Maksatko tv-lupaa? (Jos teillä siis on telkkari!)
Kommentit (9)
joskus nuoruudessa urheilin ja jätin maksamatta,mutta rupes käymään hermon päälle se, kun aina sai pelästyä kun ovikello soi.
Ollaan opiskelijoita molemmat - minä ja mieheni. Ja yksi lapsikin on elätettävänä. Maksamme kyllä kunhan aletaan saamaan ansiotuloja.
Tapanani ei ole varastaa eikä esim. kulkea bussissa ilman lippua. Moraalikysymys siis.
PS: sillä luvalla rahoitetaan koko Ylen toiminta, mukaan lukien radio- ja nettipalvelu. Lupaa ei tietenkään tarvitse maksaa, jos ei ole tv:tä, mutta on todella heikko perustelu kieltäytyä maksamasta siksi, että " mä katson tv:stä vaan kaupallisia kanavia" .
Se on vähän kuin jos ajaisi pummilla ratikalla, " koska enhän mä koskaan käytä muita julkisia välineitä, esim. metroa tai bussia" .
Opiskeluaikoina asuttiin soluasunnoissa ja kummankin kämppiksillä oli telkkarit, joten katsottiin sitten kämppisten kanssa yhdessä.
Nyt meillä olisi varaa maksaa, mutta ihan periaatteen vuoksi ei makseta. Jos ja kun ohjelmatarjonta paranee, niin sitten voisikin maksaa, mutta kun nykyisin joka kanavalta tulee suurimmaksi osaksi uusintoja.
Meillä ei ole digiboxia eikä tule. Kaapelissa nyt näkyy kanavat viel ens kuun, mut sen jälkeen voidaan rauhassa avata ovi vaikka sille tarkastajalle.
tätä samaa keskustelua käytiin av:lla pari vkoa sitten. Kuuluu maksaa. Moni kommentoi, että enpä maksa, kun en katso Yleä. Veikkaanpa, että aika moni kuitenkin katsoo Pikku Kakkosen - tulee muuten Yleltä.
Ajankohtainen kysymys, koska viimeksi tänään kävi televisionlupa-tarkastaja ovella ;)
Minusta se ei ole paljon. Sillä rahalla saa kuitenkin kaikki ylen kanavat ja tavallaan mainosrahoitteisetkin koska eihan pelkastaan kolmosta nelosta ja subia voi " ostaa" . Maksan sen ihan mielelläni, se on normaali kulu muiden kulujen kanssa. Tilaanhan lehtiäkin, maksanhan maksukanavistakin.
Mieli ei kyllä tekisi, mutta asumismuoto ja lasten ikä estää sen että saa lupatarkastajat pysymään loitolla muulla tavoin. Ja oli minusta aika noloa jo loppuvaiheessa muutenkin myöntää ettei makseta kun oltiin jo töissä jne. Opiskellessa en kyllä maksaisi...