Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HALUAN AUTTAA sinua, roskisdyykkauksesta kysellyt!! vastaa?

Vierailija
30.01.2008 |

olen nyt pariin kertaan aloittamaasi ketjuun ilmaissut haluni antaa sulle ruokaa, jotta ei tarvitse mennä roskiksia kaivamaan.

miksi et vastaa?

jos on hätä, ota apu vastaan.

turha yhtään hävetä, on tuo tilanne ollut minullakin aikoinani.

ylpeys se on tietty, ei halua naamaansa näyttää, niin menee mieluummin sitten roskista kaivamaan.??

anna sen idean olla, ja tule vaikka tikkurilan asemalta hakemaan ruokaa.

tuon autolla kassin sulle sinne?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartu nyt johonkin.

Vierailija
2/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä samanlaisia aloituksia täällä ollut vaikka kuinka ja kun ihmiset ovat yrittäneet auttaa, antaisivat ruokaa tai rahaa, niin samantien ap hiljenee. Yleensä ap jää jostain valheestaan kiinni.

Uskon että ihminen joka on todellakin rahan tai ruuan tarpeessa ottaa avun vastaan. Kasvojen menettäminen ei ole enää se kynnyskysymys.

Jotkut haluavat täällä vaan saada omasta provostaan päivän pidimmän ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt joku yksityisyydensuoja tuollekin ihmiselle!

Vierailija
4/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan sitten olla.

en jaksa päivystää enää, josko apuni olisi kelvannut, ja kassi kauppansa tehnyt.

harmillista..

no, toivottavasti hoidat lapsille ruokaa.

-ap

Vierailija
5/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomessa sitä saa muualtakin kuin yksityisiltä tarjoajilta! Minä uskon oikeasti, että suomessa ei tarvitse NÄLKÄINEN olla, jos ei ole monia muitakin ongelmia kuin köyhyys (päihdeongelmia, mielenterveysongelmia). Ihminen, joka on ollenkaan kiinni arkielämässä ja pystyy hoitamaan asioitaan, ei näe nälkää, kävi mitä tahansa. Sen meillä takaa sosiaalihuolto sekä monet avustustahot, kuten nämä jo mainitut ruoka-avustuksia jakavat tahot. Usein, jos rahat eivät oikeasti riitä ruokaan, on kyse valinnoista. Halutaan esim. asua kalliimmin/isommissa neliöissä, kuin mitä kunta määrittää tarpeelliseksi, tai halutaan maksaa omaa pois, eikä siirtyä vuokrakämppään. Halutaan pitää autoa tai olla ottamatta opintolainaa tms.

Itsekin olen elänyt - opiskelevana yh:na - joskus toimeentulotuella, ja mielestäni sillä pärjäsi paremmin kuin hyvin. Silloin vain, jos tuilla elää, pitää sopeutua tukijärjestelmän sääntöihin. Minäkin nostin kiltisti opintolainan, nukuin olohuoneessa saadakseni vuokramenot " kohtuullisiksi" , luovuin netistä ja hesarista ym, ja ihan hyvin pärjäsin sillä toimeentulotuen summalla sitten lapsineni. Koskaan ei ollut edes lähellä, että ruoka loppuisi! ...Ja sosiaaliturvaanhan ovat kaikki vähätuloiset oikeutettuja.

Tiukassa paikassa sosiaalitoimi voi myöntää myös harkinnanvaraista toimeentulotukea, siis peruslaskelmien ohi. Ja se tiukka paikka on yleensä silloin, jos lapsiperheessä ei ole ruokaa. Voivat antaa ihan rahana, tai sitten maksusitoumuksen ruokakauppaan.

Ja näissä leipäjonoissa tarjoillaan muuten muutakin kuin leipää. Itse en ole koskaan niissä käynyt, mutta ystäväni kävi kerran, jouduttuaan äkillisesti pahaan tilanteeseen. Muistan hänen tuoneen " leipäjonosta" hedelmiä, berliininmunkkeja (!) ja vaikka mitä ruokaa. Hänelle oltiin jopa tuputettu kasseja yli oman tarpeen...

Köyhä voi Suomessakin olla, mutta NÄLKÄINEN ei kenenkään lapsen tarvitse täällä olla, jos vain vanhemmat yhtään hoitavat asioita.

Se on sitten eri juttu, jos oma ylpeys on tärkeämpää kuin lasten täydet vatsat. Ikävää on se, että jotain sosiaalitukeakin pidetään tosi " nolona juttuna" . Itse ainakin näen sen vain tilapäisenä apuna tilanteissa, joita kenelle vaan voi tulla eteen.

Itse olen nykyään akateemisessa ammatissa ja asumme Etelä-Helsingin hyvämaineisella alueella elellen kaiketi aika poroporvarillisesti. Vain pari vuotta sitten söin lapsineni fattarahoilla, enkä pidä sitä ollenkaan nolona. Nyt maksan omina veroina vähän takaisin.

Vierailija
6/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamiselta vaikuta. uteliaisuutta enemminkin

Vierailija
7/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin yhden ketjun, jossa ap:lle tarjottiin rahaa kunhan antaa tilinumeron ja sähköpostisoitteen, ei näkynyt eikä kuulunut. Väitti vielä että ei pääse kauppaan kun lähimpään Lidl on niin pitkä matka, noh jäi sitten valheestaan kiinni. Itsekin olisin antanut kassillisen ruokaa ja tuonnut vielä kotiovelle, mutta ei kelvannut, tai siis ap katosi.

Vierailija
8/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kuules vaikka voinut laittaa ruokakassin auton takaluukkuun, jättää luukun auki, ja istua autossa silmät sidottuina, etten näe, kuka noutaa...

hiiveli sentään, onko se PYYTEETTÖMÄN AVUN antaminen vieraalle hädässä olevalle niin outo käsite?? taitaa olla?

-ap

Vierailija
9/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en uskaltais hakea mitään

Vierailija
10/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että sinulla voi olla huoli ap:n lapsista, mutta tapa jolla apua tarjoat ei ole avunsaajaa kunnioittava.

Vierailija
11/11 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarkoitus olla pelottava.....

kirjoitustapa nyt sattuu olemaan " töksähtelevä" .... en ole käymässä kenenkään päälle:))