Kirppishinnoista - miten hinnoittelen vauvanvaatteet?
Heips!
Olen menossa myymään vauvanvaatteita kirppikselle lauantaina. Myyn pois kaikki " perusvaatteet" kokoa 50-80cm , siis bodyt, potkuhousut ja potkupuvut sekä kaksiosaiset veluuriasut (hupparit&housut tms). Millaisia hintoja noista voi pyytää? Kaikki ovat ehjiä ja siistejä, ei juuri kuluneita. Mietin, että bodyt ja potkarit eurolla, kokopuvut ja setit 2-3 ¿. Kuulostaako järkevältä?
Entäs Gracon ensiaskeltuoli, 2 v vanha? En tiedä, paljonko tuo on uutena maksanut, mutta on ehjä ja tosi siisti, kaikki musiikkipelit toimii jne. Millä hinnalla kannattaa myydä? Osaisitteko auttaa minua? KIITOS!
Kommentit (7)
siis bodyt - 20snt-1¿
potkuhousut - 50 snt-2¿
potkupuvut - 2¿-5¿
kaksiosaiset veluuriasut 3-5¿
Entäs Gracon ensiaskeltuoli, 2 v vanha? - Kokeile vaikka ensin 20¿, sitten tiputa alas 15¿... sitten 10¿. Ehkä alin summa voisi olla 8¿, millä myisit, jos kukaan ei tarjoaisi.
Mutta en kyllä myy sitä alle kympillä. Kiitos mielipiteistä! Ap
Melkein kaikki myymäni vaatteet (ip-kirpparilla) ovat olleet hyväkuntoisia, vain 1 lapsella käytettyjä. Niistä olen pyytänyt seuraavasti: bodyt ja paidat 2¿, golleget ja neulepuserot 3-4¿, haalarit 8-10¿, sukat 0,50¿. Kuluneemmista vaatteista sitten vähemmän. Ja hyvin olen aina saanut kaiken kaupaksi! Mutta täytyy sanoa, että harvoin kirppiksillä on näkynyt yhtä hyväkuntoista tavaraa noilla hinnoilla.
Kannattaa silittää ja viikata vaatteet ennen esillelaittoa, olen huomannut että lisää kiinnostusta selvästi. Tahraiset vaatteet eivät ikinä ole menneet minulla kaupaksi, eli nykyään en viitsi sinne sellaisia edes viedä (edes 10 centin hinnalla, eivät mene silloinkaan!). Kokemusta mulla on kyllä vain yhdestä kirppiksestä, en tiedä jos muissa paikoissa on eri meininki.
Kokopuvuista 3 euroa on kyllä ehdottomasti liikaa. Kahta voit kokeilla, mutta ei sen enempää.
Jos ei siis ihan jostain kalliista merkkivaatteista ole kyse. Mutta siis normaalit H&M, Lindex ym. vaatteet tuohon hintaan.
Kävelytuolista en osaa sanoa mitään. Hiljattain näin sellaisen kirpparilla 5 euron hintaan (Graco, siisti). Pohdin jopa ostamista, kun oli mielestäni halpa, mutta sitten totesin, että en taida haluta koko kapistusta tilaa viemään.
mielestäni maksimihintoja mitä kannattaa laittaa. Itse en ostaisi kalliimmalla, mutta eurolla ostaisin bodyn tai potkarit, jos olisi muuten oikean kokoisia ja sellaisia mitä tarvitsen. Potkupuvuista (yöhaalareista) maksaisin max 1.5e. Veluuriseteistä max 3e jos on hyväkuntoinen.
Ja sukista ei kannata pyytää 50c vaikka joku täällä kertoi siihen hintaan myyneensä. Sukat max 20-30c.
haluaako sen tilaavievän härvelin nurkkaan vai ei. Suuri osa kirppisostajista muuntaa vielä markoiksi, ja 10¿ on silloin 60 mk heidän mielestään. Ja he kelaavat, että haluavatko he maksaa siitä käytetystä niin paljon.
Helsingissäkin on suuria eroja kirppisten välillä, samoin kuin eri kirppispäivien välillä.
täälläpäin nuo huutaen ostettais. Jossain ne olisi kalliita