onko kyömyniskalle mitään tehtävissä oikeasti?
vaikka suoristan ryhtini, niin näytän ihan kumaralta ja vaatteet on oudosti päälläni.
Selässä on niskassa kaamee patti,
muutama oudompi ihminen on huomauttanut minulle tästä.
Kommentit (5)
Hieroja sanoi että minulle, että kannattaa tv:tä katsellessa käsillä " levittää" sitä kyhmyä voimakkaalla otteella hartioihin päin.
inhoan tota kyttyrääni. En edes ole mikään lihava, vaan ihan normaalipainoinen. Johtuu yliojentuvasta kaulasta (mulla on muutenkin tosi yliliikkuvat nivelet). Vahvista yläselän lihaksia (kaikki punnerrukset, käsipainojen nostelut, selkälihasliikkeet makuulla). Sitten on tää perinteinen " kaksoisleukaliike" , eli teet kaula suorana kaksoileukaa, vedät leukaa sisään. Paljon toistoja. Myös staattista voimaa kaulan lihaksiin tarvitaan, mene selälleen makaamaan ja nosta pää suoraan linjaan selän jatkoksi (tunnustele että kyttyrä ikään kuin häviää, silloin on oikea asento). Pidä niin pitkään kun pystyt. Tee monta toistoa. Sitten vielä yksi liike on sellainen, että koukistat polvia, otat lievän etunojan ja laitat niskan suoraan linjaan selkärangan jatkoksi (vedät sitä leukaa sisäänpäin). Jännitä vatsalihakset pinkeiksi. Heiluta käsiä ylös alas (ikäänkuin hiihtäisit tms, mutta tosi liioitellusti. Toivottavasti sait jotain selvää....
Ei muuta kuin pää pystyy vaan ettei kruunu tipu :-)
Nimim. Sama täälläkin
Ei muuta kuin pää pystyy vaan ettei kruunu tipu :-)
Nimim. Sama täälläkin
-Kohtalotoveri-