paljonko vauvasi/lapsesi nukkuu öisin? Nukkuuko päikkäreitä?
 Meillä puolivuotias nukkuu 11h öisin (pienillä breikeillä), päivisin 2h.
 Väheneekä yönukkuminen kun ikää tulee lisää? Milloin päikkärit loppuvat?
Kommentit (13)
 nukkuu 10-11h yöunet. ei herää öisin.
 3-4 päivätorkut ottaa päivittäin
 yöunet 10-11 tuntia
 n. joka toinen päivä päikkärit 45 min.
nukkuu 10-11h yöllä (2 imetystä) jä tirsoja päivällä yhteensä 1,5-2h.
 10-13 tuntia on yöunet, useimmiten 12 tuntia, parit päikkärit nukkuu.
 on nukkunut koko yön ilman heräämisiä tai syömisiä 4kk lähtien..
 Pinossa on 6kk:sta 9 vuoteen ikähaitari, ja kaikki nukkuvat suunnilleen saman verran yöllä.
 Sainkohan siis vastauksen kysymykseeni, eli yöunet ei paljoa ennen teini-ikää vähene vauvasta : ) ?
 AP
 Nukkuiko lapsesi pienenä tarpeeksi, vai oliko usein väsynyt noin vähäisten unien takia? Millainen tempperamentti lapsellasi on?
 9v nukkuu n. 9 tuntia. Vauvasta 5v:ksi nukkui 8-9 tuntia vuorokaudessa (sis. päiväunet).
 Nukkuiko lapsesi pienenä tarpeeksi, vai oliko usein väsynyt noin vähäisten unien takia? Millainen tempperamentti lapsellasi on?
 9v nukkuu n. 9 tuntia. Vauvasta 5v:ksi nukkui 8-9 tuntia vuorokaudessa (sis. päiväunet).
ja lisäksi 1,5 -2 tuntia kestävät päiväunet.
 Lapsi nyt vaan on vähäuninen. Mun mielestä olisi saanut luvan nukkua enemmänkin vauvana. Kaikki kokeiltiin, rutiinit oli kohdallaan, unikoulu ei tehonnut.... Ongelmana oli (ja on vieläkin välillä) se, että nukahtaminen oli tosi vaikeaa! Vaikka lapsi oli selvästi väsynyt ja pääsi klo 20 sänkyyn, niin killitteli sängyssä hereillä vielä puolilta öin. Lopulta olin niin väsynyt, että lääkäri kirjoitti lapselle Melatoniinia.
 Mä olisin tarvinnut tuolloin enemmän unta (sen 8-9 tuntia), mutta ei pystynyt. :( Nykyään nukun 4-6 tuntia vuorokaudessa.. ja vain sen takia, että en osaa enää nukkua enempää.
0,5-1h ja 1-vuotias nukkuu yöllä 12h ja päivällä yhteensä 3 tuntia.
 ' aikuinen pärjää 7 tunnilla'  tyyppisiä ohjeita oikein voi antaa.
 Anyway, meillä 1 v 7 kk lapsi ja nukkuu yöllä n. 11 tuntia (n. klo 20 - 07, joskus kahdeksaankin) ja päivällä n. 1, 5 tuntia. eli 12,5 tuntia vuorokaudessa suurinpiirtein.
Päiväunien nukkuminen loppuu lapsesta riippuen yleensä 3-6 -vuoden iässä.