Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaunut Helsingin julkisissa kulkuneuvoissa

21.01.2008 |

Olen vauvan kanssa tulossa Helsinkiin viikonloppuna ja pitäisi siellä matkustaa ainakin metrolla ja ehkä jollain muullakin julkisella. Meillä Turussa vaunujen kanssa pääsee bussiin ilmaiseksi. Onko Helsingissä sama juttu? Entäs metro? Raitiovaunu? Pystyykö raitiovaunuun ylipäänsä menemään vaunujen kanssa? Tai metroon? Varmaan ihan tyhmiä kysymyksiä mutta kun en vaunujen kanssa ole siellä koskaan reissannut. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona_1976:

Meillä Turussa vaunujen kanssa pääsee bussiin ilmaiseksi. Onko Helsingissä sama juttu? Entäs metro? Raitiovaunu? Pystyykö raitiovaunuun ylipäänsä menemään vaunujen kanssa? Tai metroon?

Julkinen liikenne Helsingissä ja seutualueella on vaunukansalle ilmaista (toistaiseksi). Metroon pääsee vaunujen kanssa hyvin, kun ensin hissillä menee laiturialueelle. Raitiovaunut ovat aika ahtaita, ja jos eivät ole matalalattioita, niin nostoapua voi olla vaikea saada.

Vierailija
2/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vanhoilla malleilla. Yleensä on joku tullut tarjoamaan apua nostamisessa, ennen kuin olen edes ehtinyt pyytää. Vaunujen nostoapu tuntuu täällä olevan ihan rutiinia - kysy rohkeasti apua. Tilaakin on kyllä riittävästi, ellet ihan valtavaa laukkumäärää kanna mukanasi...

Vaunuun kannattaa mennä sisälle aisapuoli edellä. Nostaja ottaa sitten kiinni alakorista.

Helppoa. Mukavaa matkaa!

Vierailija
4/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zco:

Vaunuun kannattaa mennä sisälle aisapuoli edellä. Nostaja ottaa sitten kiinni alakorista.

Musta on ikävä olettaa että vieras ihminen kyykkää siellä likaisessa osiossa, ja sitäpaitsi monissa rattaissa on tietyt kohdat josta saa/ei saa nosta....

Vierailija
5/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun rohkenee pyytää. Yleensä valitsen " uhreiksi" herrashenkilöitä. :) Melkein aina tarjoan auttajalle sitä aisaa ja nostan itse sieltä alhaalta.

Ja jos on muuten isot vaunut niin voi ainakin joissain ratikoissa / lähijunissa joutua nostamaan niiden " kaiteiden" yli, aika rankkaa. Onneksi ei olla jouduttu moista tekemään, mutta olen kyllä itse joskus auttanut vastaavassa tilanteessa.

Mammis