Terveydenhuoltoala ja ylempi amk-tutkinto?
Kenelläkään kokemusta?
Minä olen bioanalyytikko, ja pidän työstäni. Kuitenkin tekisi mieli opiskella lisää. Olen ajatellut ylempää amk:ta, ja ajattelin kysäistä onko kenelläkään terveydenhuoltoalalta kokemuksi joita jakaa.
Eli, olen bioanalyytikko amk, joten perustutkinto on kunnossa. Kuinka pitkän työkokemuksen tarvitsee ennenkuin voi hakea jatkokoulutukseen, vai tarvitseeko ollenkaan? Mitä mieltä olit koulutuksesta? Oliko siitä hyötyä työelämässäsi? Pystyykö samalla käymään töissä?
Kommentit (4)
Tuo 3 vuotta jo täyttysikin, ainakin siihen mennessä kun kouluun hakisin (ainakin äitiysloma tässä välissä). Tosin siitä on suuri osa sairaslomaa, olen joutunut olemaan pitkäaikaissairaslomalla, joten mitenköhän laskevat... Kuitenkin työsuhteessa koko ajan.
Susta tulee bioanalyytikko (ylempi amk). Jos terkkariksi haluat, niin sun täytyy lukea ensin th:n tutkinto ja sitten ylempi amk. Ylempi amk on tavallaan sama kuin pelkkä amk, siellä on monen eri alan opiskelijoita.
yleensä koulutus järjestetään niin että sen voi käydä työn ohella. muistaakseni kolme vuotta työkokemusta vaadittiin, että voi hakea.