Synnytyksen jälkeen, kuinka iso maha jäi?!
Tässä raskaudessa painoni ei ole noussut samalla tavalla kuin viimeksi (sairastelujen takia). Kymmenen kiloa vähemmän... Viimeksi minulle jäi tosi pitkäksi aikaa sellanen pömppö että vieraat ihmiset luulivat varmasti minun olevan raskaana! Nyt tuli vain mieleen että kuinkakohan tällä kertaa käy? Onko sillä mitään merkitystä että paljonko sitä painoa raskauden aikana tulee vai onko lähes kaikilla synnyttäneillä jonkin aikaa isohko vatsa?
Kommentit (6)
minulla kohdun palautuminen käynnistyi supervauhdilla kun sain isotipan istukan synnytykseen -- sis mega-annoksen supistuksia ja oksitosiinia kun ei meinannut istukka lähteä syntymään millään. Niinpä kohtu oli normaalin kokoinen jo sairaalassa ja vatsa aika ennallaan (litteä!) ehkä 3 kuukauden päästä. sixpäkki alkoi häämöttää taas kun lapsi oli alle vuoden...
Että missäköhän vaiheessa tutut farkut saa mahtumaan jalkaansa... Sitä alkaa olla niin täynnä näitä " ihania" jättihousuja ;)
Kohtu supistui aina todella vauhdikkaasti eikä mitään maharellukkaa jäänyt, ei edes viidennestä raskaudesta. Painoa tuli 6 - 8 kg.
synnytin viime tiistaina... ja enpä oletakaan että heti lähtisi. mutta kyllä sen aikanaan pois saa jos kovasti yrittää, joillain lähtee helpommin ja joillain on vaikeampaa.
Ja vaikee vastata minkäkokoinen maha jäi. Tossahan tota on, ja on se isompi kuin ennen. Mutta ei mulla oo sellainen pömppä vaan tuolta palleasta asti on isompi.
Raskauskiloja mulla tuli ekasta raskaudesta 6 ja tokasta 8. Mutta mua ei tainnut lihottaa niinkään raskaudet kuin imetys.
Että nää menee jokaisella vähän omalla tavallaan.