Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi ylös kaikki, joilla ILOKAASU on lievittänyt synnytyksessä hyvin kipua!

Vierailija
01.02.2008 |

Täällä nousee eka, hop!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rentoutti, auttoi ottamaan vastaan supistukset ja koska siitä tulee vähän pöllähtänyt olo, niin vähensi tilanteen pelottavuutta. Se ulkopuolinen olo kyllä hälveni ponnistusvaiheessa.

Vierailija
2/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä voi verrata kunnon spinaaliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se toimi jonkun verran. Apua oli, kannattaa käyttää, jos pystyy!

Vierailija
4/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut muuta kivunlievitystä.

Vierailija
5/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en huomannu et se ois juurikaan auttanu. mut ehkäpä ois sattunu vielä enemmän ilman sitä. alussa se kyl autto, ku ei ollu vielä niin kipeet supistukset.

Vierailija
6/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerralla ei mitään iloa,toisella kerralla ymmärsin vetää henkeen niin että palkeet soivat ja kyllä olinkin hilpeä. Selvisin ilokaasulla ponnistukseen asti ja sitten olikin myöhäistä muulle...

Vierailija
7/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei pystyny enää vetään.

Vierailija
8/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinaali ja epiduraali voivat onnistuessaan viedä kivun kokonaan. Pelkän ilokaasun avulla voi kuitenkin selvitä synnytyksestä, itse olen ottanut sitä myös ponnistusvaiheessa.

Vierailija
9/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pelkkä ilokaasu kuopuksesta (esikoisesta luomu) mutta lähinnä se lamaannutti, ei jaksanut riehua ja huutaa tuskissaan (kuopusta synnytin lähes 2vrk.) eikä pyytää mitään muuta. Siis auttoi ainakin henkilökuntaa, joilla oli kova kiire. ja mä olin sillain puolitiedoton jo, että ei tiedä oikein auttoiko vai ei.

Vierailija
10/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilokaasulla. Mutta ei se kipua mihinkään vienyt, teki vain sellaisen olon, että saatanasti sattuu, vituks välii. :-) Kätilö kyllä totesi, että osasin vetää ainetta harvinaisen hyvin ja oikealla ajoituksella.

Vierailija
11/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut muuta. Ja siinä roikuin. Mies välillä veti maskia pois naamalta ja lopulta kätilö laittoi tulemaan pelkkää happea.

Vierailija
12/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten alkaakin jo olla sellainen olo että leijailee pilvissä

nim. kohta taas synnyttämään

Vierailija
13/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitten alkaakin jo olla sellainen olo että leijailee pilvissä

nim. kohta taas synnyttämään

Onnea matkaan :-D

-edellinen

Vierailija
14/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten moni tuossa sanoi, ilokaasu tekee sellaisen höntin ja ulkopuolisen olon, että kipu on helpompi kestää. Ihan kuin olisi kivun vieressä, ei sen keskellä.

ap

Vierailija
15/23 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sitä hengittää. Toisessa synnytyksessä ilokaasusta ei ollut niin paljon apua, kun letku " falskasi" tai oli jotenkin rikki, kätilö itse mainitsi asiasta. Arvatkaa ketuttiko, mutta loppun oli mentävä sillä ilokaasulla mitä irtosi.

Vierailija
16/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilokaasu ja epiduraali ekassa synnytyksessä.

epiduraalista huonot kokemukset en tuntenut mitään. Olisin halunnut tietää ponnistanko edes. Tai missä lapsi menee. Yks kaks vaan kuulin parkasun, että nyt se sit synty.

Mietin jos kieltäytyisin epiduraalsita tässä synnytyksessä

Vierailija
17/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa synnytyksessä en muuta kivunlievitystä halunnutkaan ja pärjäsin ihan hyvin. Ohjeistin miehen ottamaan maskin pois aina kun nyökkäsin; ei tullut pökerryttävää oloa.

Vierailija
18/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali jouduttiin pistämään moneen kertaan kun ei osunut kohdalleen, eikä se sitten vaikuttanut yhtään mitään. Kohdunkaulan puudutekaan ei auttanut. Ilokaasua kiskoin sitten kuin viimeistä päivää ja sen avulla selvisin koko hommasta hengissä. Käyrältä katsoin, että kohta supistus alkaa, ja aloin hengittää kaasua. Sit supistuksen huipun jälkeen hengittelin harvempaan kunnes se oli ohi. Pari kertaa ehti vetää henkeä ilman maskia, ja taas mentiin. :)

Otin tosin aiemmin avautumisvaiheessa aquarakkulat, ne auttoivat vajaan tunnin ajan.

Vierailija
19/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun 24, kipu pysyi mutta kaasu sekoitti pään niin että jaksoi olla.

Vierailija
20/23 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa synnytyksen vaiheissa. Ei vienyt kipua kokonaan, mutta teki siitä siedettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi