Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva palkka 9-luokkalaiselle työhöntutustujalle toimistohommista?

Vierailija
29.01.2008 |

Työ kestää viikon 6h/pv.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinajärjestöt ovat sopineet jo vuonna 2006 " Tutustu työelämään ja tienaa" -ohjelmasta. Ohjelma on tarkoitettu peruskoulun 8- ja 9-luokkalaisille ja muissa oppilaitoksissa opiskeleville. Suositusten mukaan harjoitteluaika on kaksi viikkoa ja siitä maksettava palkka on 280 euroa.

Kyseessä ei siis ole TET-harjoittelu, joka on lähinnä peruskoulun opintoihin kuuluva asia.

Elinkeinoelämän keskusliitto kehottaa yrityksiä palkkaamaan mahdollisimman paljon nuoria tämän ohjelman puitteissa.

http: //www. tat. fi /tat /fi /www/koulut/nuorten_kesatyot/kesatoihin__tutustu_tyoelamaan_ja_tienaa__malli/

Vierailija
2/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo iknä saanu mitään palkkaa, muuta kuin ruuan. Eikä se mielestäni vieläkään ole tarkoitus peruskoululaisella, vaan nimenomaan se tutustuminen työelämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajtellut päivä- vai tuntikohtaista palkkaa?

Vierailija
4/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muistaakseni saanut mitään paitsi lounaat, mutta en hirveästi tehnytkään töitä. Olin nimittäin TUTUSTUMASSA töihin, en tekemässä niitä. Tai no olisin mielelläni tietty tehnytkin, mutta kun työt joihin halusin tutustua olivat sellaisia, ettei tuon ikäisestä niissä olisi ollut paljon muuta kuin haittaa. Jotain pientä nyt toki tein ja auttelin mitä pystyin.

Mutta jos hänellä teetetään koko viikko töitä, josta on firmallekin iloa, niin on mun mielestä korrektia vähän maksaakin.

Vierailija
5/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei niistä todellakaan palkkaa makseta!

Vierailija
6/6 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikusia on sen sijaan " työharjoittelussa" eli käytännössä tekemässä usein täysin samaa työtä kuin varsinaisessa työssä olevatkin huonoimmillaan hieman yli 3 euron tuntipalkalla...Saadaan työttömät kätevästi siivottua tilastoista pois laittamalla heidät ilmaisiksi orjiksi.