*** KOTILOT vko 5 ***
Kommentit (15)
Pakko oli tulla kirjoittamaan, kun AnttuSanttu niin haasteli.
Täytyy myöntää, että viikottain ja joskus jopa päivittäin käyn lukemassa teidän kuulumisia, mutta tosiaan tuntuu, että ei ole mitään kirjoitettavaa...
No nyt täytyy kyllä kertoa, että meillä on sairastettu viimeisen viikon aikana urakalla vatsatautia. Kaikki 5 ollaan oltu vuoronperään ja kyllä siinä hymy hyytyi jo kun viikon oli oksennuksia siivonnut ja sitten viimisenä se tuli itselle. No nyt se on ohi ja toivottavasti pysyy hetken poissa meiltä.
Kolmonen kun on kaikkein pienin niin su kävin hänen kanssaan oikeen lääkärissä kun tuntui et alkaa kaveri kuivumaan kun ei syö eikä pahemmin juokaan mitään. No lääkäri kirjoitti reseptin Osmosalia ja kun päästiin kotiin niin tapahtui joku ihmeparantuminen ja kaikki mitä hänelle suuhun laittoi niin alkoi pysymään sisällä. Hyvä niin, koska se lääke ei ole mitään kaikkein ihanimman makuista kuulemma.
Kurjin juttu tässä meidän taudissa on se, että esikoisella oli 6-vuotis synttärit 23.1 ja lastenkutsut piti viettää 21.1 ja juuri silloin hän oli itse sairas, sitten niitä siirrettiin viikolla ja piti siis olla tänä viikon maanantaina, mutta sit mä olin siinä taudissa, joten raukka on ihan surkeena kun 2 kertaa on pitänyt hänen kutsunsa perua. No nyt uudeksi päiväksi on valittu ensi lauantai ja toivotaan, että ei tule mitään uutta tautia siihen mennessä.
Kyllä tämä on surkeeta tämä Suomen talvi kun tällaista ilmaa pitää eikä pöpötkään mihinkään kuole kun on niin lämmin. Joka talvi mun mielestä on kaikenlaista liikkeellä, mutta nyt mun mielestä erityisen paljon.
Mites muilla, oletteko olleet terveinä?
Mulla on nyt 4. viikko töitä jo menossa ja pikkuinen on viihtynyt mainiosti hoidossa. Tosin hän nukkuu suurimman osan hoitopäivästä niin ei päivä ole ollenkaan niin pitkä mitä sitä kuvittelis. Hän nukkuu aamulla puistossa ollessa rattaissa semmoset puolentunnin tirsat ja sitten menee klo 12 nukkumaan ulos ja herätetään 15.15-15.30 aikaan. Sitten juuri ehtii syömään välipalaa ja sitten jo mennään hakemaan kotiin 16 aikoihin. Eli hyvin on meillä hoitokuviot alkaneet rullaamaan.
Mitäs muuta sitä vielä kirjottaisi, eipä oikein ole mitään ihmeellistä asiaa, joten annetaan vuoro muille Kotiloille!!!
LapaLepa kera 3 täystuhon
Poika sylis pistän pari riviä..meillähän oli kahdella nuorimmalla korvatulehdus,ja nuorin menee kohta uusiksi lääkäriin kun ei oo parantunu..hirvee yskä nytten=(ja taas perutaan allergiatestit.huokaus.Kakkonen pääsi kerhoonsa jo onneksi.
Oltiin su-ti ruotsin risteilyllä,ja reissu meni ok.Hyvin mahduttiin 5henkee hytissä nukkumaan ja lapsilla oli paljon ohjelmaa=)vaihtelua arkeen=)
Pistän enenmän myöhemmin kunhan kerkiän,pakko oli jotain laittaa ettei antun haaste mene hukkaan=)
On ollut tämä alkuviikko sellaista säätämistä, että en ole koneelle kunnolla ehtinyt. Kummasti se aika menee, vaikka en oikeastaan mitään ihmeellistä ole tehnyt. Tai on meillä käynyt pari asunnon katsojaa, joten siivoilla on pitänyt ja innolla olen keittiökatalogeja selaillut ja sellaista pientä touhunnut. Lisäksi on kyllä aikaa mennyt puhelinrallissa, kun olen soitellut ympäri kaupungintaloa kun on pitänyt täsmentää kaavamääräyksiä yms. Ja kiinteistönvälittäjät pommittavat ja tyrkyttävät palveluksiaan.
Meillä ollaan oltu terveinä *kop kop* ja toivottavasti pysytäänkin. Kyllä se joulun aluksen räkäralli korvatulehduksineen ja katkonaisine unineen oli taas sellaista, että ihan heti ei tule ikävä. Oksennustautia on kuulemma täälläkin paaaljon liikkeellä ja kauhulla kyllä odotan, että joku meistä sen jostain nappaa. Aika karmeat muistot on viime talven Noro-virus epidemiasta kun kakkonenkin oli tosi heikossa hapessa silloin ja itse lähdin synnyttämään oksentelun päätteeksi. Se Osmosal on muuten tosiaankin aika tympeän makuista, mutta yllättäen meillä kakkonen silloin viime vuonna tykkäsi siitä ja halusi " erikoisvettä" .
Harmi, että huiskuttimella siirtyy ne allergiatutkimukset aina vaan. Toivottavasti lapset tervehtyvät pian ja saatte tutkimukset onnellisesti päätökseen.
Minun piti laskea pinnasängyn pohja alimmalle tasolle. Yllätin nimittäin vauvakaisen eilen aamulla roikkumasta puoliksi laidan päällä. Unen läpi kuulin ihmeellistä murinaa ja ähinää ja luulin, että typy vaan jumppaa sängyssään kuten tavallista, mutta mitä vielä. Tyttö oli yllättäen äheltänyt itsensä seisomaan sängyssä ja yritti kurotella reunapehmusteen naruja. Onneksi ei tipahtanut, olisi nimittäin tullut ihan pää edeltä. Tuolla kun ei tunnu vielä olevan mitään itsesuojeluvaiston tynkääkään; ihan iloisesti tulisi sohvaltakin pää edellä alas.
adalat + tytöt
Hei vaan!
Naureskelin kun luin adalatin kuopuksen edesottamuksia ;-D Näin sielujeni silmin tytön roplaamassa pehmusteen naruja. Lapset ovat kyllä kivoja! Meillä on edelleen sänky ylimmällä tasolla, ja ens viikonloppuna laitetaan sitten toiselle tasolle. Ei tuo Peppi vielä nouse lähellekkään seisomaan, eikä edes konttausasentoa harjoittele enää juuri koskaan... Olen ajatellut, et rikkonaiset yöt ovat helpompia kun neiti pötköttelee ylhäällä, mutta kyllä nyt täytyy pohjaa jo laskea. Ikää on niin paljon, että taito kun taito voi kehittyä yhdessä yössä.
Harmi tuotoa Huiskuttimen perheen tautikierrettä. Toivon pikaista paranemista ja mahdollisimman nopeaa pääsyä niihin testeihin!
Neuvolassa kaikki OK. Puhuttiin pitkät pätkät kestovaipoista, kun ennen niin negatiivisesti kestoihin suhtautunut th oli niistä nyt aidosti kiinnostunut, ja meinasi, että pitäisi osata paremmin neuvoa niistä jotain kysyviä =) Edistystä. Peppi on edelleen " pieni ja pyöreä" -mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään. Neiti on nyt 8,9kg ja 70,5cm. Sisarukset ovat olleet samassa iässä molemmat 74cm pitkiä ja painoa 9,7kg ja 10,4kg. Eli ihan eri kaliiberia! Pepillä nousi nyt toinen hammas alas, ja nyt olen niin epävarma, että johtuuko kärttyisyys hampaista, vai onko ehkä kenties korvissa jotain :-/ No, meillä on jo perjantaina se korvakontrolli, sit nähdään ovatko korvat terveet...
Kiva, että Lapalepa tarttui haasteeseen, nyt muutkin mukaan =) Kiva, että työt ovat lähteneet noin hyvin sujumaan ja ennenkaikkea, että hoitopäivät näyttävät sujuvan hienosti!
Menen huomenna uimaan kun mun vanhemmat tarjoutuivat lastenvahdeiksi! Ihanaa! Joskus " vanhukset" kysyvät, että voivatko tulla, kun ovat eläkkeellä ja pitkästyttää ;o) Kyllähän se sopii...
Kirjoittelemisiin!
Täytyneehän tulla täällä piipahtamaan kun kerran ihan kaivattiin :)
Meillä täällä muutoksia riittää. Muutto kun oli Joulun jälkeen, niin nyt tosiaan jo äippäloma loppuu ens viikon to. No sitten perjantaina heti töihin! Uskomatonta että täältä tuppukylästä tosiaan sain töitä heti. Hoitoalalla tietynlaista työvajetta kait on, joten tärppäsi.
Nea sitten on aloittanut tällä viikolla hoidon, jotta kerkiää oppia siihen touhuun. Pääsi onneksi samalle perhepvhoitajalle kuin isosiskot, että helppo siten. Hyvin on onneksi hoito alkanut. Itkeskellyt Nea ei ole yhtään, mutta tuttipulloa ei pph:lta huoli! Kait joku protesti tuo sitten. No siitä alkaa sitten menemään.
Arvatkaa vaan kuinka outoa on ollut 3 pv yksin kotona 8-15.30! Siis hurja. Tänään vasta osasin jo rentoutua ja otin jopa päiväunet. Maanantaina olin niin hermona Nean ekasta hoitopvstä että koko ajan piti tehdä jotain. Pyykkikone lauloi koko päivän...
Kävin tänään jopa piristämässä itseäni kampaajalla. Nyt on mammalla taas uusi tukka.
Voimia teille, joilla sairastelua. Meilläkin oli just muuton aikana kamala tautirumba ja vieläkin tuntuu pienimmillä nenät tuhisevan. Täällä on ollut vatsatautia liikenteessä, mutta toistaiseksi ainakin on säästytty.
Vauvaprojekti on vieläkin työn alla. Lopetin imetyksen vajaa kk sitten ja kunnon menkat tuossa tulikin. Oviksesta en oikein tiedä. Kp 21 nipisteli mahaa oikein kunnolla, että lieko sitten ovis. No pupuilupuolikin on ollut kovin hiljaista viime aikoina, että se siitä. No aikanaan. Kun tämä kroppa vaan rupeis toimimaan jotenkin.
Terkut kaikille!
AIHA ja Nea tänään 8kk!
Mä oon onnellinen et saan olla vielä kotona,kun nuo sairaudet ja työ yhdistelmänä ois kauhea.Ei pystyis keskittyy kumpaankaan..kokemusta on kun tuo kakkonen meni 2v9kk hoitoon ja oli koko ajan kipee..se oli kyllä kotonakin kipee aina,ja on vieläkin semmonen et ottaa kaikki pöpöt minkä saa..esikko ei sairasta juuri koskaan.Ja nuorin nyt näköjään samanlainen kun tuo kakkonen=(
Eilen siis nuorinta käytettiin lääkärissä,ja tulehdus levinny molempiin korviin nyt,ja uusi kuuri taas.Kakkosen kuuri loppu ti ja yskä alkoi taas joten se lääkäriin tänään tarkistaa korvat..huokaus.
Eniten mua masentaa kun ei pääse kunnolla ulos/kerhoihin/harrastukseen..jumitetaan toista viikkoa kotona,ja se alkaa jo masentamaan.Vatsatautia meillä ei oo ollu vuosiin,joku joskus oksentanu kerran..mielenkiinnolla ootan iskisikö se kohta meihin=/
Isänikin oli joutunut muutamaksi päiväksi sairaalaan,ei mitään hirveen vakavaa,mutta äitini paniikissa ja toivottavasti rupeis toipumaan pian ja pääsisi kotiin.Isäkin kun on vanha jäärä joka ei lepää,vaikka pitäisi,niin nyt on pakolla levossa kun ei pääse liikkumaan.
Eilen oli miehellä lomapäivä,ja mä lojuin koko päivän pyjamassa..tosin siivosin yms ja tein pojalle ruokia ja pyykkiä ihan hirveet määrät,mutta muuten lojuin ja popsin nameja=)
Nyt lähettävä kauppaan poikien kanssa,ja saa vähän itekkin happee=)
huiskutin
Varmaan joka pinossa äimistelen miten kamalan nopeasti tämä aika menee, mutta siis voi hurja sentään! Tajusin eilen, että hyvänen aika, kakkosella on ihan kohta 3 v synttärit. Tulee kohta kiirus laittaa ihmisille kutsut juhliin. Saapa nähdä miten pahasti taas karkaa mopo käsistä tarjoulujen kanssa, vaikka olen taas pyhästi päättänyt, että ollaan ihan täyskäri ja pipari linjalla tällä kertaa. Mutta kyllä tosaalta varmaan jotain suolaista tarjottavaakin pitäisi olla....Here we go again. Ei nämä mun päätökset pidä vaan sitten on taas väännetävä kymmentä sorttia pöytään. :0D
Onnea AIHAlle työpaikasta! Kyllä sinäkin olet vaan onnistunut itsesi sellaiselle alalle parkkeeraamaan, kuten minäkin, että ihan pian ei ole huolta töiden loppumisesta. Sikäli helppoa, että mekin voisimme periaatteessa muuttaa miehen töiden perässä minne vaan ja aivan takuulla minä saisin töitä.
Ja tosiaankin voi kura Huiskuttimen lasten tautikierrettä! Mullakin ottaa lasten sairastaessa kaikkein tiukoimmalle just se kotona jumittaminen. Kun on tottunut ulkoilemaan ja käymään kerhoissa niin on tosi kurjaa kökkiä neljän seinän sisällä ja korkeintaan käydä morjestamassa lääkäriä.
adalat + tyttöset
Tammikuu meni että vilahti. Meillä on nyt ihan reippaasti lunta ja aamulla jo täytyi hieman miettiä minne sitä kasaisi =)
Meillä onneksi vielä ollaan terveitä, hieman poikien nenät valuu mutta ei mitään ihmeempää, toivottavasti ei sen kummemaksi muutukkaan.
Kävin sitten tänään sterilisaatiossa, laitettiin sellaiset essure implantit munanjohtimiin, toimenpide kesti 15min ei se varsinaisesti sattunut tuntui enemmänkin epämukavalta. Nyt sitten odotellaan kolmisen kuukautta että kasvavat umpeen. Positiivista tässä oli se että ei tarvinnut nukuttaa ja heti pääsin kotiin. Vähän on alavatsa kipeä, sellaista menkkajomotusta mutta ei muuta, eiköhän tästä panadolilla selvitä.
Hieman haikeana luin teidän vauva haaveitanne... onnea yritykseen =)
Mutta tämä oli meidän yhteinen ratkaisu, meidän perheemme on nyt tässä.
Neuvolassa ei ollakkaan käyty aikoihin, seuraavalla viikolla olisi 8kk neuvola. Rassu ei vieläkään liiku eteenpäin...kaikkialle muulle kylläkin, istua napottaa tyytyväisenä, taitaa tulla sellainen " pyllyhiihtäjä" kuten isoveikastakin joka ei kontannut eikä ryöminyt. Kovasti ääntä tulee, mam mam (huutaa kun joku syö jotain ja maitopullo saa saman kiekaisun) täh täh, ja tosi erikoinen pöy pöy. Kaikkea sekaisin joten varsin mielenkiintoista ääntä pojasta lähtee... taitaa noudattaa sisarustensa esimerkkiä ja aloittaa puhumisen aikaisin, jäädään odottelemaan ensimmäisiä sanoja... joka isosiskolla kyllä oli äiti ja veikalla niinkin erikoinen kuin avaa ovi ???? Sitä sitten hoettiin, katseltiin tässä juuri koti videoita ja ihan tosi se on pikku nappula hokee iltapala pöydässä avaa ovi, koputtaa pöytää ja tokaisee avaa ovi monta kertaa peräkkäin =)
Uutta lumimyrskyä odotellessa
JB72 3:n K:n kotiäiti
Missä se kunnon talvi vaan viipyy? Lunta kyl sataa mut se sulaa melkeen heti pois, ainaki tääl etelä-Suomes :( Luistelemaanki oli tarkotus lähtee viime viikonloppuna muttei läheisen koulun kentäl ollukaan jäätä. Koskakohan sinneki laitetaan vai tuleeko tänä talvena ollenkaan? Täytyy varmaan tsempata ja lähtee jonneki urheiluhalliin jossa on niitä luisteluiltoja tms.
Meilläki on sairasteltu kuten monella muullaki täällä. Ensin oli vatsatauti esikoisella ja keskimmäisellä tytöllä. Sit keskimmäinen sai kaameen nuhan ja valitteli yks yö korvaansaki. Seuraavana päivänä ei enää tuntunu joten ei menty lääkäriin. Nyt esikoisella kutii silmät eli onkohan seuraavaks tulossa silmätulehdus? Safiraki on ollu pari päivää vähän tukkonen.
Meilläki mietitään jo synttäreitä: Saga täyttää ens kuussa 6 ja Sany maaliskuussa 4. Pidetään tyttöjen kavereille helmikuun lopulla synttärit. Joudutaan pitää kahet ku ensin kutsutaan kerhokavereita ja pihan lapsia ja sit vasta toisella kertaa näitä kavereita jotka oli viime vuonnaki. No onneks nykyään saa lähes kaiken valmiina eikä ite tarvi tehä paljoo mitään ellei haluu. Tottakai on kiva väsätä joku ihana kakku ainaki.
Niin se on sit huomenna jo helmikuu eli lumista (enemmän tai vähemmän sellasta) vikaa tammikuun päivää kaikille!
Tarald ja Safira 2kk sekä isosiskot
Kovasti tuntuu olevan eri taudit liikkeellä kotiloissa. Paranemisia toivon teille kaikille.
Ainakin vielä on taudit kiertänyt meidän porukan, toivottavasti pysyykin poissa.
Meille ei mitään erikoista kuulu. Odotellaan sitä aikaa lastenlääkärille, pitäis käydä pojan kanssa verikokeissa mutta millään en haluaisi noin pientä sinne viedä. Tuntuu niin turhalta touhulta koko homma. Kyllä poika siitä kasvaa kunhan antaisivat rauhassa kasvaa.
Esikoisella olis synttärit parin viikon päästä. huh huh, taas saa aloittaa siivoamisen ja leipomisen, ei kyllä huvittais. Kaveri synttäritkin pitäis varmaan pitää.On vaan menny niin mahdottomaksi tämä synttäritouhu kun aikuisten pitää järjestää ohjelmaa ja lahjoja vieraille ! hullua mun mielestä.
Vihdoinkin luvattiin lunta eikä ainakaan heti pitäis sulaa pois. Saas nähdä minkälainen tuuli aamulla on, pitääkö likka viedä aamulla kouluun. Jos on oikein kunnon lumipyry niinku lupailivat.
Mutta tämmöstä tänne päin. Nyt pitää mennä maata että jaksaa aamulla nousta ylös.
72oinas ja rupusakki.
Ei täällä meilläpäinkään ole lunta kuin nimeksi. Alunperin ajateltiin ostaa " isoille" tytöille tänä talvena luistimet, että pääsisivät harjoittelemaan tuohon lähikoulun pihalle, mutta eihän siellä ole jäätä. Täällä ei ole jäätä kuin jäähallissa ja meidän lähileikkipuistossa, joka on ihan jääkenttä koko puisto, joten turha edes yrittää mennä lasten kanssa sinne. Jäähallissa on toki yleisöluisteluvuoro, mutta on meidän päivärytmin kannalta niin huonoon aikaan, että ei ole tullut mentyä.
Käytiin tänään tilaamassa talopaketti. :0) Pikkuhiljaa alkaa minullakin nostaa rakennuskuume päätään kun ohimennen katselin keittiön ovivaihtoehtoja yms. Oltiin niin hurjia, että raahattiin koko porukka talomyyjän pakeille ja hyvin meni reissu. Vauvakainen istui iloisena sylissä, leikki tutilla ja ykskaks nukahti mun syliin, vaikka ei edes ollut uniaika. Isommat piirsivät talomiehen antamiin vihkoihin ihan tohkeissaan. Tosin kakkonen oli sitten jälkikäteen tosi pettynyt kun " ei saatu sitä taloa" . Toinen luuli, että mennään hakemaan meille uutta kotia kaupasta. :0D
Tänään tulee taas asunnonkatsojia. Pitäkäähän peukkuja, että tämä nyt menisi kaupaksi niin loppuisi tämä katsojarallikin pikkuhiljaa. Tympii nimittäin koko touhu ja aika kympillä.
Pitänee alkaa kohentelemaan paikkoja.
adalat + tytöt
Tänään kävin lääkärissä esikoisen ja kuopuksen kanssa, ja oli hyvä reissu! Pepin korvat ovat parantuneet, ja esikoisen putket ovat jämäkästi paikoillaan 8)
Voi näitä ilmoja. Täälläkin tulee lunta, mut sit heti perään vettä niin, että kaikki lumi sulaa. Ei tulis mieleenkään ostaa lapsille suksia =( Luistimet sitten kun joskus mentäis sinne yleisöluisteluvuorolle halliin... Kun muksut vähän vielä kasvaa. Eilen juteltiin miehen kanssa talvisista lapsuusmuistoista, siitä kuinka hiihdettiin kouluun peltojen poikki ja kuinka ihanat olivat maaliskuun hankikannot. Upeat pulkkamäet joissa viihdyttiin pitkät ajat. Ala-asteella luistelin illat pitkät meidän lähikentällä. *huokaus* Ei tule meidän lapsille näitä muistoja! En usko. Mulle on jo aikaisemmin iskenyt tällainen " vihreä tietoisuus" eli olen jo vuosia kierrättänyt, vienyt vaatteet uffalle, koittanut vähentää kulutusta, ostanut kompostorin ja nyt viimeisenä innostuin täyskestoilusta vauvan kanssa... Mutta nyt se mies on alkanut myös miettimään enempi ympäristöasioita, upeeta! Tuntui hyvältä, kun mies sitten eilen kehui, kuinka hieno(!) asia kestovaippailu on =) Minun niin alkuun kestovaippavastainen mieheni -oon kuulkaa siskot niin ylpeä puolisostani joka on alkanut ajattelemaan yhä enemmän ympäristöasioista samoin kuin minä.
Olin sitten eilen uimassa, ja innostuin oikein kunnolla! Eka 300m vedin kymmenessä minuutissa, ja 40minuutissa sain uitua 1300m. Ei pöllömpää, ei tässä ihan rapakunto voi olla. Kokeilin vesijuoksuakin puolisen tuntia, ja olin kyllä aika naatti illalla. Mut koitan nyt käydä kerran viikossa uimassa. Tekee eetvarttia =)
Adalatilla on kyllä kivat ajat tiedossa kun pääsee suunnittelemaan ja tekemään sitä ihan omaa KEITTIÖTÄ =) Se on parasta rakentamisessa, se et saa ihan omanlaisensa keittiön. Tai mulle se on se tärkein asia kodissa...
Muuten, kolarissa loukkaantunut ystäväni on päässyt KOTIIN =) Seuraava leikkaus on vasta parin viikon päästä, ja sen jälkeen on uusi sairaalajakso. Kävin toissailtana moikkaamassa kaveria kotona, ja mulle tuli jälkikäteen kauhea morkkis, kun ajattelin lähes taukoamatta, että " onneksi ei käynyt mulle, onneksi ei käynyt mulle..." Menin jotenkin ihan lukkoon, ja lähdin pikapikaa kotiin. En tajua, miksi nyt yht' äkkiä aloin noin ajattelemaan! Eikä tässä sääli auta, mutta säälitti ystävä siinä rullatuolissa -aivan kamalasti. Kun hän yritti omaa lastaan hoitaa siitä tuolista käsin, eikä siitä oikein mitään tullut... Oli kamalan rankka reissu, mut lupasin ens viikolla mennä taas. (Oikeasti, eihän se mulla mitään rankkaa ole tämä elämä kun ihan rehellisiä ollaan.)
Nyt kyllä lähden nukkumaan, ihan on veto poies ;o) Tosi kiireinen viikko on kyllä ollut!
T:anttuli kera hiljaisen talon
Adalat: Pidän peukkuja, että kaupat asunnosta syntyvät nopeasti!
On fiksua lähteä vuokralle, ettei jää kahden asunnon loukkoon. Yksi stressin asia vähemmän =)
Terkkuja täältäkin kaikille... Aika vaan rientää ja viikot vilisee. Mies piti isäkuukauden ja kyllä teki hyvää. Aloitin oikein kunnon kuntoremontin, aloitin taas jumpassa käynnin, lenkkeilyn ja ruokarempan. Eiköhän tämä mamma ole sit kesällä taas kunnossa. Kyllä sitä jotenkin repsahtaa aina raskausaikana, kun ei jaksa silloin liikkua...
Pikku neiti tulee kohta 10kk. Seisoo ilman tukea ja kovat on halut jo käveleen, mutta ei vielä aivan taidot riitä. Taaperokärryllä painelee menemään ympäri taloa. Välillä työntelee keittiön tuoleja paikasta toiseen. Veikkaisin että kävelee kyllä ennen 11kk, niinkuin veljensäkin. Yöt nukkuu hyvin omassa sängyssä. Imetyksen lopettelin ja pulloa ottaa pari kertaa päivässä. Terveinä ollaan oltu, onneksi.
Kiva kun tuli lunta, ollaan käyty joka päivä lasten kanssa luisteleen tai hiihtään. Meillä pojat tosi innokkaita tohon luisteluun. Varsinkin toi 5v.,
sanoi jopa " menevänsä" isona pelaamaan NHL. No aika näyttää...
Huomenna mennään katsomaan kaverini pientä 3vko:n ikäistä vauvaa. Vannoin tässä viel pari kuukautta taaksepäin että meille ei enää tule vauvoja, mutta nyt on viime viikolla ollut taas outo tunne, että jospa ehkä vielä yksi...Miestä ei tarvis ylipuhua suostuisi varmaan. Voisin olla vähän aikaa töissä ja sit kun keskimmäinen lähtee kouluun voisin olla kotona vauvan kanssa. Esikko nyt epulla ja on kyllä ollut helppoa kun saa itse laittaa aamulla kouluun ja olla kotona kun tulee koulusta.
Nyt täytyy lähtee tekeen pulla taikinaa, lupasin lapsille laskiaispullia=)
T: Naksu ja lapsoset 7, 5, ja 10kk
No, nyt on =)
Kohta lähden Pepin kanssa neuvolaan, ja tulen sitten kirjoittelemaan 10kk kuulumisia...
HAASTE: Kaikille Kotiloille, että kirjoitelkaa tällä viikolla kuulumisia, vaikka vain lyhyesti! Nyt koneet kuumiksi, terveisiä olisi kiva kuulla ainakin Luna76:lta, AIHAlta, Rouvarilta (en muista uutta nikiä) ja muiltakin jotka silloin tällöin kirjoittelevat :o)
Vauvakuume on meikäläisellä kova, ostin jo unisex-bodyn Lindexistä mahdollista vauvaa odottamaan, kun oli niin söpö ja kokoa 44cm. Mä alan olla jo ihan pöhkö...