Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIS 05 - kuulumiset viikolla 4

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain kyselen, että kuka se olikaan joka sitä kuvahommaan hoiteli? Kun minulle ei ole tullut yhtään muiden maalisten kuvia?

TE

Vierailija
2/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloitusta kirjoittaessani jouduin ihan tosissani miettimään, mikä vuosi Kaisa syntyikään..

Sisäleikkejä harrastettu koko päivä, kun taas sataa vettä. Ankeeta! Onneksi naapurit kutsuivat lounaalle, siellä kului aika mukavasti. Nyt Kaisa koittaa nukahtaa päikkäreille lueskellen perinteisen kovaäänisesti jotain satuaan. Kun eilen ei nukuttu päikkäreitä, niin tänään olisi pakko saada nukkumaan. Muuten ilta on totaalista kiukkuamista.

Hauska sattumus, kun törmättiin Lehtoviin perheineen HopLopin ovella. Kun ei päästy sinne (täyttä), niin tultiin sitten meille. Lasten leikkien jäljiltä meidän sängystä löytyi hauska kokoelma pehmoleluja illalla kun mentiin nukkumaan. Niitä oli taidettu nukuttaa urakalla siellä..

Ei tässä muuten kummempaa. Loppuviikosta lähdetään Kaisan kanssa junalla Poriin. Mies tulee viikonlopuksi perästä ja lauantaina mennään kaksin viettämään laatuaikaa. Blinejä ja hotelliyö. Kaisa menee mummun ja vaarin kanssa mökille. Huomenna työhaastattelu ja tässä parin viikon sisällä muutenkin ratkeaa, missä uraa jatketaan. Vaikka kyllä sitä kotonakin viihtyisi..

Mukavaa viikkoa!

kua ja Kaisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun TuuliEmilialle et KALAMAMI hoiteli sitä kuvanlähetys hommaa.Et Jos kalamami on kuulolla niin varmaan hoitanee asiaa, et sinäkin kuvia saisit.Tai onhan voinut lähettää sullekin,mut ei vaan oo tullu perille,nää koneet kun tuppaa välillä temppuilemaan...

Meillä on kans ollu Juuson kans kotipäivä.Kaverini tuli käymään oman poikansa kanssa meillä ja pojat saivat keskenään leikkiä.Hyvin menivät leikit yksiin.Sitten ollaan oltu ulkona,aamusta tunnin verran ja nyt iltapäivästä peräti kaksi tuntia.Täällä tosiaan lunta on taas satanut kahtena päivänä niin, et lumitöitä on saanut tehdä ja sitä myöten kivoja lumileikkejä.

Juusokaan ei eilen eikä tänään ole nukkunut päikkäreitä.Eilen ei vaan ruvennut, vaan laittoi koko homman ihan lekkeriksi ja tänään ei malttanut kun ikäistään leikkiseuraa.

Minäpä rupeen valmistautuun bodypumppiin lähtöön.Hyvää alkanutta viikkoo!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
4/19 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojat hakevat unta sängyissään. Ilta on hujahtanut vauhdilla.. Viittaan viime viikon kirjoituksiinne, joissa pohditte miehen osallisuutta yms. Meillä oikein osallistuva mies, mutta vuorotyöläinen kun on, nautin joka toinen viikko itsellisestä arjen pyörityksestä.. Näin kauniisti sanottuna. Mies tulee kotiin vasta 22.45 tienoilla. Sen verran näinä viikkoina näkee lapsia, että hoitaa aamuhommat ja vie heidät hoitoon.

Nyt siis on miehen iltavuoroviikko: sen jälkeen kun ruokin lapset ja istutin heidät Pikku Kakkosen ääreen, olen tehnyt oppilaille koetta. Pienet tauot sen laatimisessa toivottavasti tekevät tästä kokeesta toimivan ja täsmällisen. ;)) Pienemmällä oli taas vaikeuksia pottahommissa (kuka muistaa kun asiasta kirjoittelin), ja pariin otteeseen huusi ja yritti ja mie kannustin ja pidin kädestä. Lopulta onnistui. Sitten kun vein hänet suihkuun, isompi hillui huoneessaan ja loukkasi selkänsä. Sen jälkeen alkoi valittaa vatsaansa ja minä jo huolestuin.. No, pitää huomenna tarkkailla tilannetta. On kyllä niin väsy, että saattaa olla siitäkin. Molemmat reagoivat ihmeellisesti vatsallaan kaikkiin mahdollisiin asioihin. Väsymykseenkin.

Mielelläni kirjoittelisin lisääkin, mutta nyt on taas palattava työn äärelle. Kaikille kivaa viikkoa!

Pippandii

Vierailija
5/19 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas etäpäivällä. Harvinaista kyllä, että olen tiistaina kotona, mutta yksi tiistainen vakiopalaveri siirrettiin eiliselle, niin siksi suunnitelmat muuttuivat. Oli muuten kiva katsella eilen Täydellisiä naisia, kun tiesi, että tänä aamuna kello ei soi kukonlaulun aikaan ;-)

Täällä on ihanan talvisen näköistä. Mies otti eilen lapset illalla lumitöihin, viihtyivät reilun tunnin, ja johan ruokakin maittoi... Saanalle tuli unikin helposti, mutta Nuutti kukkui taas vielä kymmenen jälkeenkin hereillä. Ja heräsi aamulla seiskalta. Pitää varmaan tänään jutella iltapäivällä taas hoitajan kanssa, että voisiko niitä Nuutin päikkäreitä lyhentää... Huoh. Sinne kun ei meinaa mennä perille...

Laitoin Nuutin eskarihakemuksen ja Saanan siirtohakemuksen menemään. Nyt ootellaan sitten, pääsevätkö molemmat päiväkotiin. Nuutti nyt ainakin pääsee, mutta olisi kiva saada molemmat samaan paikkaan hoitoon, niin ei menisi haku- ja vientirumbiin aikaa.

Sitten vähän paikariasiaa: Epäilen, että olen vetänyt vähän liian tiukalla dieetillä viime viikon, eli nyt olen kiltisti ruvennut syömään sen sallitun pistemäärän. Mutta liikunnasta: Tietääkö Lehtovi tai joku muu paikkareilla laihduttanut, miten liikunnalla ansaittujen pisteiden kanssa pitäisi elää, ts. onko järkevää jättää ne käyttämättä vai pitäisikö niistä jonkin verran käyttää? Minulla kun liikuntapisteitä tulee keskimäärin 16 viikossa (ja 12 saisi käyttää), niin vetääkö elimistön säästöliekille, jos ei käytä yhtään liikunnalla saatua pistettä? Meillä kun on vaan tuo pisteromppu, niin siellä ei näitä hienouksia kerrota...

Ai niin, vielä yksi juttu: Minäkin pääsen työhaastatteluun. Menen perjantaina. Ihanaa, kun vihdoin joku huolii minut haastatteluun, alkoi jo vähän turhauttaa lähetellä hakemuksia, joihin saa vaan vastaukseksi kirjeen, että " valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun..." . No, en usko, että paikkaa saan (siellä lienee paljon myös päteviä hakijoita...), mutta kiva päästä edes haastatteluun.

No niin. Siinä tärkeimmät. Olipas omanapaista...

Terhi&muksut

Vierailija
6/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas pino valahtanut jo alas. Missä ollaan??

Nyt minäkin taas liityn työläisten joukkoon. Kävin eilen haastattelussa ja ennen kuin pääsin kotiin, soitettiin jo valinnasta. Hieno homma. Olis pitänyt aloittaa heti maanantaina, mutta en mä nyt vielä silloin .. Aloitan siis perjantaina 1.2. Samat hommat jatkuvat, mutta työ muuttuu ehkä hieman " sisäsiistimmäksi" . Ei tarvitse siis enää itse puunata messuhallien lattioita :) Nyt pitäisi vielä jaksaa puurtaa nämä sovitut väliaikaistyöt (= motivaatio nolla), kun en viitsi ystävää jättää pulaan.

Kaisan tarhapäivät pitenevät jonkin verran, mutta mies onneksi lupasi hoitaa kuskaukset ainakin siihen asti, kun päätetään hankitaanko toinen auto. Tuleva työ ei todennäköisesti autoa vaadi, mutta työmatka tulee tarhakoukkauksen vuoksi hieman hankalaksi. Jos vaan sais sen siirron tänne Viikin puolelle syksyllä, niin kevään sinnittelisin mieluusti ilman autoa.

Kaisa on viime päivinä kunnostautunut laulajana. Joululaulut raikaavat hyvin kovaäänisesti kaiken aikaa. Ei kovin kaunista kuunneltavaa, valitettavasti. Mutta edistystä kuitenkin, kun muutama viikko sitten Kaisa ei koskaan suostunut laulamaan, jos edes minä tai mies oltiin kuulemassa. Eilen luritteli kylässäkin, eikä kyläpaikka ollut edes mikään tuttu.

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

Vierailija
7/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kualle työpaikan saannin johdosta!!! Ei tarvinnut sitten tämän kauempaa työttömänä vetelehtiä. ;)

Täällä viimesiä tunteja vedetään. Puolelta pois. Ja sitten kodin kautta lääkäriin.

Niin, Helmillä oli tullut eilen pikkareihin verensekaista tuhrua, siis sellaista oranssihtavaa kuivunutta limaa siinä vaiheessa, kun tämän havaitsin. Ensin ajattelin, että onko vain verta tuosta häpyvaon yläosasta, johon tuli aamulla pikku nirhauma, kun tyttö tasapainotteli olkkarin pöydän päällä ja loukkasi alapäänsä pöydässä olevaan takorautanuppiin. Mutta, kun tuhru oli selvästi sellaista limaisen oloista, niin päätettiin kurkata miehen kanssa jalkoväliin ja ainakin minun mielestäni emättimen suulla on mahdollisesti tulehdusta, ja ehkä myös emättimessä. Oli myös aika punainen ja haisi pahalta. Tuota pahaa hajua ja varsinin välilihan punoitusta on ollut jo pitempään, mutta en ollut kovin huolestunut asiasta, kun Helmi ei ole valitellut alapäätään. Toisaalta en edes tiedä, miten paljon pienen tytön alapää voi haista, vai kuuluuko olla hajuton. Vai onko jotain " naismaista" ominaishajua jo nuin pienillä, kun tuo naisen värkki on melko suljettua aluetta.

Mutta nyt kun pikkareissa oli tuhru, näin kyllä parhaaksi varata ajan lääkärille. Mietin tässä vaan, että kuinka ihmeessä tutkimus tehdään, kun eilenkin oli aikamoista vääntöä, että pääsin kurkkaamaan tytön pyhimpään. KIva, kun noin pienillekin lapsille voi tulla alapäähän kaikenmaailman tulehduksia. Jotenkin sitä mieltää nuo intiimialueen tulehdukset jo seksielämän aloittaneiden naisten vaivoiksi.

Ja vielä kaiken lisäksi Helmi oli oksentanut pari kertaa aamulla, joten olivat jääneet iskän kanssa kotiin. Ihan pirteeltä vaikutti kuulemma, kun tuossa kahden maissa soittelin, mutta katsellaan nyt. Ollaanko mahdollisesti huomennakin kotona.

Tämmöstä. Muuten kaikki ihan ok, paitsi että tuntuu, että minulta ei ole tämän puolentoista viikon aikana lähtenut yhtään painoa pois. En merkkaa mihinkään ylös syömisiäni, mutta tiedän, etten ainakaan syö liikaa. Voinko sitten syödä liian vähän? Kuitenkin salillakin käyn kolme kertaa viikossa, joten luulisi senkin jotain tekevän. Siis painoani en tiedä, mutta jos pidän mittapuuna housuja, niin ne kyllä kirraavat ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Blääh. Mutta en luovuta, kai tää jossain vaiheessa alkaa tuottaa tulosta. Vaikka vuoden päästä...

Jaa mutta nyt pitää lopettaa.

lehtovi ja Helmi

Vierailija
8/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikko on mennyt puoleen väliin. Nämä aamuvuorot on kivoja kun pääsee ihmisten ajoissa kotia. Lapset on taas mummolassa, niin kerkeen koneelle.

Kualla onnittelut työpaikasta!! Niin ne asiat järjestyy.

Lehtovi, kerros sitten mitä se lääkäri sanoi? Meilläkin kun näitä neitejä on, niin kiinnostaa kovasti kuinka pitää toimia.

Unet: Meillä on taas niin kauheat yöt. Mimmi ei nuku yhtään yksin omassa sängyssään. Viime yönä mie olin omassa sängyssä 2½h, muuten makasin Mimmin vieressä. Kyllä ihan tarkoituksella, kun olin niin väsynyt,sain näin ollen nukkua vähän pidempiä unijaksoja. Parhaimmillaan tai pahimmillaan heräsin 5 tunnin aikana 6x tuossa yksi yö. Mimmille ei uppoo mitkää tarrat, ei lelut, ei ballerina mekot..kaikkea lahjontaa olen yrittänyt. Kai ainut vaihtoehto on huudattaminen. Se on vaan niin sydäntä särkevää, kun toisella on ihan selkeesti hätä ja pelko. Mimmi näkee mörköjä, joilla punaiset kiiluvat silmät..Mistä lie sellasen oppinut? On yövaloa, ja ovi auki meidän huoneeseen. En tiiä, keinot on loppu!!!!!!!!!!!!!! Jos jollakin on jotain vinkkiä, niin auttakaa miuta!! Niin, ja Mimmillä sattui ensimmäinen pissavahinko yöllä. Likka on ollut kuiva jo 8kk ja nyt sitten tuli pissat sänkyyn? Mistä tämä kertoo? Reagoiko hän nyt johonkin miun työrytmiin vai mistä tässä on kyse? Vai pelkästään yli otteesta äidistään?

Paino: no juu, punnitus oli tänään. -500g. Mie olin tasan varma, että enempi on lähtenyt. Vaatteet istuvat jo niin hyvin päälle, että luulin jo tavoittelevani ihannepainoa. Pask**marjat, puol kiloa. Nyt oon ihan syömällä syönyt niitä pisteitä. Vielä siis matkaa 2.1kg tavoitteeseen, heh ja plus ne miun iänikuiset kaksi kiloa mitä en viime vuonna saanut pudotettua. =) TEL; en osaa vastata noihin liikuntapisteisiin. Miusta niitä ei kyllä tarvi käyttää lainkaan, jos ei halua, mutta voi käyttää sen max 12pistettä/vko.

Huomenna selviää aloitanko siellä vuoropäiväkodissa. Jännittää jo alkuunsa niin iso elämänmuutos koko perheen puolesta!!

Palaamisiin!

Vierailija
9/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkarin pisteillä olevat, kertokaahan mulle, mistä saisin sen ostajan oppaan?! Se olis niin hyvä niin näkis vähän, mitä kannattaa ostaa. En viitsis paikkareihin sen takia liittyä. Vielä olen ihan normaalipainossa mut kilo on tullut lisää kuukaudessa. Pitäisi siis rueta katsomaan, mitä suuhunsa laittaa. Mutta kun ne herkut maistuu edelleen aivan liian hyvälle! Housut kyllä kiristää enemmän kuin ennen. Blääh.

Onnea Kualle työpaikasta! Hieno juttu!

TuuliEmilialle pahoittelut. Olen aivan täysin unohtanut lähettää sulle kuvia! Lupaan lähettää viimeistään huomenna!!! Anteeksi...

Tuulialla on huomenna jänskät paikat. kerrohan sit, miten kävi. Millaiset työvuorot sulla siellä olis?

Mä kävin tänään koululla ja olen todella onnellinen! Opettaja lupas, että saan tehdä lopputyöni yksin. Viime vuonna se ei millään onnistunut...

Nyt täytyy mennä taas.

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
10/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Terhi että olet saanut haastattelukutsun. Ja Kualle onnittelut uuden työpaikan johdosta!

Pojat katsovat lastenohjelmia ja mie hetkeksi koneelle.. Huominen työpäivä pitää vielä mennä läpi, mutta pitänee odotella, että lapsukaiset nukkuvat. Mies kun on töissä eikä katsomassa poikien perään. Mummilta saatu Topi ja Tessu 2 -leffa on kyllä " apuna" , mutta säästetään sitä pahojen päivien varalle.

Meillä on hieno ilma: lunta ja päivällä aurinkoakin, tosin ihastelin sitä ikkunoista. Hetkisen jäin poikien leikkejä seuraamaan, mutta sitten nälkä ajoi sisälle. Tämänpäiväinen jumppa jäi myös väliin työkiirusten takia (päivällä), joten pitää viikonlopuksi kehitellä ohjelmaa. Perjantaina pääsen aamulla onneksi hieman jumppamaan. Mullakaan paino ei ole liikkunut ei sitten mihinkään suuntaan, mutta en nyt niin kovin sitä edes seuraa. Pitää varmaan mennä vaakaan vasta kolmen viikon kuluttua, jospa olisi jotain tapahtunutkin.

Lehtovi: toivottavasti kaikki on ok.

Meillä lapsukaiset ovat flunssassa, ei kuitenkaan vielä ainakaan kuumeisia. Onneksi! Esikoisella olisi viikonloppuna luvassa synttärit tulevan eskarikaverinsa luona. Toivottavasti ei siis kipeydy. Harmittaisi kovasti.

Vierailija
11/19 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkö ensimmiäinen kävijä tänään??!!Mulla vapaapäivä ja Juuson kans siis kotona ollaan.Huominenkin on vielä vapaata,mut vien Juuson muutamaksi tunniksi hoitoon,kun ite meen hierojalle.

Juuso tuolla yrittää hakea unta,mut höpötys sieltä vaan kuuluu.On herännyt aamulla heti puol seiskan jälkeen,ni luulis unen jo tulevan.Aamusella oltiin ulkona,vaikka melko kylmä viima siellä oli.Lumimyräkkä ei vielä ole tänne saapunut...sitä odotellessa.

Puol neljältä lähtään sit muskariin,Juuso kyl tykkää siellä käydä.

Mulla ollu tällä viikolla ylimäärästä stressinpoikasta.Viime viikolla eräs nainen(venäjältä tänne muuttanut)peruutti tohon meijän parempaan autoon pahki,kun olin Juusoa hoidosta hakemassa.Autoon alaetukeulaan tuli lommo ja kun käytiin korjaajalla näyttämässä,ni sani et koko etukeula menee uusiksi.Poliisi ei käynyt paikalla,mutta puhelinyhteydessä oltiin heti paikan päällä ja tämä nainen myönsi poliisille syyllisyytensä.Nyt tiistaina täytettiin sit vahinkoilmoitus lappuja,ni hänpä rupeskin perumaan puheitaan,et hänen omasta mielestään hän ei ole syyllinen,vaan että minä olen parkkeeranut auton väärin.Mut sillä ei ole mitään merkitystä, miten minun auto ollut,koska ollut parkissa ja törmääjä on aina näissä tapauksissa syyllinen eli korvauvelvollinen.No,onneksi tänä aamuna poliisi ja tämä nainen molemmat soittivat, että siihen vahinkoilmoituslappuun voi merkitä syylliseksi tämän naisen.Huh ja puh.Muuten olisi jouduttu tekemään poliisitutkimus ja asia olisi vaan pitkittynyt.Olipas selostus!!

Sitten taas maalislapsoseen...minäkin olen ruvennut pinnaani kiristämään Juuson uhmiskohtausten aikana kuten olikos se Kalamami?Alkuun Juuso oli oikeesti ihan ihmeissään,kun äiti ei reagoinutkaan hermostumalla ja huutamalla.Ja nyt on sujunut aikas hyvin,kun pitää itsensä rauhallisena.Tänäänkin on koeteltu pariin otteeseen,äsken juuri tuon nukkumisen kans.

Juu,vaan nyt pakko saada kahvia ja jos lukis päivän epistolan(sanomalehden siis).

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
12/19 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on työkuvioissa tapahtunut! Onnea ja menestystä kaikille uusissa paikoissa aloittaville ja niistä haaveileville.

Ihan kuin sivusto olisi viime näkemästä muuttanut ulkonäköään, en mä nyt niin monta päivää ole ollut poissa...mummolassa käytiin ja matkat meni hyvin. Vauvakin kakkasi automatkoilla aina huoltoasemalla.

Maalislapsukainen on ottanut asiakseen pissaamisen sänkyyn, sohvalle, tietokonetuolille,.. Ihan kuin Tuulia kirjoitti, likka on ollut kesästä lähtien päiväkuiva, isoja vahinkoja ei ole sattunut, joskus on pikkarit lirahtanut märäksi, mutta vessaan on aina ehditty. Nyt muutamana päivänä on pissattu sänkyyn hereillä ollessa, peitto, tyyny, patjakin. Mulla kun oli vaan sellainen noin metrin levyinen muovifrotee likan sängyssä, niin tämähän lirautti tyynyn päälle. Muumia kun katseli tästä tietokoneelta, niin pissasi tuolin täyteen. Voi juupeli, pyykkiä on piisannut. Jotain protestia tämä lienee, ja tosi rasittavaa sellaista!

Meidän tyttö ei varsinaisesti pelkää, mutta mörköjä on ovien takana ja suljettujen ovien takana on hirviö, joka tulee puraisemaan. Mä olen kehottanut puremaan takaisin. Mörkökin on ihan heppu muiden joukossa, käy Helsingissä töissä kuulemma:-D

Eipä meille nyt muuta tällä erää.

Ai niin, kävin katsastamassa taajaman kuntosalitarjonnan, niin pääsen kunnostamaan selkääni pikku hiljaa. Kolmeen vuoteen en ole tehnyt sen eteen mitään, ja sen kyllä vauvaa nostaessa huomaa.

korvapuustit

Vierailija
13/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo suht pitkät pätkät, sitten virheliike ja kaik katosi.

Lyhyesti yhteenveto " edellisestä" : pohdiskelin meidän tulevaa areenaa, taaperot vaiko leikki-ikäiset. Leikkiväisiähän nämä muksut ovat. ;)) Aika lailla uudistivat sivuja. Paljon uusia keskusteluaiheita, mm. eskarilaisille. Huomasitteko jo Terhi ja lappu ja muut tulevien eskareiden äidit? Siellä sitten ensi syksynä...

Tulin kotiin jo puoliltapäivin, sillä pienempi T on kipeä ja äiskää tarvittiin. Nyt nukkuvat ja annan nukkua ihan miten vain unta tarvitsevat. Isommalla on huomenna kauan odotetut kaverin synttärijuhlat ja toivotaan kovasti, että säilyy terveenä sinne asti. Kyllä harmittaa, jos ei pääse.

Minulla odottaisi tuossa vieressä kahden luokan koepinot, mutta odottakoot. Harrastan niitä sitten huomenna tai sunnuntaina.

Meille on satanut lunta ihan hirmuisesti. Mites olisi maalisäitien treffit täällä Kainuussa! :)) Vai oletteko saaneet lunta sinne eteläänkin?

Huomio kaikki kissoista tietävät! Meidän pihassa kulkee kissoja ja minua harmittaa suuresti.. Tykkään kissoista kovasti silloin, kun omistajat tietävät missä ne menevät ja tykkään myös sellaisista kissoista, jotka eivät pissi toisten pihoihin. Nimittäin haisee.. On ikävä laittaa poikia tuohon pihalle leikkimään, varsinkin nyt, kun välillä on kylmää ja välillä pakkasta, niin plussa-asteilla hajut oikein ryöpsähtää nokkaan.

Mie aion viikonloppuna olla salapoliisi ja seuraan noita takapihalla olevia tassunjälkiä; missä se mirri täällä pyörii, hihii. Mutta asiaan: onko jotain karkotteita, tarkoitan että tepsiikö sitruuna tai appelsiinin kuoret, joita anoppini kesällä mainosti? Mies lorautteli sitruunatiivistettä viime viikonloppuna pihalle ihan mutu-tuntumalla.

Palaillaan! Mukavaa viikonloppua!

Pippandii

Vierailija
14/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi " Pippandiit" eli kirjoitin pitkät pätkät, sormi osui väärään kohtaan ja kaikki hävisi. Ärrrrrrr...

No, ei kun uudestaan...

Työhaastattelu meni kivasti. Alkuviikosta kuulen, miten käy. aika 50/50 ovat mahkut. Jännitetään siis ;-)

Viikonlopun ohjelmaan meillä kuuluu huomenna ensin luistelukoulu. Sitten lähdemme miehen työkaverin luokse koko perheen voimin. Siellä on joku koko perheen häppeninki. Illalla sitten pois joko minun kuskaamanani tai taksilla. Katsotaan, mikä on huomenna fiilis.

Sunnuntaina voisi mennä kokeilemaan hiihtämistä. Lunta siis on tullut tännekin. Huomasin, että olivat tehneet ladut tuohon meidän lähipurtsikalle, joten toivotaan, että hiihtokelejä riittää.

Tuulia puhui möröistä. Meillä Saana ei näe mörköjä, mutta pelkää kyllä pimeää. Meillä on toimittu niin, että lasten huoneen edessä käytävällä on valo siihen asti, kun muksut nukahtavat. Sen jälkeen se sammutetaan, mutta jätetään yöksi sitten lasten vessaan valo. Vessa on lähellä lapsien huoneita, joten valo kajastaa heille. Lisäksi Saanalla on Nalle Puh -yövalo, joka vähän valaisee. Ja se yövalo on elämää tärkeämpi, ts. hirveä huuto, jos unohtuu laittaa paikoilleen... On siis sellainen oranssi, himmeä valo. Mutta näillä on pärjätty. Ja sillä, että selitetään, ettei mörköjä ole jne. Mutta nämä ovat varmaan niin lapsikohtaisia juttuja, että se, mikä toimii yhdellä, ei varmaan toimi toisella.

Kualle onnea uudesta työpaikasta! Etpä kyllä kauaa saanut kotona olla... :-)

Olikohan mulla muuta... Nyt ei muista. Tsekkaan vielä pinon ja palaan asiaan, jos jotain unohtui.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terhi&mukelot

Vierailija
15/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en saanut sitä työtä..plääh, olin melko varma, että saan sen. No, perustelut miksi ottivat sen toisen olivat hyvät. Mie sain sen toisen lastenhoitajan sijaisuuden mikä olisi maalis/huhtikuu. JOS olen silloin käytettävissä. Joten ensi viikon olen sitten taas työtön ja terrorisoin ainakin kolmella viestillä per päivä =)

KALAMAMI; saat sen oppaan menemällä paikkariryhmään. Ei siis tarvi osallistua, vaan sieltä saa käydä ostamassa tuotteita, vaikkeri kirjoilla olisikaan. Ovet avataan ainakin 30min ennen virallista ryhmän alkua.

Miun paino jumittaa tuossa samassa. Nämä kun on näitä viimeisiä kiloja niin hitaaaaaaaaasti mennään alas päin. Menkatkin vielä..No, motivaatio on kova. Silti viimeiset pisteet käytän suihkuiltaolueeseen!!!!

Oli tosi kivaa olla töissä, nyt vaan on jotenkin haikea mieli, kun ei ole tiedossa mitään..

Huomenna papalle, sunnuntaina salille ja venytysjumppaan. Ehkä lasten kanssa ekaa kerran yhdessä koko poppoo uimahalliin.

Palataan taas!

T

Vierailija
16/19 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seiskalta herättiin. Nyt on aamupala syöty ja tytöt katsoo pikkusta kakkosta. Meillä on tapahtunut ihmeellinen käänne. Sain Mimmin houkuteltua, että neljän barbitarran jälkeen saa sellaisen H&M:n balettiröyhelömekon, kun siis on nukkunut omassa sängyssä. Niinpä vaan tänään on kolmas tarra jo tienattu ja hienosti mukisematta nukkunut. Mikä hauskinta, Moona siirtyi ihan oma-aloitteisesti nukkumaan alasänkyyn. Sijnä ei ole mitään laitoja yms, mutta hyvin on neiti pysynyt sängyssään. Ja nukkunut heräämättä=). Nyt sitten saadaan alkaa miettimään pinnasängyn viemistä pois..niiiiiiiiiiisk!

Mie kun olen nyt kohta juonut sen detox-ykköskuurin, niin täytyy kyllä kehua. Iholle on tehnyt tosi hyvää, ja miusta hiuksetkin on jotenkin paremman oloiset. Paino ei tuon litkun takia ole tippunut, mutta sitä en kyllä odottanutkaa. Sekä olen pirteämpi ja energisempi. Nyt olisi vielä tuo kakkospullo. Siitä en ole kuulut mitään, luontaistuotemyyjä sanoi sen olevan humpuukkia. ;) Aika kalliita nuo on, mutta jos ne elimistöä puhdistaa, niin eihän siinä sitten mitään.

Miun pitää mennä pesemään hiukset, edelleen joka aamu..

Tuulia

Vierailija
17/19 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan hei!

Tänään on jotenkin ollu hyvä päivä vaik maalisneidon kans väännettiin kättä vähän joka asiasta. Eipä suostunu nukkumaan päikkäreitä taaskaan vaikka nukkui viime yönä n. 22-7, miusta hirveen vähän! No nyt simahti ennen ysiä petiin, saas nähdä monelta aamulla herää.

Kertokaas hyvät ihmiset mitä ihmettä teen tuon neidin SUIHKUKAMMON kanssa? Siis neiti huutaa ja rääkyy aivan hysteerisenä kun käytetään suihkussa. Ollaan ehdotettu vannaa lattialle, pientä " uima-allasta" , itse pitämään suihkua ja vaik mitä. Yritetty leikin varjolla hoitaa pesut yms. Mutta ei, hirveä huuto alkaa heti kun mainitseekin että nyt suihkuun.

Jep, meil oli taasen 4 pvää ummetusta ja tänään on sit tullu neitoselta ihan tuutin täydeltä tavaraa =) Piti viedä roskatkin kahteen kertaan kun koko keittiö kärys niistä hajuista =)

Missäs muuten Emppa luuraa?

Vauvelia voisin hehkuttaa vaik koko päivän, oon ihan myyty....on kyl semmonen hymytyttö et äipän sydän on sulaa vahaa =) Mutta säästän teidän näiltä siirappilöpinöiltä =) Yötkin menee ihan kivasta, eilen esim. nukkui 21-4 ja siitä suoraan seiskaan. Päivisin valvoo jo paljon enemmän, tänään otti tunnin tirsat aamupäivällä ja iltapäivästä nukkui rattaissa ulkona 2.5 tuntia. Ja tuohon päälle muutamat nokkaunoset, sellaista 20 minsaa.

Mie tein tänään löytöjä kirpparilla. Ostin maalisneidille barbie farkkucaprit, yöpaidan (pyjama, hirmu siisti!), yhden siistin H&M paidan, 2 sukkikset.....ja Kiiralle ostin housut+bodyn...itselleni tosi kiva Vero Modan paidan. Nää kaikki maksoi 6 euroa! Ja ovat oikeasti siistejä kaikki. Kunpa ois mahdollista käydä useammin.

Mutta nyt ukon kaikkuun kun kerrankin molemmat rinsessat nukkuu!

Vierailija
18/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi ihan hyvin ja vietettiin mukava aamu-ulkoilu pulkkamäessä ystäväperheen kanssa..

Mutta sitten miuta alkoi ottaa päähän ja kiukuttamaan. Kaikki alkoi siitä kun en sovitusti päässyt salille ja jumppaan. Mie olin jo keskiviikosta asti joutunut joustamaan perheen takia, etten ole päässyt kuntoilemaan. Tuttuako Kalamami =)!!! Sitten kävi ottaa päähän, kun en saa tuota pinnasänkyä millään vietyä sinne rantaan säilytykseen, kun kaikilla on joko peräkärryt täynnä tai lainassa.

Parisuhdekin on tässä taas koetuksella. Mitään ongelmaa ei ole, kun kaikki on oikeesti hyvin. Mutta kun tuntuu että pitää tehä taas kärpäsestä härkänen, että tilanne räjähtää ja taas on mukavaa jatkaa yhdessä eloa. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Ensi viikolla miulla on perjantaina se lääkäriaika, jossa taas katsotaan tätä miun ehkäisyä. Siis nyt on tulleet taas tajuttomat menkkakivut ja seksi ei voisi vähempää kiinnostaa. Miuta lähestulkoon puistattaa koko ajatus. Sekä miulla on jatkuva kutina/hiivatulehdus..ainakin kerran kuussa. Niin, ei siinä paljon petihommat kiinnosta.

Painosta ei tietoa, mutta eilen pidin päivän, etten laskenut pointseja ollenkaan. Tänään kyllä sitten taas. Liikunnan puute varmaan kyllä kostautuu ensi viikon punnituksessa.

Sori, mikä vuodatus. Mutta kun ukolle ei jaksa papattaa, niin tulin tänne puhaltamaan suurimman kiukun pois. =) Kiitos teille!

Tuulia

Vierailija
19/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä missää luuraa:) Nasulina sit sai vaan mut kirjoitteleen ees jotain.

Itse olen vielä kotona ja E käy 3x 4 tuntia päiväkodissa. Sihteeri kurssille olen hakemuksen pistänyt ja jos sinne pääsen ni se alkaisi maaliskuun alussa.

Ollaan E kanssa käyty nyt 2 kertaa puheterapeutilla mutta on vaan nyt lähinnä ollu vaan tota testausta siellä vielä 2 kertaa mennään ainakin nyt kolmannella kerralla tekee vielä jotain testejä ja 4 kerralla sit kuulen yhteenvedon noista miten on mennyt ja tarviiko tutkia paremmin vai jatketaanko vain puheterapiassa vai miten.

Meillä myös E on ihan vaipoissa vielä. Tosin nyt ollaan sekä tarhassa ja kotona ollessa oltu ilman vaippaa ja housuun ne tulee. Istuu kyllä potalla mutta ei osaa/ymmärrä tehdä sinne mitään:S Varmaan on vaipoissa vielä kouluun mennessäkin:S Tai ainakin välillä tuntuu siltä.

T.S & E