöjengi joka lehtien mukaan on hyökkäillyt toisten lasten kimppuun...
vanha Vuosaaren alue, Aurinkolahti, Omenamäki. Ja kyllä noita pahoinpitelyjä tapahtuu ihan missä Helsingin alueella vaan. Niitä vaan ei tuoda yhtä ahkerasti esiin kun ne eivät tapahdu Itä-Helsingissä.
Meri on lähellä. Oma pieni "maalaispaikka."
Kaikki palvelut lähellä, ja hyvät kulkuyhteydet. Hyvät liikuntamahdollisuudet, meri lähellä.
Ja plussana vielä se, että ihmiset mieltää Itä-Helsingin "huonoksi", joten asuntojen hinnat ovat vähän halvemmat.
joka on rauhallinen, mutta jossa ei ole älyttömän kalliita asuntoja. Itse pidän Munkkiniemestä kovasti, mutta ei taida meidän perheellä olla koskaan rahaa asua siellä. Toinen mistä tykkään on Katajanokka, mutta onkohan edes kovin lapsiystävällinen paikka? Ja taitaa olla Munkkiniemeä vieläkin kalliimpi?
Itä-Helsinkiä on minulle turha ehdottaa, olen asunut siellä opiskeluajan ja sinne en kyllä enää muuta.
joka on rauhallinen, mutta jossa ei ole älyttömän kalliita asuntoja. Itse pidän Munkkiniemestä kovasti, mutta ei taida meidän perheellä olla koskaan rahaa asua siellä. Toinen mistä tykkään on Katajanokka, mutta onkohan edes kovin lapsiystävällinen paikka? Ja taitaa olla Munkkiniemeä vieläkin kalliimpi?
Itä-Helsinkiä on minulle turha ehdottaa, olen asunut siellä opiskeluajan ja sinne en kyllä enää muuta.
muuttaa pois metron varrelta... eikä mua somalit häiritse. Suomalaisista juopoista on paljon enemmän haittaa.
.Vuosaaren ainoa vika on METRO ja SOSIAALI- yms. SOMALITAPAUKSET
entä Munkkivuori? ja ympäristö? Etelä-Haaga?
En minäkään itä-helsinkiin muuttaisi, olen siellä koko lapsuuteni ja nuoruuteni asunut, mutta enää ei mua sinne saisi mistään hinnasta. Pelkästään se, että käy joskus itäkeskuksessa on sen verran ahdistava juttu, että pakko päästä pois nopeasti... Tammisalo on ehkä ainoa paikka, missä voisin siellä asua, mutta siinä on just se ongelma, että ne "lähikaupat" ja muut palvelut on itiksessä, eli en sinnekään muuttaisi.
Tosin jos ei ole varaa munkkaan niin ei varmaan ole varaa marttilaankaan...
Musta hyvä on sellainen, missä on meri lähellä, sillä Helsingissä parasta on merellinen luonto. Eli mun kirjoissa Laajasalo, Marjaniemi, Tammisalo, Kulosaari, Herttoniemenranta, Lauttasaari, Munkka, ylipäänsä kaikki missä on meri lähellä.