Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä petyn aina näin voimakkaasti?

Vierailija
21.01.2008 |

Jos mies ei vastaa puhelimeen niin suutun. Mulle tulee sellainen olo, että mies ei välitä minusta, kun ei vastaa. Mulle tulee semmoinen olo, että on miehen syy, että olen niin loukkaantunut ja kun oloni on niin sietämätön. Vaikka eihän se mitään henkilökohtaista ole, jos ei pääse kesken työpäivän puhelimeen, kun on esim. asiakaspalaveri.

Musta tuntuu, että mulla on taas päivä pilalla. Olen koko päivän odottanut, että mies vastaisi tekstiviestiini ja puheluuni. Nyt kun soitti takaisin, olin vaan kauhean vihainen. Nyt sitten en pääse vihani yli. Koko päivä on mennyt ihan hukkaan. Olen vain päivystänyt puhelinta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin koin, että asia on ihan oikeasti miehen vika. Nykyään sentään tajuan, ettei mies tahallaan loukkaa, vaikka asia loukkaakin minua valtavasti, ja ilman syytä, mutta loukkaa silti. Olen yrittänyt venyttää omaa sietokykyäni. Laitan nykyään aina mieluummin tekstarin kuin soitan. Ja yritän rauhassa odottaa tekstariin vastausta. Usein voinkin odottaa monta tuntia vastausta, etenkin jos asia ei liity mun aikatauluihin tai sellaiseen. Nyt tänään olisin tarvinnut vastauksen heti, sillä se olisi ohjannut tämän päivän tekemisiäni. Sitten kun en vastausta saanut, jäin vain sitä odottamaan pystymättä tekemään yhtään ratkaisua. Nyt tuntuu siltä, että on miehen SYY kun asia A tai B tai C ei edennyt mihinkään.

Vierailija
2/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos joku läheiseni on aiheuttanut pettymyksen pettämällä lupauksensa tai jättämällä pitämättä sanansa.

Olen alkoholistin lapsi ja pidän tätä luonteessani olevaa " virhettä" lapsuudenkokemusten muokkaaman luonteenpiirteenä. Läheisriippuvaiseksi en ole koskaan itseäni vielä diagnosoinut, mutta en ole myöskään asiaan tarpeeksi perehtynyt, ehkä olenkin?

Jokatapauksessa, jos yhtään lohduttaa, meitä on muitakin joille pettymykset ovat todella valtavia. Ja näin aikuisena inhottaa reagoida kuin lapsi pettymykseensä, usein alan itkeä eikä se helpotu ennenkuin olen itkenyt tarpeeksi. Tästä syystä en uskalla seurustellakaan.. kun tulee riita, olen varma että suhde on nyt sitten ohi. Vaikka normaali riitely on normaalia!

Ehkä munkin pitäs hakea apua. Tsemppiä ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi huono itsetunto. Ja tavallaan olen jäänytkin aina sisarusteni varjoon. Viimeksi tänään ajattelin sitä, miten katkera vielä aikuisenakin olen siitä, että yksi veljeni on saanut tuhansien eurojen arvosta kitaroita, minä en mitään, en edes aikaa. Ehkä haen mieheltäni jotain kompensaatiota siihen.

ap

Vierailija
4/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on tosi huono itsetunto. Ja tavallaan olen jäänytkin aina sisarusteni varjoon. Viimeksi tänään ajattelin sitä, miten katkera vielä aikuisenakin olen siitä, että yksi veljeni on saanut tuhansien eurojen arvosta kitaroita, minä en mitään, en edes aikaa. Ehkä haen mieheltäni jotain kompensaatiota siihen.

ap

Vierailija
5/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sen asian voi järjellä käsittää, että tuohan kuulostaa ihan loogiselta, niin miten sen saa ujutettua sinne tunne- ja reaktiopuolelle? Miten voin saada kokemuksen kompensoitua tavallaan lopullisesti niin, etten olisi enää riippuvainen niistä lapsuuden pettymys- ja toiseksi jäämisen kokemuksista?

ap

Vierailija
6/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onnistuu - koska minäkin olen siinä onnistunut.

Minäkin aina nielin pettymystäni, kun mies ei toiminut niin kuin olisin toivonut. Riitelin asiasta viisi ensimmäistä avioliittovuotta. Sitten TIEDOSTIN tämän asian - ja siitä se lähti.

Tiedostamisen jälkeen seuraava askel on hyväksyminen. Aina, kun vihasi nostaa päätään, niin pysähdy: sano itsellesi, että olet pettynyt ja olet vihainen ja ennenkaikkea surullinen siitä, että olet lapsena kokenut sitä ja sitä.

Älä kiellä tunteittasi, vaan yritä löytää se päätunne. Minä väitän, että suurin tunteesi ei ole viha, vaan nimenomaan suru. KOE tämä suru uudelleen ja uudelleen. Huomaat, että aikaa myöten se päästää otettaan. Lopulta olet vapaa.

En tiedä, kauan minulla tähän meni. Vuosia ja vuosia. Ja joka vuosi se oli helpomaa. Tsemppiä ap!

Vierailija
7/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuohon kuvioon " sopisi" myös mustasukkaisuus?

Minusta tuntuu, että suuret pettymykset lapsuudessa (myöskin alkoholistin lapsi) sitävastoin on kasvattanut pettymyksen sietokykyä. Olen oppinut äkkiä nuolemaan haavaani ja psyykkaan itseni äkkiä eteen päin.

Vierailija
8/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko syytä hankkia apua kun viha ottaa noin voimakkaan vallan, varsinkin kuin asia on mitätön??

Vierailija
9/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen en tuntenut pienintäkään mustasukkaisuuden hitustakaan. Noin vuosi sitten sain kauhean mustasukkaisuusepisodin aikaiseksi, siitä on toivuttu eikä se tunne enää yhtä voimakkaasti ole läsnä.

ap

Vierailija
10/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden aikaisia velkoja, joihin hän ei ole osallinen. Ja että olen tosi vihainen/surullinen mitä jouduin lapsuudessa kokemaan, mutta tämä on nyt ' toista elämää' ...

Vierailija
11/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan minä olen jo ehtinyt pyytää anteeksi mieheltäni sitä, että suutuin puhelimessa hänelle. Mutta miten tajuaisin asian ennen kuin edes koen pettymystä/vihaa? Siihen rakoon ei järki usein ehdi, kun olen jo suuttunut.

ap.

Vierailija
12/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tottunut siihen että ihmiset ympärilläsi pomppivat sinun pillisi mukaan, ovat olemassa sinua varten, olet aina kaiken keskipiste? Olitko lapsuudenkodissasi se perheen prinsessa?

Vierailija
13/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entäpä joku muu jolle laitat viestin, ja se ei vastaa, miten sitten käy.

Koska mua vituttaa ihan hirvästi yksi kaveri joka tekee niin että seuraavana päivänä vastaa ja sillä on aina selitys miksi ei samana päivänä vastannut, välillä ne selitykset tuntuu keksityiltä

Vierailija
14/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusparven vanhin, joka aina joutui antamaan tilaa pienemmille. Tämän hetken elämä pyörii sen ympärillä, mikä on käytännössä mahdollista ja mikä ei. Tehdään töitä, opiskellaan, hoidetaan lapsia ja lasketaan pennin päälle joka juttu. Siitä on prinsessaleikit ja pompottelu kaukana.

Vierailija
15/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäätkö vastuun ottamista?

Kuin luin tekstisi, niin minusta tuntuu, että et halua kantaa vastuuta itse, vaan haluat sysätä sen jonkun muun niskoille. Tässä tapauksessa miehesi niskoille. En minä, mutta toi toinen...

Onko tämä tyypillistä, miten toimit?

Minusta on tosi hyvä, että ymmärrät itse ongelmasi. Jotta jostain voi parantua, pitää ongelma ensin tiedostaa. Kyllä se tästä lähtee!

Vierailija
16/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku tarev elää hänen kanssaan symbioosissa? Kauanko olette olleet yhdessä?

Vierailija
17/17 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se nyt näkyy tuollaisena reagointina miehesi suhteen? Että tavallaan tulee se lapsuuden pelko siitä että äitisi/miehesi ei välitä/syrjäyttää tarpeesi/et saa haluamaasi huomiota.