Meillä 1v2kk ongelmana levottomat yöt!
Kohta kaksi kuukautta on yöt menneet niin, että ensimmäiset 2-4 tuntia tyttö nukkuu rauhassa ja sitten alkaa heräily puolen tunnin-kahden tunnin välein. Nousee sängyssä seisomaan ja itkee. Välillä vaikea saada rauhoittumaan. Useimmiten kyllä nukahtaa, kun istun hetken aikaa vieressä ja tassuttelen, mutta herää taas jonkin ajan kuluttua. Pari kertaa olen ottanut tytön viereeni ja siinä on nukkunut rauhallisesti aamuun asti. Ja joskus tarvitsee maitopullon rauhoittuakseen.
Tyttö on nukkunut 2 kuukautisesta omassa huoneessa ja tähänmennessä ei ole nukkumisongelmia ollut. Mietinkin, että onkohan kyse eroahdistuksesta. Päivällä tyttö ei halua päästää minua hetkeksikään silmistään, niin ajattelin että vaivaisiko tuo yölläkin.
Oliskohan yötyä, jos siirtäisimme tytön sängyn huoneeseemme, mietityttää vaan, että oppiikoan milloin taas nukkumaan omassa huoneessa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia n. vuoden ikäisen yhtäkkisestä huonosta nukkumisesta. Ja onko parantunut aikaa myöten. Myös hyviä käytännön vinkkejä yöunien parantamiseen kaivataan.
Kommentit (3)
olivat lähes joka öisiä. Ne alkoivat lapsen ollessa noin vuoden ikäinen, kohta täyttää puolitoista. Meillä nyt allergia testaukset menossa ja pahasti näyttää siltä, että appelsiini ym. joudutaan hyllyttämään. Kokeilin itse jotain ruoka-aineita lopettaen, yöt rahoittu jonkin verran ja nyt testataan lääkärin kanssa. Voimia sinne, toivottavasti syy selviää ja saatte kunnon yöunet.
Itkut on alkannet samoiin aikoiin, kun lapsi rupesi syömään mandariineja. Tykkää niistä kovasti ja syö keskim. pari päivässä... Täytyykin kokeilla jättää ne hetkeksi pois. Sängyn siirsimmekin juuri huoneeseemme, saas nähdä, miten ensi yö sujuu.
Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin täytyy sitten sielläkin ottaa nämä levottomat yöt puheeksi.
Kiitos kommenteista ja lisääkin luen mielelläni=)
että siirrätte lapsen sängyn teidän huoneeseen, niin miksette siirtäisi? Viereen ottamista jatkuvasti itse vierastan, sillä silloin en itse saisi nukuttua, mutta jso tosiaan tuo sängyn siirtäminen vanhempien sängyn viereen auttaa, niin kannattaa varmaan kokeilla.
Yöunet ovat kaikille tärkeitä:) Sitten taas takaisin omaan huoneeseen, kun nukkuminen sujuu.