Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liitoskipujako?

18.11.2008 |

Nyt alkaa huolestuttamaan, kertokaa onko tarvetta.

Toista lastani odotan viikolla 22+6. Pari päivää on ollut silmitön särky "lantion alaosassa". Siis jo ajattelee lantiota maljana niin siellä mistä vauva lopulta (toivottavasti) ulos tulee. Ei sisällä vaan luissa... aamulla herätessä ei tunnu mitään vaan kun nousen kävelemään kipu yltyy. Tuntuu vähän istuessa mutta kävely tekee hyvin kipeetä jo iltapäivällä.

Onko nämä niitä liitoskipuja vai jokin tulehdus tms? Kellään kokemuksia? Minua on vaivannut hyvin massiivinen hiiva koko osotusajan, joten hieman pelkään että onko nyt sit joku muu tulehdus tms. joka nämä tuntemukset aiheuttaa?

Ensimmäisestä ei mitään tällaisia kokemuksia ollut, enkä viitsisi neuvolaankaan soittaa, jos vaikka terkka kuole nauruun:)

-hepuna

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskipujen kanssa olen elänyt melkein koko raskauden ajan. Eihän nyt varmaksi voi sanoa, että sinun kipusi ovat liitoskipuja, mutta siltä kuulostaa. Jos sinulla on olllut tulehdusta, kannattaa aina tarkistaa, ettei siellä ole tulehdus pahentamassa asiaa.

Itselläni oli streptokokki alkuraskaudessa ja hiiva, jonka lääkäri sanoi pahentavan kipuja entisestään. Tulehdukset hoidettiin, mutta iitoskivut jäi. Ja niihin nyt ei ole muuta apua kuin tukivyö ja lepo.

Silti kun sanot, ettei aamulla tunnu ja iltapäivällä on jo paha ja liikkuminen tekee kipeää, kuulostaa noi liitoskivuilta. tsekkauta nyt kuitenkin, ettei ne tulehdukset jyllää siellä vielä pahentamassa sun oloasi.

Itse ajattelin ennen, ettei liitoskipuja nyt voi olla kuin lopussa, mutta kun tässä sairaslomalla olen taapertanut kivuliaasti melkein koko raaskauden ajan, on pakko vain myöntää, että kyllä niitä vain on, riippumatta viikoista.

itsellä taustalla toki selässä lytynyt "valuvika" ja nivelten yliliikkuvuus, jotka ovat tehneet tästä vaivasta näin mahdottoman pahan...

Mutta itsellä ei ensimmäisen kanssa ollut mitään ongelmia, mutta nyt liitoskivut ovat suorastaan helvetillisiä tässä raskaudessa. Joten ei sekään 1.raskauden kulku kerro voiko niitä liitoskipuja olla vai ei toisessa raskaudessa.

Mutta tukivyö auttaa hieman asiaa toisilla... Itse sain sen tk:n kautta. Ja fysioterapeutilta sain myös jumppaohjeita, jotaka vähän auttoivat siinä alussa.

Mutta aina sinne neuvolaan voi soittaa, sen vuoksihan siellä ollaan.

Et kertonut mitään valkovuodosta jne...Onko pistelyä tms... Itsellä streptokokki teki pistelyä sinne kohdunsuulle ja todella aikaisin supistuksia. Hiivakin lisää supisteluherkkyyttä tietenkin.... Otettava kaikki huomioon... Soita vaan rohkeasti ja kysy sieltä neuvolasta, että mitäs nyt tehään, jos mietit tulehduksen mahdollisuutta....

Vierailija
2/2 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä luulen että liitoskipuja nämä tosiaan on. En vaan osannut ajatella ensin kun ei aiemmasta ollut. Järkyttävä tuska! Äsken huusin ääneen kun nousin tuolilta. Pikkasen auttaa kun on housut "mahan alla", eli nostamssa mahaa, vois kokeilla siis sitä tukivyötä.

Tulehdukset pitää hoitaa myös, mut terkka on vaan niin jotenkin pösliö: unohtaa kattoa koko pissan ellei itse muistuta eik ätarviis käydä vaa´allakaan eikä mittailla paineita, aina kysyy minulta haluako että mitataan. Jotenki en halua sille kertoa juuri mitään...

mut kiitos!

-hepuna *tuskissaan*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla