Mitäs mieltä olette minusta? Ostan kirpparilta " halvalla" ja myyn " kalliilla" Huutonetissä?
Meidän lähellä on yksi tosi hyvä kirppari, missä on hyvä kuntoisia lastenvaatteita ym. myynnissä. Olen tehnyt sieltä useamman kerran hyviä löytöjä, mm. Marimekon bodyjä ja paitoja ym. Vaikka olen laittanut kohteiden lähtöhinnaksi sen, minkä olen vaatteesta maksanut, saan siitä jopa triplasti ellen enemmänkin Huutonetissä.
Kommentit (34)
Harrastuksensa kullakin, mutta kyllä tuollainen touhu vie pohjaa kirppiksen idealta.
Itse myyn juuri trokareiden takia vain tutuille tai sitten kalliilla netin kautta.
Kerran löysin Burberryn paidan 2e:lla ja sain siitä yli 30e! Samoin halvat vaunut löysin, joita tosin itse käytin lapsella, niistäkin sain yli puolet enemmän mitä maksoin. Artekin syöttötuolista tuli kerran voittoa yli 100e yms! Joten kannattavaahan se on :). Ja kirppismyyjähän on vain onnellinen kun saa haluamansa hinnan tuotteesta!
Saan tuosta voittoa max 50 euroa kuussa..
Vierailija:
Saan tuosta voittoa max 50 euroa kuussa..
antiikkikauppa. Se, että tavara on käytettyä ei itsessään tee siihen liittyvästä liiketoiminnasta verovapaata. Verottaja myös seuraa huutonettiä ja on tarttunut trokaajien toimintaan. Seuraa pidemmän aikaa ja sitten pyytää kirjanpitoa liiketoiminnasta ja määrää oman arvionsa mukaan verotuksen, jos luotettavaa kirjanpitoa ei ole toimittaa. Jos yhtään enempää trokaat, voit varautua verottajan yhteydenottoon ennemmin tai myöhemmin.
10
Enpä todellakaan usko, että verottaja on kiinnostunut mun kohteista. Ensinnäkin mulla myynnissä myös lasten pieneksi jääneitä vaatteita, kirjoja ym. Joten mistäköhän se verottaja pystyy sanomaan, että just tuo vaate on hankittu kirpparilta myynti tarkoituksena tai onko just se vaate ollut meidän lasten päällä.
vaatteita ja moninkertaista määrää normaaliin verrattuna. Ja en ole kateellinen sinun rikoshyödystäsi. Minä teen ihan oikeaa työtä ja minulla on varaa ostaa lasteni vaatteet uusina ja kierrättää kelpaavat eteenpäin ystävien lapsille. Ne, jotka eivät kelpaa annan äidilleni leikattaviksi matonkuteiksi, etten vain houkuttaisi sinua tai kaltaisiasi rikosten teille.
10 ja 11
Vierailija:
Enpä todellakaan usko, että verottaja on kiinnostunut mun kohteista. Ensinnäkin mulla myynnissä myös lasten pieneksi jääneitä vaatteita, kirjoja ym. Joten mistäköhän se verottaja pystyy sanomaan, että just tuo vaate on hankittu kirpparilta myynti tarkoituksena tai onko just se vaate ollut meidän lasten päällä.
Meillä on useampi lapsi, joten totta hemmetissä meillä on myös eri kokoisia vaatteita. DAA.
Ja mulla on sitä paitsi myynnissä max 200 kohdetta kerralla, joten.. Eiköhän sitä verottajaa kiinnosta ne uusien tavaroiden myyjät sekä ne, joilla on koko ajan melkein tuhat tai yli tuhat kohdetta myynnissä.
siinähän myyt jos viitsit nähdä vaivaa
Varmasti riippuu paljon siitä, paljonko veroviranomaisilla on kulloinkin resursseja laittaa tällaiseen ruohonjuuritason valvontaan.
10 jne.
Vierailija:
Meillä on useampi lapsi, joten totta hemmetissä meillä on myös eri kokoisia vaatteita. DAA.
Ja mulla on sitä paitsi myynnissä max 200 kohdetta kerralla, joten.. Eiköhän sitä verottajaa kiinnosta ne uusien tavaroiden myyjät sekä ne, joilla on koko ajan melkein tuhat tai yli tuhat kohdetta myynnissä.
Nysväävät joidenkin lastenvaatteiden kanssa, kiertävät kirppareita silmät kiiluen. Tuntuu että siinä niitten elämä sitten onkin, huutonetti on tärkeempi ku ystäväpiiri.
Ja ei se verottajan kiinnostus sun bisneksiäs kohtaan riipu valitettavasti yhtään siitä, onko kyse vauvanvaatteista vai mistä =) Verottaja haluaa osansa sun liiketoiminnalla hankituista tuloistas.
Käyn kirppareilla pari kertaa kuussa, ostan myös omille lapsille sieltä vaatteita, leluja ym. Jos kohdalle sattuu joku kiva juttu.
Ja sori, mulla on muutakin elämää kuin Huutonet ja kirpparit :D Kohteita laitan kaksi kertaa kuussa myyntiin 7-10 päivän aukioloajaksi.
Tämmöinen mielikuva mulle tulee näistä tapauksista.
Osa huutonetin todellisista myyjistä on jopa kysellyt asiaa ja verottaja on todennut, että ei tarvi mitään toiminimeä ja nämä henkilöt siis tienaat voittoa tuhansia euroja vuodessa.
tavaraa halvalla ebaystä ja myivät kalliilla huutiksessa, joku käräytti verottajalle.
jos joku viitsii nähdä aikaa ja vaivaa muutaman euron takia niin entä sitten?
Joskus kyllä naurattaa nämä hehkutukset " tienasin niin ja niin paljon" kun jos todellisuudessa laskisi erotuksesta tuntipalkan (miinustettuna kulut) niin väitän, ettei se montaa euroa ole. Joku on varmasti tyytyväinen siihenkin, minä en olisi =)
Esimerkkinä: ostat kirpparilta reimatecin 10 eurolla ja myyt sen 45 euroon huutonetissä eli erotus on 35e. Kun tuosta 35e:sta ensin vähennetään kulut (se mitä on mennyt tuotteen ostamiseen esim matkojen osalta ja mitä on mennyt sen myymiseen - valokuvaus, netti, pakkausmateriaalit, kulut postireissusta jne) ja sen jälkeen lasketaan, kuinka paljon tuotteen ostoreissu, kuvaus, ilmoituksen laatiminen ja laittaminen, yhteydenpito, pakkaaminen ja postitus ovat yhteensä vieneet aikaa niin tuntipalkaksi ei jää kovin suurta summaa =)
Hupinsa kullakin, munulle on ainakin aivan sama jos joku ostaa myymäni vaatteen tai tavaran ja myy sen eteenpäin kalliimmalla - itse määrittelen tuotteelle hinnan. millä olen siitä valmis luopumaan ja siihen olen tyytyväinen. Tärkeintä on kuitenkin saada tavara kiertoon, tilaa kaappeihín jne. Tuloni saan muualta kuin kirpparikaupoista.
Itse myyn kirppiksellä halvalla, toki sen takia että haluan päästä kamasta eroon mutta myös sen takia, että haluaisin, että ihmiset tekisivät kivoja löytöjä ja tavara menisi kiertoon. Juuri viime kerralla myin Marimekon tosi hyväkuntoisen ja tyylikkään paidan (ei trikoo) eurolla naiselle, joka melkoisen varmasti osti sen itselleen (toki koskaan ei voi olla aivan varma). Ei harmittanut ollenkaan etten pyytänyt enempää, mutta jos olisin nähnyt saman paidan trokarin pöydässä kympin kalliimmalla olisi harmittanut tosi paljon.
Eli siksi ärsyttää tuollainen toiminta, koska se on aidon kirpputorihengen vastaista ja ahnetta.
ei minua haittaa jos taskurahaa tuollain tekee, mutta isommassa skaalassa sitten minusta pitää verot maksaa ja olla rehellinen yrittäjä
Noissa verojutuissa on " tulorajat" . Pitaa tienata niin ja niin paljon vuodessa etta tulisi verovelvolliseksi ja jos tienaa sen alle, niin ei mitaan veroja makseta. Kylla niille kirppariostoksille saa tehda ihan mita itse haluaa, vaikka myyda huutonetissa.
Ite en osta kirppareilta, koska saan uutena halvemmalla! Just ostin muuttomyynnistä lapsille ja itelleni ISON lähän vaatteita farkuista-suoriinhousuihin-t-paidoista verkkapukuihin, hintaan 18,70.
Mm. naisten neuletakki ovh. 29,90, alennettu 10e, alennettu vielä 3e ja tosta vielä pois 30%. Ton 30e arvosen paidan hiinaksi jäi 2,10e!(lapsille t-paitoja 10snt ja collegepaitoja 1,45e, ei kakkoslaatua)