Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko laminaattilattia vaikea asentaa?

Vierailija
17.11.2008 |

Meinaan, että osaisiko sen tehdä itsekin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuin legoilla rakentelisi. Tietysti tarttee olla kunnon työkalut, mutta hommana varsin helppo.

Eli tarttet vain hyvän jiiri sirkkelin, vasaroita ja tieysti laminaatin alle tulevaa vaimennusmattoa.

Vierailija
2/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä en sitten ala edes yrittämään.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa katsoa, onko huone "suora" - jos on vinoja seiniä, niin en suosittele itse yrittämään. Ei ne ammattilaiset kauaa sitä tee ja kulut saa vähentää veroissa.

Vierailija
4/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan laminaattileikkuri + laminaattisaha (leikkurin saa vuokrattua ja saha ei maksa paljoa). Jiirisahan tarttee sitten listojen sahaamiseen, mutta senkin saapi Biltemasta alle 20 euron.

Me laitettiin itse ja ollaan tyytyväisiä lopputulokseen. Yksin et sitä saa kovin helposti laitettua, kaverin tarttet. Ja jos et ole sitä koskaan laittanut, niin ois hyvä kysyä joltain joka homman on tehnyt, neuvoa. Tai sitten katsoa netistä laminaatinasennusvideoita.

eihän sitä TARTTE.. eihän vaikka auton renkaidenvaihtoonkaan tartte tunkkia, mutta se helpottaa kummasti ;) Ja biltemastakin saa työkaluja, ja kyllä niillä yhden remontin tekee, mutta itse en niillä paskoilla viitsisi mitään tehdä. Been there.. done that

Vierailija
5/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimittäin vaikea pitää puhtaana, lohkeilee saumoista ja ikävä jalan alla... talvella myös sähköinen. tässä ei kannata säästää! t. nim kantapään kautta oppinut

ps. asennus oli helppoa=)

Vierailija
6/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan laminaattileikkuri + laminaattisaha (leikkurin saa vuokrattua ja saha ei maksa paljoa). Jiirisahan tarttee sitten listojen sahaamiseen, mutta senkin saapi Biltemasta alle 20 euron.

Me laitettiin itse ja ollaan tyytyväisiä lopputulokseen. Yksin et sitä saa kovin helposti laitettua, kaverin tarttet. Ja jos et ole sitä koskaan laittanut, niin ois hyvä kysyä joltain joka homman on tehnyt, neuvoa. Tai sitten katsoa netistä laminaatinasennusvideoita.

Vierailija
7/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helposti meni. Kaksi huonetta laitettiin, huoneissa ei mitään muuta kuin "suoraa seinää". Ei tarvinnut siis mitään ylimääräisiä kuvioita leikata, pätkiä vain sopivan kokoisia paloja.

Eli jos on helppo huone, niin pärjää ilman leikkureita ja jiirisahoja.

Vierailija
8/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko työmiehet ottavat palkkaa? Itse en hommaan ryhdy, mutta lattia olisi uusittava. Riittäisiköhän esim viikko lattian laittoon (siis n. 40 tuntia). Huoneet helpon muotoisia, ei kaaria tms.

Vierailija
9/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora huone on mihin tulee.

Minkälainen on sitten hyvä laminaatti, ettei ole sähköinen, lohkeile ym. ?

ap

Vierailija
10/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veloittaa joko tuntien mukaan tai urakkana. Yhden huoneen osalta ei montaa tuntia mene, jos on helppo kohde. Jos ehdottavat viikkoa 60 neliöön, siinä on luppoaikaa jo aika reilusti.. Päivä, kaksi max. yhdeltä mieheltä.

Vierailija
11/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitoin meidän 12 neliön makkarin lattian viimesillään raskaana ollessani ja hyvin kävi laatuun=)

Apuna onneksi oli kunnon sirkkeli mutta olen nähnyt, että laminaattileikkuri se vasta näpsä on! Niitä saa varmasti vuokrattua kaupasta tai ehkä Ramirentiltä tms. Sahan kanssa en alkaisi millekkään.

Hyvä laminaatti sitten. Alle 8 ml paksuista ei kannata ostaa, sitten niissä on vielä lujuusluokka onko tarkoitettu esim. yleisiin tiloihin yms. Lisäksi hyvässä laminaatissa näkyy puun kuviot "röpönä siis ettei ole vaan tasanen kiiltävä.

halvat laminaatit tehdään yleensä ihan muutamalla filmillä jolloin kuvio ei ole niin vaihtelevaa.

Kyllä ne liikkeessä ovat asiantuntevia myyjät yleensä, rohkeasti vaan kyselemään!

10-15 e/m2 saa ihan ok laminaattia.