***TAMMITENAVAT LAUANTAI-SUNNUNTAI****
Kommentit (27)
Tolleroinen: Ehdinkin jo pohtia, oletko päässyt lähtemään mielekkäämpiin hommiin. Pidetään me palstaa pystyssä. :)
MiiKaro: Onnea matkaan!
Aksiina: Taitaa olla aika yleistä, että synnäriltä haetaan vauhtia. Aina näitä tulee vastaan. Kuulostaa kyllä siltä, että sä aiot tosissaan kohta lähteä ja jättää meidät muut samanpäiväiset nieleskelemään pölyä kun sä spurttaat loppusuoralla. :)
Joopa, mua alkaa kohta jännittää eniten se, onnistunko tällä kertaa olemaan raskaana kauemmin kuin edellisillä kerroilla. Esikoinen ja kakkonen olivat tähän mennessä jo maailmassa. Kolmonen syntyi 40+6, joten jonnekin sinne puolentoista viikon päähän tässä kai pitää ajatuksia tähdätä.
Strutsi ja minihupi 39+4 edelleen
kahdeksalta tuli viimeinen supistus. Taas väsyttää ja koitankin käydä nukkumaan. Onnea tulevaan Miikaro, ihanaa :)
Hejsan vaan kaikille, ei täältäkään rintamalta mitään uutta, vaikka tutut ja tutuntutut koittavat ilmeisesti kyselyillään ja päivittelyillään manata lapsen pihalle, sen verran tiuhaan niitä tulee. Laitoinkin tänään meseen tylyn kommentin, että aivan varmasti kerron kaikille kun vauva on syntynyt..
Eilen pyörittiin lasketun päivän kunniaksi 6h kaupungilla shoppailemassa, laitoin itseni ihan hienoksi, hiuksia ja meikkiä myöten -ja tottakai korkeakorkoiset kengät jalkaan (kyllä teki tiukkaa loppupäivästä, mut oli sen arvoista!!! Ei tarvinnut tuntea itseään homssuksi Stockmannin lauantai-vilskeessä). Imetysliivejä etsittin, vaan eipä tullut vastaan mitään mainitsemisen arvoista, Prismassa kun ruokaostokset tehtiin niin olis ollut ihan ok perushässäkät mut kokoja ei ollut.. Kaupungilta mukaan tarttui hoitolaukku, sellainen ruskea nahkainen ja pari imetyspaitaa. Levjä käytiin kuuntelemassa ja sit vielä syömään ravintolaan. Illalla mentiin pelailemaan parin kaverin kans lautapeliä, ihana päivä siis kaiken kaikkiaan.
Meillä ei mitkään ässät tehoa, että se niistä. Supistuksia ei näy, ei kuulu. Huomenna neuvola, viimeksi terkka toivotteli pilke silmäkulmassa, että toivottavasti ei sitten nähdä. Kai sinne silti pitää mennä..
Täällä uudessa asunnossa Pitäisi pestä ikkunat yms mut nyt ollaan vasta alle kuukausi ehditty ihmetellä, että minne kaikki tavarat laitetaan, nini ei ole ollut ihan ykkösjuttuna tuo.. Jospa sitten pesen kun olen synnytyksestä toipunut, miehen en viitsi niitä antaa pestä, pesisin kuitenkin itse parin päivän päästä uudestaan, kaikella rakkaudella, hänen vahvimpia puoliaan kun ei ole lasien lääppiminen.
Strutsi: taidetaan kilpailla täällä pisimpään keikkujan tittelistä. Ainakin itsestä tuntuu siltä, että Ehkä hyvällä säkää kahden viikon päästä Harkitsevat käynnistystä. Supistukset kun on niin kortilla näillä kulmilla, että usko on mennyt mihinkään itsestään käynnistymisiin...
Jaksamista! Ja onnittelut uusille vauvantuoksuttelijoille!!!
-Finja 40+1
Eli kehissä olen minäkin edelleen, taistelemassa siitä viimeisen tammikuisen tittelistä =) Mieluusti kyllä sen jollekin muulle luovuttaisin, mutta edelleen vain olen aivan satavarma ettei tämä meidän masukki tuu ulos ilman häätöä. Vointi jatkuu ennallaan, eli ei mitään suurempaa hätää noin fyysisesti. Mitä nyt aina vaan tuo toisen jalan hermo on puristuksissa. Ja sitten menin onneton kehumaan noita yöuniani, niin johan heitti sitten sellaisen vaivan, ettei unet niin vaan onnistukaan. Mulla nääs alkanut joku kipuilu vasemman kylkikaaren seudussa, joka tuntuu päivisinkin, mutta varsinkin yöllä makuuasennossa. Eikä se ole närästystä. Taitaa kylkiluut olla kovilla, kun tuo maha niitä painaa.
Eipä sen kummempia täältä. Jaksuja, supistuksia ja hyviä unia kaikille tammimammoille!
Pikkis ja parin minuutin päästä 39+5
Aksiinalla todella kuulostaa lupaavalta, toivottavasti nyt tosiaan ois sitä itteään!!! Tsempit matkaan!
Ja osastolle menijöille myös onnea matkaan, MiiKaro ainakin kohta tuoksuttelee omaa kääröään.
Onnea ja ihanaa vauva-aikaa kaikille nyyttinsä saaneille!
Pikkis
Jatkan nyt tähän viikonlopun pinoon vielä, kun en jaksa uuttakaan aloittaa. Täällä minäkin edelleen roikun. Kateellisena luen viestejä, joissa toiset on lähdössä käynnistykseen. Mulle sanottiin, että täällä yliaikaiskontrolli on vasta kun vk 42 täynnä ja käynnistystä harkitaan sitten joskus sen jälkeen. Eli mä kökin täällä varmaan vielä kahden viikon päästäkin, vaikka laskettu aika oli jo perjantaina. Mä varmaan sekoan tähän kotona löhöilyyn...
Voinnissa ei mitään muutosta. Jotain pieniä limoja olen ollut bongaavinani ja yhtenä päivänä tuli jopa verta vessakäynnillä, mutta siihen se sitten jäi. Mahassa käy hurja jytke, joten tilaa tuntuu olevan ja tyyppi viihtyy yksiössään. Ilman noita liikkeitä olisin varmaan jo menettänyt uskoni siihen, että edes olisin raskaana.
Sori pessimistinen sävy, mutta olen vaan tänään niin täynnä tätä odottelua, kun mitään ei tapahdu. Tiedän kyllä, että pitäisi olla tyytyväinen, kun olen hyvässä kunnossa ja kaikki sujunut hyvin tähän asti, mutta mulla on vaan niin tylsää ja alan jo pelätä, että mitä ikävää tässä vielä käy, kun vauva ei synny. Ehkä meille sitten tulee helmivauva. Hurjaa, että tammikuuta on enää kolme päivää jäljellä, tosi nopeasti on nämä viime viikot menneet!
Lily 40+3
Eli lähes vastaava tarina kuin Hömötintillä!
Ei sitä näköjään erota lapsivettä valkovuodosta vaikka on jo kolmatta kertaa pappia kyydissä ja edelliset synnytykset ovat käynnistyneet vesien menolla.
Heräsin tänä aamuna siihen, että jotain lorahti housuun, vessassa lorisi lisää ja limaa tuli reilusti paperiin. Vaatteet kastui aamupalalla istuessani reilusti, nesteen haju oli makea, spermamainen. Soitin synnärille ja käskivät tulla jossain vaiheessa näytille. Sairaalan kamppeisiin puin ja olin kuin ikään synnyttämään tulossa, vaan niinpä se neste mitä housuihin lorisi, ei testin mukaan ollutkaan lapsivettä!
Tosin iltavuoroon tullut kätilö sanoi kotona vuotaneen nesteen mitä ilmeisimmin olleen lapsivettä juuri ylhäällä kalvoissa olleesta reiästä vuotanutta. Veristä limaa tulee aivan järkyttävästi, joten ei kai tästä VOI mennä enää kauaa synnytyksen käynnistymiseen. Supistelikin jo lupaavasti päivällä mutta ne hiipuivat, joten lähdin kotiin, kun mitään vauhditustakaan eivät luvanneet =( Kohdunsuu oli pari senttiä auki, höttöistä kaulaa jäljellä 1,5cm.
Kätilö kehotti ottamaan rennosti ja unohtamaan koko synnytyksen... helpommin sanottu kuin tehty, mutta hänen mukaansa toimiva konsti. Eli meillä ei hierota nännejä, eikä painella akupisteitä... Mutta pakko on odottaa että synnytys on kunnolla käynnissä ennen kuin kehtaan nokkaani näyttää synnärillä! Äsken saunassa tuli kaksi järkyttävän kipeää supistusta liman säestämänä joten toivottavasti tässä jotain tapahtuisi. Mies vei pojatkin jo mummolaan, joten hyvin tästä pääsisi lähtemään. Jee, taas supistaa!
Onnea Hemi ja Lumier!
Jaksamisia teille kaikille, toivottavasti en ole täällä enää aamulla viestejä lukemassa!
aksiina 39+4