Taas etelän vetelät kolaroineet kun *yllättäen* olikin liukasta
Kommentit (9)
Tää on tää sama kerta toisensa jälkeen...
Jos et ole kokenut etelän talvikelejä, älä tule soittamaan suutasi.
Ajo-olosuhteet etelässä ja pohjoisessa eivät ole millään tapaa verrattavissa.
t. keskeltä kotoisin, sekä pohjoisessa että etelässä asunut.
niitä kun voi siellä kerran päivässä kulkea radalla! Miten te aina sen ainoan junan alle osutte autoillanne vartioimattomassa tasoristeyksessa???
Meillä ei ole etelässä vielä talvirajoituksiakaan eikä talvirenkaita, joten ymmärrät että liukasta on. Sadat tuhannet ihmiset aamulla lähtee yhtaikaa duuniin, niin voihan siinä MUUTAMA kolari tulla ymmärräthän, mutta minä en ymmärrä että te jäätte siellä korpikuusen mäellä sen ainoan junan alle!!!!!
noh noh lapset, olkaas nyt ihmisiksi!
kurjaa mun mielestäni on se, että ihmiset ei _hidasta_ tarpeeksi kolaripaikoilla; nytkin siihen samaan kasaan tuli vielä lisää autoja... ja jo auttamassa ollut poliisimies kuoli : (
Eli opettelisitten ajamaan siellä böndellä!
Jos täällä on monta kolaria niin silti kolaroituja autoja on vain ihan pieni prosentuaalinen määrä kaikista pk-seudun autoista. Jos böndellä on paljon kolareita niin kolaroineita autoja on 90%.
Olen kotoisin pohjoisesta rannikkokaupungista, jossa oli _aina_ talvisin tosi liukasta. Ihmiset ajoivat varovasti kelin mukaan ja ennen kaikkea pitivät kunnon turvavälit. Siellä opetettiin se asia kunnolla jo autokouluissa. Liikennettäkin oli aika paljon.
Nyt asun Hesan seudulla ja porukka ajaa kuin hullut olemattomilla turvaväleillä, vaikka olisi hirveä kaljamakeli. Jos itse pitää kunnon turvaväliä, eiköhän joku kiilaa siihen tuhatta ja sataa. Hesan seudulla ei osata ajaa liukkailla: joko ajetaan liian hiljaa (ei se auto liukkaalla, suoralla tiellä alta karkaa!) tai sitten pidetään liian pienet turvavälit. Jos on riittävä turvaväli, ei tule ketjukolareita.
suuri osahan etelän ajajista on juuri erittäin taitavia maalaistolloja. Suurin ongelma lienee liikenteen volyymi ja se, että tiet ovat mitoitetut liian pienille liikennemäärille. Silloin tulee ruuhka-aikaan sitä että on pakko tunkea liian pieneen turvaväliin tai ei pääse koskaan kiihdytyskaistalta liikennevirtaan mukaan. Ja kun joka liittymästä tulee joka väliin auto niin onhan se sitten väkisinkin ketjukolari kun se rysähdys tulee.
kun siihen lisätään kesärenkat ja huono ajokeli niin mitähän siitä seuraa??